Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forvrængning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brudsbakke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Arghhhh er ved at gå ud af mit gode skind.

Jeg har et sæt Nad Silverline (S100 & S200) som, når jeg spiller på mine højtalere (Dali Evidence 870) forvrænger. Har prøvet at bytte rundt og udskifte kabler. Har haft Effektforstærkeren til rep. for ca 6 måneder siden, men fik den tilbage med beskeden om at det måtte være min forforstærker den er gal med. Har så efterfølgende prøvet at sætte en anden effektforstærker (Technics SA-1000) til forforstærkeren med et glimrende resultat.

Nu er mit spørgsmål så Kan der være en problematik med at mine højtalere er på 4 Ohm ?

Eller kan det være den "billige" cd afspiller jeg har sat til NAD'et som laver ged i den ?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe for aner ikke hvad jeg skal gøre og kunne godt tænke mig snart at NYDE noget musik. 

Sidder i skrivende stund og lytter på et konfirmationsanlæg der får højtalerne til at lyde meget bedre end hvad NAD'erne kan præstere.

Brudsbakke 

Til top Vis brudsbakke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brudsbakke

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

brudsbakke skrev:

Arghhhh er ved at gå ud af mit gode skind.

Jeg har et sæt Nad Silverline (S100 & S200) som, når jeg spiller på mine højtalere (Dali Evidence 870) forvrænger. Har prøvet at bytte rundt og udskifte kabler. Har haft Effektforstærkeren til rep. for ca 6 måneder siden, men fik den tilbage med beskeden om at det måtte være min forforstærker den er gal med. Har så efterfølgende prøvet at sætte en anden effektforstærker (Technics SA-1000) til forforstærkeren med et glimrende resultat.

Nu er mit spørgsmål så Kan der være en problematik med at mine højtalere er på 4 Ohm ?

Eller kan det være den "billige" cd afspiller jeg har sat til NAD'et som laver ged i den ?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe for aner ikke hvad jeg skal gøre og kunne godt tænke mig snart at NYDE noget musik. 

Sidder i skrivende stund og lytter på et konfirmationsanlæg der får højtalerne til at lyde meget bedre end hvad NAD'erne kan præstere.

Brudsbakke 

Det lyder som om du har indkredset fejlen til din effektforstærker, og nej 4 ohm er ikke et problem for en silver line, jeg har set flere der bruger den til hårdere belastninger end de dali.

Det kan være der hvor du har haft den til rep ikke har magtede og teste den ordentligt. eksempelvis har jeg da hørt om folk  der har haft pillet lidt for meget i tomgangsstrømmen på dem med diverse  uheld til følge, det kan være det er sådan en du har vundet dig hvis ikke du har haft den fra ny af.

Til top Vis Per N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per N

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Har du ikke en anden CD du kan sætte til? (eller en anden lydkilde)

De ville også være smart at prøve at skifte højttalere (Jeg tro ikke, at det er her, men man ved aldrig - det kunne også være et par kabler der havde en lille kortslutning?)

Med andre ord - prøv at bytte delene i dit anlæg ud een for een og se hvad der hjælper

Har du målt spændingen i din stikkontakt?

Hilsen

Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

brudsbakke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Ok. det er jeg ked af at høre for Jeg afleverede den til hifi-klubben i hillerød og jeg burde da kunne gå ud fra at deres værksted har en hvis expertise, men vil give dig ret i at de burde kunne trække de højtalere som en sveske. Så er der ikke andet for end at jeg må prøve et andet værksted.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Du kan måske også prøve andre indgange på forforstærkeren, end CD - f.eks. AUX.

Hvis din CD-indgang på en eller anden måde er defekt, så er det en løsning.
Jeg har iøvrigt selv en s100, og det er en glimrende forforstærker.

brudsbakke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Har prøvet adskillelige cd-afspillere med samme resultat. Kabler er skiftet og byttet rundt. Eneste jeg ikke har prøvet er at måle spændingen som du siger.

Kan det have noget at sige ?

Brudsbakke

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

brudsbakke skrev:

Jeg har et sæt Nad Silverline (S100 & S200) som, når jeg spiller på mine højtalere (Dali Evidence 870) forvrænger. Har prøvet at bytte rundt og udskifte kabler.

Er det begge højttalere der forvrænger ?
Er fejlen konstant eller kun i perioder ?
Er det ved høj eller lav styrke ?

brudsbakke skrev:

Har haft Effektforstærkeren til rep. for ca 6 måneder siden, men fik den tilbage med beskeden om at det måtte være min forforstærker den er gal med.

Betyder det at den har virket ok i 6 måneder, eller har du levet med problemet ?

brudsbakke skrev:

Har så efterfølgende prøvet at sætte en anden effektforstærker (Technics SA-1000) til forforstærkeren med et glimrende resultat.

Det burde ikke være noget problem. Iflg. de tekniske data for S200 kan den spille med højttalerimpedans helt ned til 2 ohm.

brudsbakke skrev:

Ikke hvis det lyder ok med Technicsforstærkeren.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

brudsbakke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Begge højtalere forvrænger det høres tydeligst ved højere lydstyrker, men man kan også ane det ved lavere lydstyrke. Da jeg fik forstærkeren hjem fra rep. og hørte.... Ingen forbedring, lod jeg det være, men fik lige en alene stund i dag og tænkte nu skulle den have en over nakken, men blev lynhurtigt mindet om at det ikke var optimalt. øv

Kender i et værksted der kan finde ud af at lave sådan en effektforstærker ?

Brudsbakke

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Ring til JJ-teknik

http://jjteknik.dk

De kan garanteret hjælpe dig.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

brudsbakke skrev:

Begge højtalere forvrænger det høres tydeligst ved højere lydstyrker, men man kan også ane det ved lavere lydstyrke. Da jeg fik forstærkeren hjem fra rep. og hørte.... Ingen forbedring, lod jeg det være, men fik lige en alene stund i dag og tænkte nu skulle den have en over nakken, men blev lynhurtigt mindet om at det ikke var optimalt. øv

Kender i et værksted der kan finde ud af at lave sådan en effektforstærker ?

Brudsbakke

Det lyder stadig som om det er effektforstærkeren der er defekt, sådan som du beskriver fejlen. For en sikkerheds skyld synes jeg dog at det kunne være en god ide at indlevere hele sættet ( for og effektforstærker ) samlet. Desuden vil det være en fordel hvis du kan indlevere det direkte på værkstedet og evt. få teknikeren til at slutte det til med det samme, så I kan høre fejlen sammen. Det kan være en fordel for begge parter og hvis fejlen ikke viser sig kan I aftale evt. andre muligheder.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes