Emne: Rega Mira 3 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey med jer.. Da jeg er blevet helt tosset med Rega Apollo, går jeg lidt og overvejer et fuldt skifte til Rega.. Jeg vil høre om der er nogen der har nogen erfaringer med Rega Mira 3, jeg synes at lige så hyped Apollo er, lige så stille er der omkring Mira 3  Det er jo ikke verdens største integrerede, men dog Rega's største, så er interesseret i også at få en vurdering om den overhovedet er nok til mine højtalere, et sæt Monitor Audio GS20, lige nu er det en HK970 fra Harman Kardon der driver dem, det er jo heller ikke verdens største integrerede, men den klarer det nu udmærket  Bottomline: - Er Rega Mira 3 "nok" til mine højtalere
- Lyder den overhovedet ordentligt?
- Er kvaliteten i orden?
Selvfølgelig skal jeg selv ind forbi KT Radio og lytte, men vil gerne lige høre eksperternes meninger
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune
Rega forstærkere er der meget saft og kraft i, på trods af at den ikke ser ud af meget på papiret. Den kan sagtens drive et sæt GS20 til rimelige lydtryk. Jeg ville uden tvivl give den en chance. Rega er simpelthen god kvalitet med et drive, som mange selv meget dyre forstærkere ikke kan leve op til.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
Hej Rune
Rega forstærkere er der meget saft og kraft i, på trods af at den ikke ser ud af meget på papiret. Den kan sagtens drive et sæt GS20 til rimelige lydtryk. Jeg ville uden tvivl give den en chance. Rega er simpelthen god kvalitet med et drive, som mange selv meget dyre forstærkere ikke kan leve op til. |
|
|
Ok det lyder da dejligt, det lyder som om at jeg skal være påpasselig med at tage et smut forbi KT Radio  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver lige at sparke tråden op her i aftentrafikken, der må simpelthen være nogen flere personer der kender lidt til denne forstærker
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Jeg prøver lige at sparke tråden op her i aftentrafikken, der må simpelthen være nogen flere personer der kender lidt til denne forstærker
|
|
|
Prøv at låne en hjem - det er den eneste måde at vurdere ordentligt på. Tror nok, at KT stadig fører Rega. De plejer at være til at tale med mht. udlån af apparater __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
Prøv at låne en hjem - det er den eneste måde at vurdere ordentligt på. Tror nok, at KT stadig fører Rega. De plejer at være til at tale med mht. udlån af apparater  |
|
|
Tror jeg også det ender med, det virker til at der er lidt delte meninger om Rega's lydfilosofi, har fået en PM fra en som ikke er så imponeret i hvert fald ikke hvis der er tale om blød, akustisk musik.. Men i sidste ende er det vel mine egne ører der afgør det, så skal nok have taget mig sammen til at låne en med hjem  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var ude og lytte på Mira 3 og Apollo idag, det var godt nok en blandet fornøjelse, jeg lyttede på nogen AudioVector Mi3 Avantgarde, en højtaler som jeg overhovedet ikke kender, så det var lidt skidt.. Jeg prøvede så at lytte HK970 op mod Mira 3, men synes stadig det var svært rigtig at finde ud af hvad der farvede lyden mest(forstærker, kabler, højt?).. Det holdt op mod et relativt ringe lytterum hos KT med megen genklang, var det umuligt at sige om det var godt, skidt eller hvad det i det hele taget var.. Så snakkede med dem omkring hjemlån, og det må det så nok blive til, for ellers tror jeg sgu det er umuligt at lytte ordentligt til det..
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune
Prøv den derhjemme eller bed om, at høre den på de Regahøjttalere, som står hos KT.
Rega har ikke en lydfilosofi, hvis det skal forstås som en præference for en bestemt farvning af gengivelsen, de laver deres apparater med henblik på en gengivelse der rammer den virkelighed man "udsættes" for, når man hører livemusik og det uanset om man er til blød akkustisk eller hård elektrisk.
God fornøjelse
Bent
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej Rune
Prøv den derhjemme eller bed om, at høre den på de Regahøjttalere, som står hos KT.
Rega har ikke en lydfilosofi, hvis det skal forstås som en præference for en bestemt farvning af gengivelsen, de laver deres apparater med henblik på en gengivelse der rammer den virkelighed man "udsættes" for, når man hører livemusik og det uanset om man er til blød akkustisk eller hård elektrisk.
God fornøjelse
Bent |
|
|
Jeg vil prøve at låne sættet med hjem, nu kan jeg se at du repræsenterer Rega importøren, er det rigtig forstået? I givet fald, hvor kan man ellers købe Rega end hos KT, synes deres priser er lige i den dyre ende på Rega'erne.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune
Man kan, på www.rega.dk , se både forhandlere og udsalgspriser. Jeg tror nu ikke, at KT tager mere for Rega end de gør andre steder.
venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Var ude og lytte på Mira 3 og Apollo idag, det var godt nok en blandet fornøjelse, jeg lyttede på nogen AudioVector Mi3 Avantgarde, en højtaler som jeg overhovedet ikke kender, så det var lidt skidt.. Jeg prøvede så at lytte HK970 op mod Mira 3, men synes stadig det var svært rigtig at finde ud af hvad der farvede lyden mest(forstærker, kabler, højt?).. Det holdt op mod et relativt ringe lytterum hos KT med megen genklang, var det umuligt at sige om det var godt, skidt eller hvad det i det hele taget var.. Så snakkede med dem omkring hjemlån, og det må det så nok blive til, for ellers tror jeg sgu det er umuligt at lytte ordentligt til det..
|
|
|
Det var da en skam. Kunne godt have brugt din vurdering af HK970 og Mira
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
Det var da en skam. Kunne godt have brugt din vurdering af HK970 og Mira |
|
|
Du kan faktisk sagtens få min vurdering, hvis du klikker på linket i min avatar, så kan du faktisk se, at jeg endte med at købe Mira 3'en og der skulle du gerne kunne læse lidt om min vurdering af de to forstærkere.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune...
Jeg har haft Rega Mira3 + Rega Apollo + Rega Jura Højttalere, og jeg syntes det spiller rigtigt godt, nu kender jeg ikke dine højttalere, men min Mira3 kørte også på et tidspunkt mine Dali Helicon 400 uden problemer, det er en sej lille forstærker... den kan jo også køre sammen med Rega Maia og så bi-amp'e...
mvh. Jan __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
NightRhyme skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
|
|
|
Du kan faktisk sagtens få min vurdering, hvis du klikker på linket i min avatar, så kan du faktisk se, at jeg endte med at købe Mira 3'en og der skulle du gerne kunne læse lidt om min vurdering af de to forstærkere..
|
|
|
Det eneste link jeg kunne finde var til din tråd "Billeder af mit hifi udstyr". Læste din korte kommentar omkring mira vs. hk970. Desværre står mig valg imellem Rega Brio, HK970 og NAD c352. Har du evt. nogle kommentarer i den forbindelse ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boegedal skrev:
Hej Rune...
Jeg har haft Rega Mira3 + Rega Apollo + Rega Jura Højttalere, og jeg syntes det spiller rigtigt godt, nu kender jeg ikke dine højttalere, men min Mira3 kørte også på et tidspunkt mine Dali Helicon 400 uden problemer, det er en sej lille forstærker... den kan jo også køre sammen med Rega Maia og så bi-amp'e...
mvh. Jan |
|
|
Tro mig, den mulighed er ikke løbet min næse forbi  Det kunne sagtens være årets projekt, tror 2008 står på PlayStation 3 og muligvis en Maia, eller Exon hvis det skal være helt vildt  Nu må vi se, ind til videre er jeg i hvert fald godt tilfreds.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
Rune|WildChild skrev:
NightRhyme skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
|
|
|
Du kan faktisk sagtens få min vurdering, hvis du klikker på linket i min avatar, så kan du faktisk se, at jeg endte med at købe Mira 3'en og der skulle du gerne kunne læse lidt om min vurdering af de to forstærkere..
|
|
|
Det eneste link jeg kunne finde var til din tråd "Billeder af mit hifi udstyr". Læste din korte kommentar omkring mira vs. hk970. Desværre står mig valg imellem Rega Brio, HK970 og NAD c352. Har du evt. nogle kommentarer i den forbindelse ? |
|
|
Altså jeg stod selv og skulle vælge mellem HK970 og C352 da jeg skulle købe min første stereoforstærker, og der synes jeg at Harman Kardon vandt, pga sit mere lækre design og lidt bedre kontrol.. Brio og HK970 i mellem, har jeg svært ved at kommentere, jeg har aldrig hørt Brio'en, men hvis den har bare lidt af det drive som Mira'en har, så er den i hvert fald værd at give en chance.. Nu skriver du ikke hvilke højtalere der er snak om, og det kan meget vel være det der skal afgøre det, for Harman Kardonen har en del flere muller end Rega'en, så hvis du har et sæt højtalere der er tunge at drive er det nok Harman Kardonen du skal gå efter.. Hvis de derimod er nemme at drive, tror jeg, at jeg ville tage Rega'en, men tag ud og lån dem med hjem og hør dem på dine højtalere, det ved jeg at både KT Radio(Rega) og Dan's TV(Harman Kardon), er villige til.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
NightRhyme skrev:
Rune|WildChild skrev:
NightRhyme skrev:
Rune|WildChild skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det eneste link jeg kunne finde var til din tråd "Billeder af mit hifi udstyr". Læste din korte kommentar omkring mira vs. hk970. Desværre står mig valg imellem Rega Brio, HK970 og NAD c352. Har du evt. nogle kommentarer i den forbindelse ?
|
|
|
Altså jeg stod selv og skulle vælge mellem HK970 og C352 da jeg skulle købe min første stereoforstærker, og der synes jeg at Harman Kardon vandt, pga sit mere lækre design og lidt bedre kontrol.. Brio og HK970 i mellem, har jeg svært ved at kommentere, jeg har aldrig hørt Brio'en, men hvis den har bare lidt af det drive som Mira'en har, så er den i hvert fald værd at give en chance.. Nu skriver du ikke hvilke højtalere der er snak om, og det kan meget vel være det der skal afgøre det, for Harman Kardonen har en del flere muller end Rega'en, så hvis du har et sæt højtalere der er tunge at drive er det nok Harman Kardonen du skal gå efter.. Hvis de derimod er nemme at drive, tror jeg, at jeg ville tage Rega'en, men tag ud og lån dem med hjem og hør dem på dine højtalere, det ved jeg at både KT Radio(Rega) og Dan's TV(Harman Kardon), er villige til..
|
|
|
Mange tak for respons. Mine højttalere er audiovector m3 og meget nemme at drive. Desværre bor jeg i nordjylland og har ikke mulighed for at låne REGA Brio. Der er et par 100km til nærmeste forhandler :-( Eneste mulighed er at købe den her: http://avcentrum.dk/product.asp?product=215&sub=15&p age=1 og så sende retur hvis den ikke lever op til kravene...
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nightrhyme
Ja, Nord Jylland er et underrepræsenteret område, hvad angår Rega, men vi vil da gerne tilbyde dig, at du kan låne en Brio og kan du lide den, laver du købet hos en af vores forhandlere.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej Nightrhyme
Ja, Nord Jylland er et underrepræsenteret område, hvad angår Rega, men vi vil da gerne tilbyde dig, at du kan låne en Brio og kan du lide den, laver du købet hos en af vores forhandlere.
Venligst
Bent |
|
|
Det var noget af et tilbud, det tror jeg du skal tage imod  Så kan du jo se om det er det rigtige at gå efter.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Nightrhyme
Venligst
Bent
|
|
|
Jamen så siger jeg mange tak for venligheden 
Medlyd, Har sent dig en privat besked
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|