| Forfatter |
|
Exile Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Min LA Audio C1 forforstærker trænger til nye rør. Den er født med Golden Dragon ECC81 + 83. Nogen ide om hvor jeg kan købe dem henne?
På forhånd tak!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exile Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for link. Der er jo nok at vælge imellem men ingen GD. Hvad ville du anbefale??
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gælder det NOS-rør, så ser min favoritliste således ud:
1: Telefunken Berlin (med diamond-logo i bunden) ECC801S, ECC803S (selekterede luxusudgaver). Uopdrivelige til menneskepenge.
2: Siemens E81CC, E83CC (lav-mikrofoniudgaver)
3: GB-made Brimar, Colomor, Mullard ECC81, ECC83
4: GE, RCA, Tesla, Tungsol USA, Raytheon 12AT7, 12AX7
5: Lorenz, Philips SQ og Miniwatt
6: Russere
7: Kinesere
Jeg samler på kategori 1-5, resten ryger i skraldespanden.
|
| Til top |
|
| |
Exile Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for "hitlisten"
Kom gerne med flere links.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Gælder det NOS-rør, så ser min favoritliste således ud:
1: Telefunken Berlin (med diamond-logo i bunden) ECC801S, ECC803S (selekterede luxusudgaver). Uopdrivelige til menneskepenge.
2: Siemens E81CC, E83CC (lav-mikrofoniudgaver)
3: GB-made Brimar, Colomor, Mullard ECC81, ECC83
4: GE, RCA, Tesla, Tungsol USA, Raytheon 12AT7, 12AX7
5: Lorenz, Philips SQ og Miniwatt
6: Russere
7: Kinesere
Jeg samler på kategori 1-5, resten ryger i skraldespanden.
|
|
|
Jeg kan kun erklære mig HELT enig! - men hvor vil du kategorisere Telefunkens "ribbed" og "smooth-plate" - alm. ECC81-82-83-ere?
Jeg forstår på citerede, at førsteprioriteten ligger hos 801/802/803?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit udvalg af Telefunken er stadigt for begrænset, til at jeg vil udtale mig skråsikkert om noget desangående. Jeg har kun et ECC803S, og det var endda lidt brugt.
Sammenholdt med et "ordinært" ECC83 som pre-rør i en hovedtelefonforstærker, giver ikke det store når kilden er PC. ECC803S hører til som pre-rør i en RIAA.
Til min PC har jeg nu valgt et Siemens E83CC, som giver bedre taleforståelighed til PC-gaming og DVD-afvikling.
"Almindelige Telefunken´er" hører til i gruppe 2. Omend de er mere neutrale/hifi-rigtige end Siemens, så er der altså et eller andet med de dersens Siemens-rør.
Min pengepung dikterer, at jeg for det meste får de noget billigere Siemens-rør op under neglene, og jeg mangler da også lidt i effektrør fra dette firma, bla ECC230/6080 og EL84.
Telefunken Berlin er hifi, Siemens er spilleglæde (især sammenholdt med Arcam-grej. )
Til Maximusoptimus: 40 USD for det rør? Gå ind på Pyndshop.dk og kig under Siemens NOS. Dér finder du E188CC til 250 kr, det er et hit! Glødestrømmen er dog 337mA mod 300mA. Kig også på Duncan amp´s (com) TDSL (tube data sheet locator), så vidt jeg kan se, er de direkte med hinanden udskiftelige, omend det ikke står der direkte (close or identical). Det er en ren videnskab, og jeg startede først engang sidste år!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig F.christians ang. maximusoptimus. De Siemens NOS er ret gode, også e88cc kan anbefales. Ellers skulle "7308" røret også være et godt valg - de skulle have en uhyre god matchning internt. Eller lidt alternativt et 7DJ8 eller PCC88 - her kan du nok forvente et laaaaangt liv (da det er lavet til 7 volt i stedet for de normale 6,3 volt over gitteret). Begge dele på Ebay.de lige nu.
Men tilbage til det, det drejede sig om ecc81 / 83.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
GD rør fåes hos Tube.Shop.com
generelt er GD rør meget farvet og mørk/svampet i lyden.
jeg kører selv med State-Of-Art NOS rør,men i det daglige er jeg svært tilfreds rør fra svetlana(læs billige).
Men når der skal kævles bajer og varme op til Motorhead,så er GD rør nu ikke så tosset __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes nu ikke, at der er nogen grund til at rynke på næsen af GD. De er udviklet i England, og OEM produceret rundt omkring i verden, under meget streng kvalitetskontrol. Så hvis du er glad for hvordan din LA Audio lyder med dem, så syntes jeg da du skulle blive ved dem. Med andre rør, så vil den lyde helt anderledes, og helheden går måske tabt.
Jeg er iøvrigt ikke med på "jo ældre jo bedre" bølgen. Jeg har både Telefunken "diamond" (ecc83), og diverse Siemens typer, og er ikke specielt imponeret over nogen af dem. Et par af de ellers udskældte EI, mener jeg spiller dem alle sammen ud af banen. Men det er så mig .
Den generelle nedvurdering af kineser og russer rør, er jeg heller ikke med på. Der er masser af kinesere og russere, der lyder virkeligt godt.
F,eks disse http://www.pyndtshop.dk/product_info.php?cPath=24&produc ts_id=432
|
| Til top |
|
| |
Exile Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte min LA Audio med Siemens rør og syntes den lød ok. Det var kun forforstærkerdelen der var sat nye rør i, så de gamle (sikkert godt slidte) GD sad i RIAA sektionen, for sjov prøvede jeg at bytte om da jeg kun hører CD, og vupti nu spillede den sgu pludselig musik. Så ja, tror GD klæder den vældig godt.
Tak for links, og alle de gode råd og meninger!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
HELT ENIG! Golden Dragon + Telefunken gør tricket!
Jeg har et eksemplar af samme pre, og GD på de sekundære pladser i liniedelen + 1 stk. Telefunken ecc801s som udgangsbuffer er virkelig sagen - her!
Nu er den dog til salg (uden 801s)
- iøvrigt en suveren forforstærker! __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Exile Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamondduck: kan ikke få Tube.Shop.com til at virke, heller ikke tubeshop.com, finder ihv. ikke nogen GD rør derinde. Sikkert bare mine EDB evner der kommer til kort
Dolce: rart at vide at det ikke kun er mig der syntes GD gør tricket i en LA.  Hvor har du købt dine rør? Og hvad koster så'n en Telefunken fætter? Jeg sender nok lige en PB til dig, håber det er ok.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv WWW.TUBE-SHOP.COM derefter EUROPE og værsgo og bestil
Det er måske bindestregen der gør tricket
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exile skrev:
Diamondduck: kan ikke få Tube.Shop.com til at virke, heller ikke tubeshop.com, finder ihv. ikke nogen GD rør derinde. Sikkert bare mine EDB evner der kommer til kort
Dolce: rart at vide at det ikke kun er mig der syntes GD gør tricket i en LA. Hvor har du købt dine rør? Og hvad koster så'n en Telefunken fætter? Jeg sender nok lige en PB til dig, håber det er ok.
Mvh
|
|
|
Mine GD, har jeg købt sammen med forstærkeren. TF 801s koster, hvis du kan finde det ca. 500 kr for et enkelt. Sælges som regel i matchede par til mindst det dobbelte. Du er velkommen til at kontakte mig. Vi kan nok sagtens finde ud af noget, da jeg ligger inde med en del rør.
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |