Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har nu "igen" "igen" kig på en pladespille. En Ariston RD 40. Hvilken arm kan man anbefale til en sådan? Den jeg kigger på er uden armbase.
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SME 3 fungerede fint i gamle dage. Lav fx en armbase i 8 eller 10 mm krydsfiner (bearbejdningen kræver blot boremaskine, stiksav og fil). Spray basen mat sort.
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, Men hvad med 3009 f.eks? Eller kan man evt. hoppe på mere lige arme? Hvis fingrene ellers er skruet rigtig sammen __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min RD 40 havde oprindelig en lige Aristonarm. Det vigtige er, at armens længde passer til værket. Og hvad betyder nu det? Jo, det skal kunne lade sig gøre at få pickuppen til at stå (set ovenfra) uden vinkelfejl inde over midten af en LP. Det er for at kunne gøre aftastningen så korrekt som mulig. For de fleste arme opgives en anbefalet afstand fra midten af pladetallerkens spindel og til midten af det hul du laver i armbasen. SME arme er lavet uden aflange huller til pickup monteringen i pickup huset. Det er derfor, disse arme har en armbase, der kan forskydes frem og tilbage. De fleste andre arme forlader sig på at armbasen er fast placeret, og at finjusteringen (det kaldes også overhanget) sker ved at flytte pickuppen i pickuphusets aflange huller. Prøv at søge efter manualen til en SME 3009 Series II på nettet (pdf), hvis det er sådan en du har set dig varm på. SMEs manualer er MEGET grundige. Held og lykke med projektet!
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror lige jeg skal komme med en rettelse.
Der er armbase. Det er armen der mangler (det er øjnene man bliver blind på først)  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men armbasen kan ikke flyttes for at variere afstanden.. jeg havde en ADC kulfiber arm på min, da jeg havde den..
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Ariston RD40 havde Ariston's egen arm på - men mon ikke en Rega Rb 250 kunne passe ned i hullet, evnt ved hjælp af en stor hammer
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Min Ariston RD40 havde Ariston's egen arm på - men mon ikke en Rega Rb 250 kunne passe ned i hullet, evnt ved hjælp af en stor hammer  |
|
|
Havde også tænkt på noget RB. Men har også hørt ang. Project arme. Men vi kigger videre Tak for inputs so far  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærk at rega armene er ret korte. Dvs. det kan evt blive aktuelt at udvide hullet i basen ind mod pladetallerkenen. Desuden at hullet til en rega arm er noget større end det til en Ariston. Så der bliver nok brug for filen. Men da basen er af blød plast (i hvert fald på min ariston fra 84) er det næppe noget problem.
|
Til top |
|
|