Forfatter |
|
sortiarius51 Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 16 December 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var over weekenden så heldig at få fat i en 2år gammel Marantz PM-15S1 for 3000kr, og overvejer derfor nu om det kan betale sig at købe en Lyngdorf SDAI2175 forstærker som jeg egentlig havde tiltænkt mig i forbindelse med et sæt dali evidence 870 højtalere. Man kan selvfølgelig hurtig invende at man selvfølgelig bare kunne høre de to sæt sammen og se hvad der lyder bedst - men pt. er jeg i den uheldige situation at jeg endnu ikke har fået mine evidence 870 højtalere - så har ikke engang mulighed for at prøvelytte Marantz'en ordenligt. Ville derfor høre om der er nogen der har personlige erfaringer med den, eventuelt i forhold til lyngdorfen, og eventuelt de to i forhold til dali evidence serien. Umiddelbart er marantz'en kun opgivet til 2x80W så overvejer om modellen måske lige er mærket for småt i forhold til et par evidence. Ved godt jeg efterhånden har lavet et par trætsommelige tråde herinde omkring mit kommende setup - men dette skyldes hovedsagligt at mine højtalere lader vente på sig håber derfor på at der er nogen herinde der eventuelt har personlige erfaringer med marantz'en da jeg har haft svært ved at finde noget dansk dokumentation om den. Mvh. Sortiarius.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 December 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nu fik jeg endelig fat i mit evidence system, og må konstatere det lyder rigtig godt med marantzen, mindre godt med thulen.
Vil prøve en lyngdorf een af dagene.
Men det er sgu ikke megen input man får i de tråde herinde, det er temmelig meget selv at lære det på den hårde måde, men fair nok.
|
Til top |
|
|
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det var godt nok billigt med kun 3000 kr. for den Marantz.  __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepper
|
Til top |
|
|
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller....bruge din Marantz som forforst. til en sda2175!?
|
Til top |
|
|
kona Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
3000 kr for en marantz pm 15 s 1,det var godt nok billigt
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
behold den bare,3000 er en fin pris....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
Eller....bruge din Marantz som forforst. til en sda2175!? |
|
|
Kunne ellers være frækt  - men tænkte nærmere at sælge Marantz'en til en mere normal pris og så købe en brugt lyngdorf - eller det var planen oprindeligt - men må indrømme jeg er ved at brænde rimelig varm på Marantz'en - et eller andet sted er det også rimelig lousy at drive plat på at jeg selv er så heldig at få sådan forstærker til en så lav pris, for blot at sælge den videre og købe en anden.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kona skrev:
3000 kr for en marantz pm 15 s 1,det var godt nok billigt |
|
|
Ye, tror også jeg var usædvanelig heldig at få fingre i den, den blev sat i natten til søndag, kun på dba (havde det været herinde havde den nok været væk på 0,5) - og tror der er mange på dba.dk der (no offense) ikke umiddelbart er så meget inde i hvad der er kram og hvad der ikke er, og 2x80W lyder jo heller ikke af meget. Men da jeg skulle hente den næste dag kunne sælger dog også berette om der havde været en sand telefonstorm på hans mobil omkring den
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sgu godt nok en fin pris .
Lad mig sige det på denne måde : medmindre du kan finde en lyngdorf til 1000 kr , ville jeg end ikke overveje at skifte
Marantzen er SÅ meget federe IMO . Jeg har haft dem begge 
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Managuense skrev:
Lad mig sige det på denne måde : medmindre du kan finde en lyngdorf til 1000 kr , ville jeg end ikke overveje at skifte
mvh |
|
|
Okay  - må indrømme jeg også godt kan lide den lyd den producerer nu - men er 2x80W virkelig nok i det lange løb til et par evidence 870?
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
sortiarius51 skrev:
Managuense skrev:
mvh
|
|
|
Okay - må indrømme jeg også godt kan lide den lyd den producerer nu - men er 2x80W virkelig nok i det lange løb til et par evidence 870?
|
|
|
Det må du ligesom selv svare på ......hvis lyden er god og du føler du kan spille højt nok , ja så er 2*80 W rigelig 
Desuden tror jeg at de 80 W er meget konservativt opgivet ....den skal nok kan levere noget mere , bare se på "storebroren" PM-11S1 , opgivet til 2*100 W ....og blev målt til 193 W 
Men watt er jo ikke alt 
mvh
|
Til top |
|
|
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker pris der, jeg havde uden tvivl også beholdt den, ihvertfald indtil jeg var blevet så træt af den at jeg var 100% sikker på at den skulle skiftet, hvis dette altså vil ske? Ydermer så er 2x80 watt mange gange nok, også selvom det er nogle Dali E870 du spiller på, jeg har haft en "lille" Rotel 2x70 watt på mine Dali 850 og den kunne sagtens rykke dem rundt, det gælder bare om at kunne levere noget strøm  Held og lykke med den gode lyd
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay - har ellers afsværget tonecontrol idet jeg troede det lidt ødelagde den originale lyde - det må jeg da prøve at lege lidt med een af dagene  Har netop fået solgt min Thule så nu er der bare evidence og marantzen tilbage
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|