Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 11:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Marantz pm-15s1 vs Tact SDAI2175 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 December 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Var over weekenden så heldig at få fat i en 2år gammel Marantz PM-15S1 for 3000kr, og overvejer derfor nu om det kan betale sig at købe en Lyngdorf SDAI2175 forstærker som jeg egentlig havde tiltænkt mig i forbindelse med et sæt dali evidence 870 højtalere.

Man kan selvfølgelig hurtig invende at man selvfølgelig bare kunne høre de to sæt sammen og se hvad der lyder bedst - men pt. er jeg i den uheldige situation at jeg endnu ikke har fået mine evidence 870 højtalere - så har ikke engang mulighed for at prøvelytte Marantz'en ordenligt.

Ville derfor høre om der er nogen der har personlige erfaringer med den, eventuelt i forhold til lyngdorfen, og eventuelt de to i forhold til dali evidence serien. Umiddelbart er marantz'en kun opgivet til 2x80W så overvejer om modellen måske lige er mærket for småt i forhold til et par evidence.

Ved godt jeg efterhånden har lavet et par trætsommelige tråde herinde omkring mit kommende setup - men dette skyldes hovedsagligt at mine højtalere lader vente på sig håber derfor på at der er nogen herinde der eventuelt har personlige erfaringer med marantz'en da jeg har haft svært ved at finde noget dansk dokumentation om den.

Mvh. Sortiarius.

Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Nå nu fik jeg endelig fat i mit evidence system, og må konstatere det lyder rigtig godt med marantzen, mindre godt med thulen.

Vil prøve en lyngdorf een af dagene.

Men det er sgu ikke megen input man får i de tråde herinde, det er temmelig meget selv at lære det på den hårde måde, men fair nok.
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 December 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Men det var godt nok billigt med kun 3000 kr. for den Marantz.

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jepper 

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 December 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Eller....bruge din Marantz som forforst. til en sda2175!?
Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

kona
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 19 December 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

3000 kr for en marantz pm 15 s 1,det var godt nok billigt
Til top Vis kona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kona

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 December 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

behold den bare,3000 er en fin pris....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jdluxe skrev:

Kunne ellers være frækt - men tænkte nærmere at sælge Marantz'en til en mere normal pris og så købe en brugt lyngdorf - eller det var planen oprindeligt - men må indrømme jeg er ved at brænde rimelig varm på Marantz'en - et eller andet sted er det også rimelig lousy at drive plat på at jeg selv er så heldig at få sådan forstærker til en så lav pris, for blot at sælge den videre og købe en anden.

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

kona skrev:
3000 kr for en marantz pm 15 s 1,det var godt nok billigt

Ye, tror også jeg var usædvanelig heldig at få fingre i den, den blev sat i natten til søndag, kun på dba (havde det været herinde havde den nok været væk på 0,5) - og tror der er mange på dba.dk der (no offense) ikke umiddelbart er så meget inde i hvad der er kram og hvad der ikke er, og 2x80W lyder jo heller ikke af meget.

Men da jeg skulle hente den næste dag kunne sælger dog også berette om der havde været en sand telefonstorm på hans mobil omkring den

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 December 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Det var sgu godt nok en fin pris .

Lad mig sige det på denne måde : medmindre du kan finde en lyngdorf til 1000 kr , ville jeg end ikke overveje at skifte  

Marantzen er SÅ meget federe IMO . Jeg har haft dem begge

mvh

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:

Lad mig sige det på denne måde : medmindre du kan finde en lyngdorf til 1000 kr , ville jeg end ikke overveje at skifte  

mvh

Okay - må indrømme jeg også godt kan lide den lyd den producerer nu - men er 2x80W virkelig nok i det lange løb til et par evidence 870?

Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Sendt: 19 December 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

sortiarius51 skrev:
Managuense skrev:

mvh

Okay - må indrømme jeg også godt kan lide den lyd den producerer nu - men er 2x80W virkelig nok i det lange løb til et par evidence 870?

Det må du ligesom selv svare på ......hvis lyden er god og du føler du kan spille højt nok , ja så er 2*80 W rigelig

Desuden tror jeg at de 80 W er meget konservativt opgivet ....den skal nok kan levere noget mere , bare se på "storebroren" PM-11S1 , opgivet til 2*100 W ....og blev målt til 193 W

Men watt er jo ikke alt

mvh

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Sendt: 19 December 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

sortiarius51 skrev:
Jdluxe skrev:

Kunne ellers være frækt - men tænkte nærmere at sælge Marantz'en til en mere normal pris og så købe en brugt lyngdorf - eller det var planen oprindeligt - men må indrømme jeg er ved at brænde rimelig varm på Marantz'en - et eller andet sted er det også rimelig lousy at drive plat på at jeg selv er så heldig at få sådan forstærker til en så lav pris, for blot at sælge den videre og købe en anden.

Nej nejjeg var lige ved at sælge min............det er sgi for godt at sælgeså hellere sælge din anden forstærker ting!!! Ved ikke om du har(prøvet) koblet tonekontroller ind, det sker altså uden nogen lydforringe!!!hvertom så kan du fintune din lyd, det er altså kram

Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 19 December 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Lækker pris der, jeg havde uden tvivl også beholdt den, ihvertfald indtil jeg var blevet så træt af den at jeg var 100% sikker på at den skulle skiftet, hvis dette altså vil ske?

Ydermer så er 2x80 watt mange gange nok, også selvom det er nogle Dali E870 du spiller på, jeg har haft en "lille" Rotel 2x70 watt på mine Dali 850 og den kunne sagtens rykke dem rundt, det gælder bare om at kunne levere noget strøm

Held og lykke med den gode lyd
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jdluxe skrev:

sortiarius51 skrev:
Jdluxe skrev:

Nej nejjeg var lige ved at sælge min............det er sgi for godt at sælgeså hellere sælge din anden forstærker ting!!! Ved ikke om du har(prøvet) koblet tonekontroller ind, det sker altså uden nogen lydforringe!!!hvertom så kan du fintune din lyd, det er altså kram

Okay - har ellers afsværget tonecontrol idet jeg troede det lidt ødelagde den originale lyde - det må jeg da prøve at lege lidt med een af dagene

Har netop fået solgt min Thule så nu er der bare evidence og marantzen tilbage

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Lækker pris der, jeg havde uden tvivl også beholdt den, ihvertfald indtil jeg var blevet så træt af den at jeg var 100% sikker på at den skulle skiftet, hvis dette altså vil ske?

Ydermer så er 2x80 watt mange gange nok, også selvom det er nogle Dali E870 du spiller på, jeg har haft en "lille" Rotel 2x70 watt på mine Dali 850 og den kunne sagtens rykke dem rundt, det gælder bare om at kunne levere noget strøm

Held og lykke med den gode lyd

Tror jeg vil følge jeres råd og beholde Marantz'en ... takker for jeres posts

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes