Forfatter |
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har lige fået en pladespiller, som jeg har sluttet til min surroundforstærker en marantz 4001. Men jeg skal skrue meget højt op før der komme lyd ud, og der er ikke særlig meget bas. Efter at have læst lidt rundt omkring på forummet, er jeg komme frem til at jeg skal have en riaa eller hvad? Eller har jeg sluttet den forkert til min forstærker, jeg tror nemlig ikke at der er en riaa i min forstærker eller havd? Håber der er nogle der kan hjælpe, for jeg ved ikke noget om pladespillere.
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til pladespillerverdenen  Du skal have dig en riaa. Signalet fra en pladespiller er ikke blot lavt men også lidt sjovt "fordelt" over frekvenserne. En riaa forstærker ikke bare signalet, den forstærker også de rigtige frekvenser korrekt proportioneret ift hinanden. Du kan starte med at købe en Pro-ject Phonobox SE. De koster ikke mange kroner. Men vær lige sikker på hvilken type p.u. du kører med - enten en MM eller MC.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak jeg syntes også at det er en oplevelse . Nu nævner du MM og MC hvordan ser man foreskel på de to? Den pladespiller jeg har fået er en gammel en min mor havde stående, jeg tror ikke den er særlig god så jeg regner med at købe en anden. Jeg tror det bliver en rega 2 eller 3, da jeg har hørt at de skulle være en god "begynder" plade spiller. Så P.U´en skulle gerne passe til den også, kan man ikke få nogle der kan både kan bruge MM og MC?
Tak for svarene so far.
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt efter en riaa, jeg fandt den her er den ok eller? Jeg søgte efter den du nævner, men jeg kunne ikke finde nogen forhandler eller pris. Har du et link til en forhandler? Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem fra Cambridge ser spænende ud, dem hælder jeg mere til en naden da jeg har hørt lidt skidt om naden. Tak for linket Hermann
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville det her være ok eller? Der er jo alt det jeg skal bruge for at komme igang, jeg kender ikke mærket er det godt eller? Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror sku det er ganske godt. Folk spåed engang at Pro-ject skulle overtager Regas plads, ved ikke om det er sket, men med tekni-fi pu og pro-ject riaa er det nok ikke helt i skoven  velkommen i vinyl verdenen __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vil ha' legetøj,køb den
jeg vil nok hellere anbefale en brugt thorens
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
hvis du vil ha' legetøj,køb den
jeg vil nok hellere anbefale en brugt thorens |
|
|
Det lyder som om at du ikke kan lide den, har du dårlige aferinger med den? Jeg kan se at der er mange thorens pladespillere på k/s/b hvilken en at dem ville du anbefale (1500-2000kr ca.). Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg tror sku det er ganske godt. Folk spåed engang at Pro-ject skulle overtager Regas plads, ved ikke om det er sket, men med tekni-fi pu og pro-ject riaa er det nok ikke helt i skoven velkommen i vinyl verdenen |
|
|
Jo tak, jeg kom til at kigge på den fordi der var det meste at det jeg skulle bruge for at komme igang. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til vinyl-verdenen.... Hvis jeg var dig ville jeg støve en Denon DP-47 op - de er rimeligt tit til salg på DBA eller på brugt forummet. Den er stabil, uhyggeligt nem at bruge i det daglige, og lyder i mine øre mindst lige så godt som et hvilket som helst rem-drevet uhyre (Rega, Project osv.). Hvis du skal til KBH, så er der DP-47 til salg hos Würth elektronik på frederiksborggade til 2500 kr. m. en god denon dl-160 MM Pick-Up. Normalt er brugt prisen lidt lavere ca. 1500 kr., men den nævnte er i topstand og med 6 mdrs garanti. For god ordens skyld: Jeg har intet at gøre med Würth. Jeg kører blot forbi deres vindue hver morgen på vej til studiet..... MHT. til RIAA så mener jeg bestemt den Creek du linker til er ganske udemærket..... held og lykke..  MVH Shotty
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
diamondduck skrev:
hvis du vil ha' legetøj,køb den jeg vil nok hellere anbefale en brugt thorens |
|
|
Det lyder som
om at du ikke kan lide den, har du dårlige aferinger med den? Jeg kan se at der er mange thorens pladespillere på k/s/b hvilken en at dem ville
du anbefale (1500-2000kr ca.). Mvh. Morten. |
|
|
næh.jeg har bare haft rig mulighed for at lytte til den samt at pille ved den.Den ser fornuftig ud på afstand,men går man tæt på og rør/mærker
efter så er og bliver det noget skrammel.
selv havde jeg en 318 (købt i 1985),som min far kører med den dag idag.I midt 90'erne købte jeg en systemdek xii.den lød bedre(mere
musikalsk),men motoren er svager.Systemdekken afgik ved døden 2007.jeg vil stadigvæk anbefale en systemdek hvis du skulle falde over en.
ellers er der 320 og 321 som thorens laver.316 kender jeg ikke, som begynder plov kan den vel gå an.
i modsætning til mange andre her har jeg kun dårlig erfaringer med 160 og 226 og det var før 1985 __________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
shotty skrev:
Hej og velkommen til vinyl-verdenen.... Hvis jeg var dig ville jeg støve en Denon DP-47 op - de er rimeligt tit til salg på DBA eller på brugt forummet. Den er stabil, uhyggeligt nem at bruge i det daglige, og lyder i mine øre mindst lige så godt som et hvilket som helst rem-drevet uhyre (Rega, Project osv.). Hvis du skal til KBH, så er der DP-47 til salg hos Würth elektronik på frederiksborggade til 2500 kr. m. en god denon dl-160 MM Pick-Up. Normalt er brugt prisen lidt lavere ca. 1500 kr., men den nævnte er i topstand og med 6 mdrs garanti.
For god ordens skyld: Jeg har intet at gøre med Würth. Jeg kører blot forbi deres vindue hver morgen på vej til studiet.....
MHT. til RIAA så mener jeg bestemt den Creek du linker til er ganske udemærket.....
held og lykke..
MVH Shotty
|
|
|
Kan kun tilskrive mig den Denon DP-47. Har den selv og købte den brugt, da man mente at pladespilleren var død, og cden var in for 500,- i perfekt stand. Glimrende pladespiller med Denons velkendte og stabile direct drive. Er ikke til at slide op og så er den flot på hylden. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 24 December 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
shotty skrev:
Hej og velkommen til vinyl-verdenen.... Hvis jeg var dig ville jeg støve en Denon DP-47 op - de er rimeligt tit til salg på DBA eller på brugt forummet. Den er stabil, uhyggeligt nem at bruge i det daglige, og lyder i mine øre mindst lige så godt som et hvilket som helst rem-drevet uhyre (Rega, Project osv.). Hvis du skal til KBH, så er der DP-47 til salg hos Würth elektronik på frederiksborggade til 2500 kr. m. en god denon dl-160 MM Pick-Up. Normalt er brugt prisen lidt lavere ca. 1500 kr., men den nævnte er i topstand og med 6 mdrs garanti.
For god ordens skyld: Jeg har intet at gøre med Würth. Jeg kører blot forbi deres vindue hver morgen på vej til studiet.....
MHT. til RIAA så mener jeg bestemt den Creek du linker til er ganske udemærket.....
held og lykke..
MVH Shotty
|
|
|
Personligt ville jeg ikke vælge en Denon, synes det er umuligt at få til at lyde lige så godt som fx en thorens. det kan godt være den er nem at bruge, men så hvis det er, så vil jeg også altid selv vælge en thorens, det er god kvalitet og du får LYD for pengene. Men Creek riaa'en er jeg enig i __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 24 December 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og der røg lige en på QXL i fredags, for latterlige 650,-. Hvis man bare havde været hurtigere ude!  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 24 December 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den øvereste annonce ser god ud, den arm der er med er det den samme som du nænver i dit tidligere indlæg? For så er den da lidt dyr når man kan få en ny med garenti , og samme p.u eller er der noget jeg har overset?? Jeg kommer nok ikke lige forbi kbh sådan med det første. Mvh. Morten som takker for alle kommentarene
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 24 December 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Morten014 skrev:
diamondduck skrev:
hvis du vil ha' legetøj,køb den jeg vil nok hellere anbefale en brugt thorens |
|
|
Det lyder som om at du ikke kan lide den, har du dårlige aferinger med den? Jeg kan se at der er mange thorens pladespillere på k/s/b hvilken en at dem ville du anbefale (1500-2000kr ca.). Mvh. Morten. |
|
|
næh.jeg har bare haft rig mulighed for at lytte til den samt at pille ved den.Den ser fornuftig ud på afstand,men går man tæt på og rør/mærker efter så er og bliver det noget skrammel.
selv havde jeg en 318 (købt i 1985),som min far kører med den dag idag.I midt 90'erne købte jeg en systemdek xii.den lød bedre(mere musikalsk),men motoren er svager.Systemdekken afgik ved døden 2007.jeg vil stadigvæk anbefale en systemdek hvis du skulle falde over en.
ellers er der 320 og 321 som thorens laver.316 kender jeg ikke, som begynder plov kan den vel gå an.
i modsætning til mange andre her har jeg kun dårlig erfaringer med 160 og 226 og det var før 1985 |
|
|
Denne her skulle altså være fin, hvad ville en rimlig pris være for sådan en? puuuh der er meget at vægle imellem  Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 24 December 2007 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten: Der venter dig sikkert mange spændende oplevelser i vinylverdenen
men som begynder vil jeg anbefale dig en korrekt opsat ny pladespiller med service, hvis du får problemer
og til ca. 2000 kr kan du få en Project eller en Rega P1/Argon.TT1 nogenlunde samme spille,
jeg har ihvertfald været glad for min Rega de år jeg havde den med en Denon DL160 pickup.
alternativt får du for 1000-2000 en 10-20 år gammel pladespiller der kan være svær at vurdere standen af
hvis man er nybegynder, på QXL er der glimrende køb til 200-600 kr, hvis man er heldig.
Creek Riaen lyder som en god mulighed, jeg har selv spillet med Nad PP2 og til ca. 300 kr brugt er den svær at slå
Tilsidst vil jeg lige slå et slag for en Grado Black pickup som til 345 kr. virkelig giver en fornemmelse af hvad vinyl kan.
Held og Lykke med det.
PS jeg mener nyprisen for en Denon DP-47 sidst i 80'erne var 2795 med pickup, blot for at sætte det i forhold til brugtpriserne
på dem.
|
Til top |
|
|