| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mattissen skrev:
|
Valg af Anlæg: Her er jeg mere på den, end jeg er med på den... Fruen synes afgjort ikke at de gængse ståre systemer pynter i stuen. Er det muligt at finde et anlæg i midi størrelsen som kan spille de førnævnte HT´ere op ?. ( ønsker ikke endnu et surround anlæg ).
|
|
|
Det afhænger vel lidt af prisklasse, men jeg vil mene at der er masser af muligheder for et kompromis, dvs. et anlæg der måske nok fylder lidt, men til gengæld er ganske pænt (især når du ser ud til at vil handle brugt): Thule, Primare, Densen, Arcam osv. Det lyder måske lidt forudindtaget, men kvinder skal ofte have tingene serveret på et sølvfad - hvis de i deres hoved forestiller sig et stort anlæg som en stor grim sort klods, så kan man argumentere nok for meget for at det godt kan gøres pænt - det trænger ganske enkelt ikke ind... Vis hende nogle pæne PR-billeder fra førnævnte producenter, og find ud af om der ikke skulle være noget af det hun rent faktisk synes er pænt - så har du dét at gå videre med.
Jeg har iøvrigt erfaring for at det kan opbløde kvinders holdning til stereo/surround anlæg betydeligt, hvis de kan finde ud af at betjene det selv, så det er også dér en fordel at holde dig til samme mærke mht. afspiller og forstærker, også selv om du måske ville kunne få lidt bedre lyd for de samme penge ved at mix-matche. Og/eller købe en aktivitets-styret multi-fjernbetjening ala Logitech. De fleste kvinder synes i virkeligheden at YDELSEN fra et godt system er rigtigt fedt, og de vil sjældent af med det når først de har det - HVIS de ellers kan finde ud af at bruge det, og det iøvrigt ikke er en direkte øjebæ. Hvis anlægget er en fremmed verden for hende, som det kun er dig der bruger, så vil det altid give problemer.
Et alternativ - igen alt efter økonomi - er iøvrigt at investere i et pænt, lukket skab, hvor elektronikken placeres i, evt. med en fjernbetjening der kan betjene systemet via RF. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|