| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg står i den situation, at jeg skal til at samle mit første "rigtige" anlæg. Da jeg ikke har vildt meget forstand på forstærkere, højtalere osv. vil jeg derfor bede om jeres hjælp. Jeg har besluttet mig for et stereo setup, da jeg hovedsageligt skal bruge det til musik. Anlæget skal bruges til at afspille hovedsageligt LP'er (har afspiller), men CD'er og DVD'er (film) vil også komme på tale. Jeg har kigget på NAD C315BEE som forstærker og måske DALI Concept 6 som højtalere. Rummet det skal stå i er ca 20 kvm. Er det dumt at købe så store højtalere til et så lille rum? Vil jeg være bedre stillet med et sæt kompakte højtalere som f.eks. Dali Ikon 1? Har også fået tilbud om et sæt brugte velholdte Dali 700 til ca 1000 kr for et sæt. Vil dette være bedre value for money? Er studerende, så har ikke sindsygt mange penge at smide rundt med. Vil helst presse mest muligt ud af ca 4000-5000 kr for det hele. Er det overhovedet muligt? Håber der er nogen der kan hjælpe og evt. komme med et forslag til et godt, billigt begynder anlæg :-) EDIT: Hvad med et sæt brugte B&W 601 S3 som højtalere? Vil det fungere?
|