Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 16:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Har jeg brug for en effektforstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  


   Heey folkens

Jeg skriver dette indlæg med henblik på effektforstærkere og når man finder ud af at man måske egentlig godt kunne bruge en.

Jeg ejer en Denon PMA-1500AE Stereo forstærker. Jeg er mægtig glad for den, og er generelt glad for lyden. Der vil altid være nogle små mangler, medmindre man ofre rigtig mange tusinde kroner på sit hi-fi. Jeg siger ikke at jeg ikke kunne finde på det, fordi det kunne jeg...

Men ja, sagen er at jeg har anskaffet mig et par DIY højttalere, som spiller pragtfuldt. De er i besiddelse af dynamik, pondus, varme og ikke mindst spilleglæde.
Jeg spiller generelt ved moderat lydstyrke, og jeg høre musik hver eneste dag. Min musiksmag er en bred vifte af genre fra alle afkroge, og enhver entusiastisk ejer af hifi, kan godt lide at spille højt når man lige høre en af sine yndlings sange.

Det er der jeg vil hend med hensyn effektforstærkere og min egen Denon.
Jeg ved hvordan man behandler sit hifi udstyr, så i skal ik tro at jeg skruer volumen om på den anden side af 12. Problemet er at hvis jeg skruer op til ca. kl.11 (MAX), så kan min forstærker ofte godt finde på at klippe (slukke/gå ud) så snart der kommer en dyb bassrytme.

Jeg har selv tænkt på om det kan være at min forstærker ikke er strømstærk nok?

Det skal siges at mine højttalere er lavet i Q-sound i århus, da det var tilgængeligt. I 1 højttaler er der 2*10" Bass enheder, 1*5" mellemtone, 1*1" softdome diskant, alt i peerless.

Jeg ved ikke hvad dette skyldes, men jeg håber i kan hjælpe mig med at komme frem til noget, og hvis det skyldes"strømstærkheds-svigt", evt komme med et bud på strømstærke og vellydende (varme, detaljerede) effektforstærkere til en overkommelig pris.

Faqs omkring min forstærker findes her: http://hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/denon_pma -1500ae_forstaerker_soelv.htm

Mvh. Tom K.


__________________
Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme
 
Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hmm... Er folk virkelig så dovne at de ik gider at læse teksten, eller kan de af anden grund ik svare på spørgsmålet?

__________________
Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Rotel.....  - der findes også mange andre...

Hvis du kan finde en Rb990 - så har du en strøm stærk effekt blok der er varm i lyden..

Hvis jeg bruger min zappulse på mine Dali 850 får jeg samme problem som den - den slukker pga for meget strøm der ska leveres - men dette har jeg aldrig oplevet på min Rotel..

En af mine små regler er at det antal watt der ska ud af effektblokken ska svare til det der ska ind i den på 230 volt siden.. - det ved jeg nogle denon har problemer med - kender dog ikk din model..

Men jow generelt dit problem er at højtalerne trækker for meget strøm til det din denon kan levere...

MVH Ulrik

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Det irritere mig godt nok relativt meget... hmm... Jeg håbede på at det kunne være noget andet, men ja.. Der er ikke andet for end at spare op til en effektforstærker..

Jeg har faktisk kun hørt godt om Rotel.. Men jeg er også åben for andre muligheder.. Jeg kan godt lide at lyden er til den varme side, og som der bliver sagt, så kræver det at den er til dels strømstærk.. Pris messigt må det helst ik gå over 10,000,-

Jeg synes egentlig det kunne være spændene at få noget historie omkring klassiske, kendte, velspillende og specielle effektforstærkere...

Jeg ved der er nogle der ude som brænder inde med nogle gode guldkorn!


__________________
Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Synes du skal kigge efter en Meridian 559. Det er en super effektblok. Drøn stærk og spiller en anelse varmt og afslappet.  

Den kan du sikkert finde til 10k.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Synes du skal kigge efter en Meridian 559. Det er en super effektblok. Drøn stærk og spiller en anelse varmt og afslappet.  

Den kan du sikkert finde til 10k.



Jeg tjekkede lige specifikationerne.. Den virker til at være lidt af en kraftkal!

Kan man finde den indenfor de danske grænser?




__________________
Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme
 
Anders hansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

varm i lyden og strøm stærk... jeg er i besiddelse af sådan en fætter der er til salg men det må man nok ikke reklamere med herinde men skriv en privat evt.
Til top Vis Anders hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders hansen Besøg Anders hansen's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes