Heey folkens
Jeg skriver dette indlæg med henblik på effektforstærkere og når man finder ud af at man måske egentlig godt kunne bruge en.
Jeg ejer en Denon PMA-1500AE Stereo forstærker. Jeg er mægtig glad for den, og er generelt glad for lyden. Der vil altid være nogle små mangler, medmindre man ofre rigtig mange tusinde kroner på sit hi-fi. Jeg siger ikke at jeg ikke kunne finde på det, fordi det kunne jeg...

Men ja, sagen er at jeg har anskaffet mig et par DIY højttalere, som spiller pragtfuldt. De er i besiddelse af dynamik, pondus, varme og ikke mindst spilleglæde.
Jeg spiller generelt ved moderat lydstyrke, og jeg høre musik hver eneste dag. Min musiksmag er en bred vifte af genre fra alle afkroge, og enhver entusiastisk ejer af hifi, kan godt lide at spille højt når man lige høre en af sine yndlings sange.
Det er der jeg vil hend med hensyn effektforstærkere og min egen Denon.
Jeg ved hvordan man behandler sit hifi udstyr, så i skal ik tro at jeg skruer volumen om på den anden side af 12. Problemet er at hvis jeg skruer op til ca. kl.11 (MAX), så kan min forstærker ofte godt finde på at klippe (slukke/gå ud) så snart der kommer en dyb bassrytme.
Jeg har selv tænkt på om det kan være at min forstærker ikke er strømstærk nok?
Det skal siges at mine højttalere er lavet i Q-sound i århus, da det var tilgængeligt. I 1 højttaler er der 2*10" Bass enheder, 1*5" mellemtone, 1*1" softdome diskant, alt i peerless.
Jeg ved ikke hvad dette skyldes, men jeg håber i kan hjælpe mig med at komme frem til noget, og hvis det skyldes"strømstærkheds-svigt", evt komme med et bud på strømstærke og vellydende (varme, detaljerede) effektforstærkere til en overkommelig pris.

Faqs omkring min forstærker findes her: http://hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/denon_pma -1500ae_forstaerker_soelv.htm
Mvh. Tom K.
__________________
Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?