Bruger siden: 08 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 21
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
Jeg har gennem lang tid være forelsket i aragon power amps og nu har jeg endelig lidt kontanter til netop sådan en. Men jeg syntes jeg har noget
svært ved at finde netop disse forstærkere. Og det drejer sig om 4004-8008 eller hvis man er heldig at finde til en ordentlig pris palladium. Så er
der nogen der har nogle gode links til hvor man finder dem? Jeg har fundet nogen, men det er ofte i USA og syntes godt nok det er langt at sende
dem. Ville jo helst ud og høre inden køb.
Bruger siden: 08 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 21
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
Men det skulle da være den mindste sag at lave 230V om til 110V. Men hvor meget har det at sige at de bruger 60Hz hvor vi bruger 50Hz?
Og tak for henvisningen til dba. Havde ikke lige fundet den da den er til salg som en argon.
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
Jeg kan ind imellem stadig godt savne min 2004mkII.. Det er nogle ualmindeligt lækre effektforstærkere..
230V -> 110V er måske ikke så svært, men en effektforstærker bruger en hel del strøm og så skal altså der noget af en step-down trafo imellem for at det ikke går ud over lyden.
Jeg kan ikke huske om Aragon's trafoer kan stille om, men kan de ikke det så ville jeg glemme alt om US import.
Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
Aragon blev sammen med det billigere Acurus produceret af Mondial Designs tilbage i halvfemserne. Her i DK var det Hifiklubben der stod for salget og de to mærker var ret populære i hifikredse, kan huske det blev sammenlignet en del med Krell. Købte selv den lille Acurus DIA 100 men leverede den hurtigt tilbage da den skuffede i mit set up.
Efter at have googlet lidt, har jeg fundet frem til Mondial blev solgt til højtalerproducenten Klipsch i 2001. De lavede nogle MK II udgaver af Aragons populære forstærkere i 2002 men efter hva jeg kan se blev de ikke noget hit og er udgået af produktion i dag.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum