| Forfatter |
|
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grundet andre interesser har der ikke rigtig været noget fast anlæg det sidste år, nu vil jeg så småt i gang igen, men bliver på noget lavere blus, og design er desværre i højsædet, hvilket udelukker en hel del.
budgettet er 35k, for højttaler og amp, tingene købes brugt, og budgettet sprænges hvis det er nødvendigt.
forstærkere jeg finder interessante
Marantz PM 11s1 classe cap 2100 (måske urealistisk til dette budget) electrocompaniet, hvilke modeller skal ses efter her ? Mcintosh MA6800 Lavardin
andre bud ?
Højttalere:
Da jeg hovedsaligt hører rock er især dynamikken vigtig, og en lille stram, analyserende fætter vil derfor ikke kunne gå, hvilket måske fjerner micro utopia og sonus faber. strauss er fuldt ud i stand til store dynamiske udladninger men har ikke lyst til at gå helt så meget på kompromis med neutraliteten som er tilfældet her.
problemet er at jeg elsker den dynamiske præsentation fra store højttalere, men savner neutraliteten og perspektivet samt evnen til at lyde godt ved lave lydtryk fra monitors, dette er jeg dog villig til at gå på kompromis med, da jeg vægter lytteglæden højere end neutraliteten denne gang, det omvendte dræbte lysten sidst.
Wilson audio cub MkII (ikke helt køn) dali helicon 400 (farvet og bunden har en del mangler) dali helicon 300 (som ovenover) vienna: strauss/beethoven grand (farvede og beethoven er ikke helt dynamisk nok) sonus faber grand piano domus (for slanke i lyden) micro utopia be (dynamik og bund mangler)
på trods af mangler ville jeg kunne leve med alle ovenstående, måske med undtagelse af sonus faber.
andre der skal tages med i overvejelserne?
kabler: Audience Au24
cd afspiller i samme mærke som forstærkeren kommer til senere, men den tid den sorg, derudover en billig plov, rega p25 er dog et godt bud, men findes først efter anlægget er samlet.
hvilken sammensætning ville i vælge ?
__________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
den får lige et bump
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !......... ´
Du skal være hjerteligt velkommen til et lyt på højttalre fra Podium Sound 
Musikglæden får her (med garanti) et seriøst hak opad !........ 
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
carsten: når kærestens kat skal have et engangs kradsetræ så vender jeg tilbage  dog altid sjovt at lytte til alternative løsninger, men de panel højttalere jeg har hørt, er faldet ud på den forkerte side af hvad søger
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har sikkert ret i at de panelhøjttlere du har hørt indtil nu, er faldet ud på den forkerte side af hvad du søger !........ Podium Sound spiller slet ikke som andre panelhøjttalere !......... Du er altid velkommen til henvende dig for et lyt !.......... Er ret sikker på, at du vil blive særdeles positivt overrasket !........
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med det budget kan du være heldig at finde et sæt Peak Consult højtalere og enten en Crown eller Parasound effektforstærker. Så mangler du selvfølgelig en forforstærker, men her må du så sprænge dit budget. Lykkes det, så har du dynamik i særklasse og tilmed et par kønne "kasser" at se på 
__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr.r "design er desværre i højsædet, hvilket udelukker en hel del." crown kommer aldrig ind her, og selvom jeg synes refII er blandt de bedre forstærkere på markedet, er den alt for grim, og der findes alternativer i samme prisklasse der gør ligeså godt og hvis det skal være endnu bedre er namit den klart overlegen, desværre ligeså grim.
parasound halo var dog en mulighed jeg havde glemt
angående peak consult har jeg ingen erfaring med dem, men umiddelbart ville jeg hellere finde et sæt brugte kharma hvis vi var i den prisklasse, men designet dumper de desværre også på
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
| angående peak consult har jeg ingen erfaring med dem,... men designet dumper de desværre også på |
|
|
Den må du gerne uddybe 
Måske skulle du overveje at runde Viborg d. 23. februar. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. byggemæssigt er de sikkert fine, men design er jo som bekendt subjektivt og peak consult tiltaler mig ikke. lydmæssigt vil jeg ikke kommentere dem eftersom jeg ikke har hørt dem, men af konkurrenter for lignende konstruktioner må kharma ceramique være oplagt.
men hvis muligheden byder sig får de helt klart et lyt, dog ikke med henblik på et køb.
|
| Til top |
|
| |