| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, overvejer denne kombination.
Gode råd modtages.
Mvh
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej, overvejer denne kombination.
Gode råd modtages.
Mvh
|
|
|
Hej MN
Hvor er du på vej hen ?
Havde denne amp engang. Ingen tvivl den har masser af muskler, men hælder lydmæssigt til den mørke side (d.v.s karakteristisk genkendelig tilbagelænet NAD lyd) og tror ikke at det er et godt match til Vienna. Men prøv det selv
Skal evt kombineres med en lidt analytisk spillende pre. Kan du eller vil du bruge din S.A.T amplifix. Det kunne være en mulighed
Mener at den har en pre out __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har måske muligheden for at erhverve mig sådan en effekt, men det vil ikke blive med Amplifixen som pre isåfald.
mvh
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg synes du skulle prøve.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
| Ja jeg synes du skulle prøve. |
|
|
Tak for støtten - prøve for at prøve, eller kender du ligefrem denne effektforstærker (NAD 208)? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes en NAD 208 er slatten. Jeg har fået den i knæ op til rigtig mange gange når der skulle spilles højt på f.eks et sæt C/V DC 15.
Men ja, den hælder meget mod det mørke og er "rund" i bassen. Kan dog spille forrygende højt, hvis ikke impedansen og fasen er for "grim"
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være Nad, ville jeg gå efter s200 / s300 det er deres bedste amps
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Hvis det skal være Nad, ville jeg gå efter s200 / s300 det er deres bedste amps  |
|
|
Ja NAD S200 eller S300................. S200 er dog en finpudset NAD 218.......... Hvor S300 er en FREMRAGENDE integreret forstærker med styr på det hele.......... Masser af hul igennem, Godt styr på basserne.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
-KP- skrev:
Hvis det skal være Nad, ville jeg gå efter s200 / s300 det er deres bedste amps  |
|
|
Ja NAD S200 eller S300................. S200 er dog en finpudset NAD 218.......... Hvor S300 er en FREMRAGENDE integreret forstærker med styr på det hele.......... Masser af hul igennem, Godt styr på basserne.
|
|
|
Der er også lånt lidt af teknikken fra Gryphon. Bare synd med den alu overflade som bliver hurtigt tilsmudset ellers en god forstærker som kan købes billigt på brugtmarkedet. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
heltny skrev:
-KP- skrev:
|
|
|
|
|
Der er også lånt lidt af teknikken fra Gryphon. Bare synd med den alu overflade som bliver hurtigt tilsmudset ellers en god forstærker som kan købes billigt på brugtmarkedet.
|
|
|
Lånt og lånt Det er næsten en kopi af en Gryphon til den halve pris. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Japer skrev:
|
|
Tak for støtten - prøve for at prøve, eller kender du ligefrem denne effektforstærker (NAD 208)?
|
|
|
Har ikke hørt 208 men bare andet nad og man ved jo hvad man får og synes egentlig ikke man kan sige så meget dårligt om lyden fra dem. Tror det ville være godt for dig at ha den til at stå og evt til at sammenligne evt konkurrenter med. Tror andre dyrere/finere forstærkere vil imponere mere lige når du sætter dem på men måske ikke i længden. Altså ha din nad .. nu ved jeg jo du tit skifter ud-- sæt derefter den forstærker på som du har lånt hør på den en dag eller to eller måske en uge og prøv så din nad igen og se hvad du synes. Og så en anden ting det er lidt som om at hvis man har nogen højtalere der spiller behageligt skal man helst finde en forstærker der spiller modsat af dette. Kunne det ikke være spændende at prøve noget der havde samme klangfilosofi. Man kan måske sige meget om nad men de forstærkere jeg har hørt fra dem har en mere sammenhængende lyd end mange dyrere forstærkere og det er jo en vigtig parameter kan virke lidt døde mulme eller grå opover ja men så slemt er det heller ikke og sammenligner man med en sat amplifix er det jo klart den virker sådan men jeg ved godt hvad jeg ville vælge bortset fra en sat amplifix er pænere..
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
mn1974 skrev:
Japer skrev:
|
|
Tak for støtten - prøve for at prøve, eller kender du ligefrem denne effektforstærker (NAD 208)?
|
|
|
Har ikke hørt 208 men bare andet nad og man ved jo hvad man får og synes egentlig ikke man kan sige så meget dårligt om lyden fra dem. Tror det ville være godt for dig at ha den til at stå og evt til at sammenligne evt konkurrenter med. Tror andre dyrere/finere forstærkere vil imponere mere lige når du sætter dem på men måske ikke i længden. Altså ha din nad .. nu ved jeg jo du tit skifter ud-- sæt derefter den forstærker på som du har lånt hør på den en dag eller to eller måske en uge og prøv så din nad igen og se hvad du synes. Og så en anden ting det er lidt som om at hvis man har nogen højtalere der spiller behageligt skal man helst finde en forstærker der spiller modsat af dette. Kunne det ikke være spændende at prøve noget der havde samme klangfilosofi. Man kan måske sige meget om nad men de forstærkere jeg har hørt fra dem har en mere sammenhængende lyd end mange dyrere forstærkere og det er jo en vigtig parameter kan virke lidt døde mulme eller grå opover ja men så slemt er det heller ikke og sammenligner man med en sat amplifix er det jo klart den virker sådan men jeg ved godt hvad jeg ville vælge bortset fra en sat amplifix er pænere.. |
|
|
Et eller andet sted kan jeg følge din eksperimenterende tankegang. Det med at skifte frem og tilbage hvorefter man beslutter sig for hvad der lyder bedst. Mit problem er lidt at jeg har "mørke" højttalere lidt "mørke" kabler lidt "mørk" cdafspiller Hvis jeg så udvider til en mørk forstærker, hmmm __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
En NAD 208 er "stik modsat" alle andre NAD´er.......... Den er meget mere varm, blød, slatten.
En NAD 208 er faktisk en fremragende forstærker til JBL 250 TI CC......... Der bliver noget af det hårde/kolde i de højttalere tæmmet en del.
En NAD 208 og en NAD S-300, er 2 helt forskellige verdener.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|