Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Brum fra MMC-1 pickup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HRRB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Søger hermed en pickup-ekspert!

Jeg har købt en "ny" B&O MMC-1 pickup på QXL af en - i mine øjne - uærlig person, der ikke vil lade handlen gå tilbage (men det er en anden snak!)

Når jeg monterer den på min Beogram 2000, giver den kun halvt musik-lydniveau af den gamle pickup, og så er det overlejret - eller rettere overdøvet - med en fandens masse 50Hz brum.

Det lyder som et klassisk eksempel på manglende stelforbindelse mellem pladespiller og forstærker (Beomaster 5000)- hvis ikke det lige var fordi, at lyden jo er okay med den gamle MMC-4 pickup! -og at brummen ikke forsvinder, når jeg holder en ledning mellem de 2 stel.

Brumlyden dæmpes hvis jeg selv holder på de 2 apparater (= højohmig forbindelse?), eller hvis jeg lægger jordforbindelse på begge 2 stel. Men brum-lyden forsvinder aldrig helt! Og hvorfor pokker er lydniveauet pludselig halveret med en ny pickup? Data på de 2 burde ligge jævnbyrdigt.

Gode dyr er rådne - hvad kan være galt?

mvh Henrik

PS! Ingen billige kommentarer om at B&O = Brum & Overlyd, tak!

Til top Vis HRRB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HRRB

HRRB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hmm...nå det var der ikke held med, fair nok!

Jeg har dog selv fundet ud af - ganske simpelt med et ohmmeter - at begge kanaler i pickuppen er døde! Ikke en skid gennemgang hvor der iflg. www.sound-smith.com skulle være 700 - 800 ohm. Sgu fandme dejligt at blive røvrendt så groft på QXL - husk vaselinen næste gang tak!

Er der nogen, der ved, hvordan man skiller en MMC pickup ad? -har prøvet at vride og hive lidt i bagstykket uden held, og alt for meget vold med hammer og mejsel har jeg ikke turde.

Jeg kunne selvfølgelig også sende sjoveren over til Sound-Smith og få dem til at reparere...meeen det er jo heller ikke billigt, og det kunne da være rart selv at se, hvordan den er bygget op.

Gode fif??

mvh Henrik

Hannibals søn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Træls at høre  - fulgte selv den auktion.

Har forsøgt at kontakte dig via kabelmanden, for at fortælle at

Nu er de samme fotos i gang for endnu en ny MMC1.

Mon der er et par svindlere igang sammen?

Jeg ville melde sælgeren til både qxl og politi og indrykke en annonce i hans lokalavis....

Mvh, Leif

Til top Vis Hannibals søn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hannibals søn

HRRB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hej Leif

Tak for dit indlæg.

At hænge personen ud i lokalavisen skal man nok overveje en ekstra gang, da det pludselig kan ramme mig selv med en injuriesag. En politianmeldelse har jeg overvejet. Men i min udveksling af mails med sælgeren, hvor jeg har truet med "bål og brand", har han allerede fyret en serie falske påstande af, hvoraf det tydeligt fremgår, at han allerede har forberedt sig med et arsenal af løgne i baghånden, så situationen vil havne i påstand mod påstand.

Det er dog 100% sikkert, at han vil få en anmeldelse og garantisag hos QXL!

Jeg har set den nye auktion hos QXL, og pudsigt nok er sælgeren denne gang en af de personer, som var med til at byde "min pickup" op i pris. Så du har ret i, at det stinker langt væk af organiseret bondefangeri, hvor de er et par stykker, der byder prisen op hos hinanden, og hvis de så selv vinder auktionen, sætter de bare varen til salg igen....og hvis en godtroende sjæl - som mig - vinder, tjah så scorer de kassen på en defekt vare og nægter at annulere handlen med en byge af syge undskyldninger og løgne. Surt!

mvh Henrik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes