Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: HJÆLP skal finde en "lille" forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
seve@sol.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hey Alle :-)

Ville høre om der er gode forslag til en god lille int. forstærker ? havde tænkt mig at koble en IPod på og køre det den vej. Med lille mener jeg GOD, men lille i dimensionerne.

Er efterhånden træt af mit Densen 200, 300 og især min 400 plus, der ikke lever op til forventningerne. Fjernbetjening der ikke virker, knapper der ikke virker og afspilleren vil ikke afspille alle cd´ere jeg har. Har sendt den til rep. flere gange, men lige lidt hjælper det.

Forstærkeren skal trække et par Audiovector Signature

Ha en go dag :-)

Søren

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Vi prøver lige i analog forum!

Men nu jeg er her , hvad har du så i tankerne mth. budget og ønsket lyd?

Har du overvejet nogle af de der iPod stationer, så du kan sætte en ekstern DAC på? Det ville jeg nok overveje, hvis det skal bruges som primær lydkilde.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

lehmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Hvad med at prøve at få fat i Musical Fidelity,s ovale modeller (XA).de er kun 23 cm brede 11 cm høje og ca 35 cm dybe. grunden til den ringe størelse ,er at de har extern strømforsyning,den gemmes væk. prøv at se under lehmans anlæg, her i forumet,det er disse modeller og det har spillet på et sæt Audiovector m3 super. men trækker nu et sæt dali Helicon 400.og gør det virkelig godt.det er bare et forslag.

mvh Lehmann.

Til top Vis lehmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lehmann

seve@sol.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg havde tænkt mig noget 10-12000 kroners klassen. Kiggede faktisk på den batteridrevede fra Red Wine Audio. Ser virkelig spændende ud. Og så gør det ik noget at det ser ud til de har lavet et par spændende modificeringer på en IPOD Classic. Kaldet "Imod"

Tk for forslaget Lehmann, ser interessant ud.

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

hey jeg har ikke lige noget forslag til en forstærker, men du kan købe sådan en ipod dock fra apple, så kan du styre din ipod med fjernbetjening, og så behøver du ikke nødvændigvis have fat i en forstærker som har integreret ipod del.
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Cyrus forskærere er små i dimensionerne, men er (efter sigende) virkelig gode og ekstremt opgraderbare:

http://www.cyrusaudio.com/content.asp?ContentID=21

Kan bla. købes hos:

http://www.hififorum.dk/

http://www.scalahifi.dk/

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Synes da det ville være synd og skam at koble en ipod på en 10-12k forstærker, hvis du ikke har tænkt dig at købe en cd-afspiller eller noget andet synes jeg du skal tage en billigere model.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

seve@sol.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hey Kappen

Jaaa jooo, det er bare sådan at jeg ikke for lyttet så meget mere. Og derfor om der kommer en Ipod evt. en modificeret udgave på højtalerne, det tror jeg ikke gør mig noget. VIl også investere i en noget bedre Dock end Ipod´s  egen, samt gode slanger til forstærker mm.

Så derfor skal det fylde mindre end mit Densen. Kan jo så også findes i mindre størrelser  det ved jeg. Men som sagt er jeg lidt lun på Red wine forstærkeren. De skal dog have en ret stor avance ifht. at bestille det direkte fra USA.

Skal dog indrømme at mit hjerte bøder lidt, men har ikke været tilfreds med 400+ og min Gizmo bl.a. ifht. priserne på produkterne.

Søren :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes