Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: hvad skal jeg have nu ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

hey i hytten

jeg er en ung dreng som er gået i vintagehjørnet efterhånden.

problemet ligger så i at det jeg har af anlæg ikke ligefrem har en disse af gøre med vintage

så regner med det skal sælges vis jeg kan få noget der lydmæssigt læner sig op af det jeg har nu.

det jeg kører med lige nu er som følger..

forstærker: Thule IA100 Ny model
bruger jeg til mellemtone og bas.

Effektblok: Nad 3020i til diskanten

cdafspiller: Pioneer PD-S707 med opgradering fra LC Audio

Højtalere: B&W 685

kabler er fra Tara Labs Qed og isoda.

ville der være nogle muligheder inden for vintage verdenen der kunne få samme detalje grad og lyd som jeg har nu ?

skal lige sige jeg intet kender til vintage verdenen overhovedet.
men har en ok general Hifividen

Håber på noget hjælp fra jer vintageexperter, til en ung dreng der er slemt ramt af vintage bacillen

Til top Vis pigolo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pigolo

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

ingen forslag ??

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Kan du beskrive lyden du får ud af dit anlæg?
Man skal jo kende de pågældende produkter for at kunne vejlede dig uden
Det var for mit vedkommende kærlighed ved første lyt (og blik!) da jeg lærte Sansui 9090 at kende hos en veninde. Heldig som jeg var, syntes hun på et tidspunkt den fyldte for meget, og jeg havde heldigvis hentydet mere end nok til, hvor jeg syntes den skule havne, så nu er den min!
Den er enormt dynamisk og "levende" i lyden.
EDIT: Så, altså, kig på nget Sansui. Eller Luxman - jeg var vældig glad for min SQ-507x før jeg fik Sansui'en

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

jamen den lyd jeg får vil jeg mene er neutral som læner lidt han af den varme side.

det som jeg hører mest af musik er hård rock jazz blues lidt pop og en del psy trance.

så en del bas tung musik.
men det skal sku også lyde detaljeret ellers kan det være ligemeget.

har prøvet Cerwin Vega og det er SLET IKKE mig.

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

ingen forslag???

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Velkommen på vognen.

Som Tandbergafhængig kan du nok gætte på hvad jeg vil anbefale

Det aldrende grej mangler intet i forhold til hvad det nye grej kan præstere.

Det gamle spiller med sjæl og glæde, mens det nye (for mig set) ofte er lidt koldt at lytte på. (Ja jeg kom også fra Denon)

Da jeg gik fra min Denon PMA 1500AE til Tandberg TR2080 var det ligesom at få et helt nyt anlæg

Alt simpelthen alt blev forbedret! Mikrodetaljerne var faktisk bedre på Min TR2080.

Et godt råd er at gå efter topmodellerne da disse ofte overtrumpfer det nye grej på stort set alle punkter.

Den eneste anke ved at gå i vintage baner er at grejet ofte kan gå i stykker. Tit er det ikke noget særligt der går stykker, men du kan risikere at et komponent som ikke kan erstattes går i stykker, og så er man altså ude på glatis( Det sker sjældent, men med årene bliver det sværere og sværere at skaffe specialdele). Det hjælper hvis man kan finde ud af at reparere det eller kender en som glædeligt vil gøre det.

Vil du også have Vintage Højtalere eller først starte med at skifte forstærker ud (Tage det i etaper)?

MVH Roky

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hvilke signal kilder ud over CD havde du forestillet dig.
Der er jo ikke meget vintage over CD mediet.

Der er masser af muligheder for indkøb af Vintage grej som både nærmer sig lyden i dit nuværende set-up og/eller som sparker benene helt væk under dit nuværende anlæg.

Det kommer ofte an på research arbejde, tålmodighed og budget så du må gerne fortælle lidt mere om hvor du står i forhold til det.

"dolph"

Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Velkommen på vognen.

Det gamle spiller med sjæl og glæde, mens det nye (for mig set) ofte er lidt koldt at lytte på. (Ja jeg kom også fra Denon)

Da jeg gik fra min Denon PMA 1500AE til Tandberg TR2080 var det ligesom at få et helt nyt anlæg

Alt simpelthen alt blev forbedret! Mikrodetaljerne var faktisk bedre på Min TR2080.

Et godt råd er at gå efter topmodellerne da disse ofte overtrumpfer det nye grej på stort set alle punkter.

Den eneste anke ved at gå i vintage baner er at grejet ofte kan gå i stykker. Tit er det ikke noget særligt der går stykker, men du kan risikere at et komponent som ikke kan erstattes går i stykker, og så er man altså ude på glatis( Det sker sjældent, men med årene bliver det sværere og sværere at skaffe specialdele). Det hjælper hvis man kan finde ud af at reparere det eller kender en som glædeligt vil gøre det.

Vil du også have Vintage Højtalere eller først starte med at skifte forstærker ud (Tage det i etaper)?

MVH Roky

hey Roky

godt at høre dine erfaringer det gør det lidt mere betrykende at træde ind i denne del af hifi verdenen.

med hensyn til detalje og sjæl kan jeg faktisk godt nikke lidt genkende til det.
har jo selv min Nad 3020i som er lidt af en gammel svend..

spillede på et par dali blue 1001 med den og det lød 10 gange bedre på den end på min Nad C372 som jeg havde dengang.

meget mere fylde i lyden flottere diskant som ikke lød anstrengt,
og en meget mere livagtig mellemtone med et godt smæld i..

også derfor jeg er blevet lidt lun på vintage og gammel hifi hehe.

med hensyn til rep og lign. har du så selv haft problemer som ikke kunne løsses ?

regner ikke med jeg skal have vintage højtalere.
men jo vis der er nogle der kan finde nogle forslag som er flotte, har samme lydkvalitet og er standere så ville det sku være fedt :)

Mvh Nicholas

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Hvilke signal kilder ud over CD havde du forestillet dig.
Der er jo ikke meget vintage over CD mediet.

Der er masser af muligheder for indkøb af Vintage grej som både nærmer sig lyden i dit nuværende set-up og/eller som sparker benene helt væk under dit nuværende anlæg.

Det kommer ofte an på research arbejde, tålmodighed og budget så du må gerne fortælle lidt mere om hvor du står i forhold til det.

"dolph"

ja har tænkt lidt på det med cd mediet.

men har ikke andet musik end det på min cder og min computer og kan ikke rigtig se hvad jeg ellers skulle kunne finde af fed musik på LP

kun hård rock som metallica motorhead og alle de klassikere.

men selvf kan jo altid lære noget nyt

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

pigolo skrev:
Roky skrev:
Velkommen på vognen.

MVH Roky

hey Roky

godt at høre dine erfaringer det gør det lidt mere betrykende at træde ind i denne del af hifi verdenen.

med hensyn til detalje og sjæl kan jeg faktisk godt nikke lidt genkende til det.

spillede på et par dali blue 1001 med den og det lød 10 gange bedre på den end på min Nad C372 som jeg havde dengang.

med hensyn til rep og lign. har du så selv haft problemer som ikke kunne løsses ?

men jo vis der er nogle der kan finde nogle forslag som er flotte, har samme lydkvalitet og er standere så ville det sku være fedt :)

Mvh Nicholas

Ja det er lige de der Aha oplevelser der kan opildne en

Men husk  ligesom dolph skrev, at sammensætning og research er vejen frem (Det er jo også essensen i HIFI). Jeg kører selv med både Tandberg HT og Forstærker og i og med de er lavet til hinanden er der = Spilleglæde og rigtig god lyd.
Der er så mange meninger og subjektive holdninger på nettet at man rimelig hurtigt kan få det til at gå op i en større enhed eller det stik modsatte. Jeg er ikke så meget inde i så mange mærker så kan egentlig ikke udtale mig så meget derom...

MHT. til reperation har jeg ikke været ude for at det ikke kunne repareres. Det er bare noget du skal have i baghovedet- Og reparation er en del af det at have vintage

Hvis du vil have standerhøjtalere der er vintage kan det godt lade sig gøre (nu er det jo lige spørgsmålet om hvor stor en standerhøjtaler du vil have).

De ældre highend modeller fra forskellige velrenommerede mærker  går man ikke galt i byen med.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

"dolph"

Pigolo: du må lige fortælle lidt om overstående

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jeg mener det er svært at sige om det minder om det lydmæssigt, for vintage grej, som jeg selv brænder Det bedste er self at du tager ud og høre det.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

En stor del af fornøjelsen ved vintage er for mit vedkommende i høj udseendet og brugsglæden

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
niklasthedolphi skrev:

"dolph"

Pigolo: du må lige fortælle lidt om overstående

jamen med hensyn til penge har jeg kun de penge jeg kan få for det jeg har i forvejen så det bliver nok byttehandler og lign jeg skal skaffe mit vintage med.
med hensyn til research har jeg ikke de store erfaringer.
gjorde jo før i tiden som alle andre nye hifigeeks købte det der blev sagt var bedst og troede så på det.
så det er et område hvor jeg skal bruge en del hjælp også med hensyn til hvad det er for nogle mærke jeg skal lede efter for at få noget der lydmæssigt ligner det jeg har nu.
Tålmodighed har jeg en del af vis jeg ved at det gør jeg kan få noget som virkelig kommer til at lyde bedre.
så det skulle ikke være et problem. eneste problem i min verden er min uvidenhed inden for vintage.
og derfor spørger jeg jer kloge hoveder ;)

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
pigolo skrev:
Roky skrev:
Velkommen på vognen.

MVH Roky

hey Roky

Mvh Nicholas

Ja det er lige de der Aha oplevelser der kan opildne en

Men husk  ligesom dolph skrev, at sammensætning og research er vejen frem (Det er jo også essensen i HIFI). Jeg kører selv med både Tandberg HT og Forstærker og i og med de er lavet til hinanden er der = Spilleglæde og rigtig god lyd.
Der er så mange meninger og subjektive holdninger på nettet at man rimelig hurtigt kan få det til at gå op i en større enhed eller det stik modsatte. Jeg er ikke så meget inde i så mange mærker så kan egentlig ikke udtale mig så meget derom...

MHT. til reperation har jeg ikke været ude for at det ikke kunne repareres. Det er bare noget du skal have i baghovedet- Og reparation er en del af det at have vintage

Hvis du vil have standerhøjtalere der er vintage kan det godt lade sig gøre (nu er det jo lige spørgsmålet om hvor stor en standerhøjtaler du vil have).

De ældre highend modeller fra forskellige velrenommerede mærker  går man ikke galt i byen med.

har også fået indtrykket af at jeg skal researche ret meget for at få det jegf vil have hehe.
men det ser jeg kun som en udfordring og en god måde at lære mere om hifiverdenen :)

med hensyn til hvor stor højtaleren må være så er eneste begrænsning sådan set på hvornår den ikke kan stå på mine standere længere.
men ved ikke om højtalere er det smarteste at starte med at skifte ud.
har fået indtrykket af at det er bedst at skifte forstærkere og kilde ud først.

hvorfor er de dyreste modeller altid bedst at købe ?
kan det bedre betale sig og hvad får man ud af de ekstra penge ?

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Jeg mener det er svært at sige om det minder om det lydmæssigt, for vintage grej, som jeg selv brænder Det bedste er self at du tager ud og høre det.

kunne sku også godt tænke mig at komme ud at høre noget lækkert vintage.
problemet er at jeg kender ikke rigtig nogle med noget vintage, muligheden for det er lidt begrænsede.

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=71627

ville den har være en fed erstatning for min thule IA100 ??

lydmæssigt og tilslutnings mæssigt.

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

vækker lige tråden til live igen

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

pigolo skrev:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=71627

ville den har være en fed erstatning for min thule IA100 ??

lydmæssigt og tilslutnings mæssigt.

ingen der har noget at sige om den forstærker ?

mureren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at bytte rundt på din Thule og 3020i'eren?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes