| Forfatter |
|
esbenc Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej herinde. Jeg har lige oprettet mig, da jeg har et problem med min pladespiller, som jeg lige kunne tænke mig at dele med jer, da jeg ikke kan få den til at virke mere. Det hele startede da jeg for en måneds tid siden fik lyst til at male min pladespiller. Jeg skilte den ad, og gik eller i gang med spraymalingen - meget flot resultat men desværre er den simpelten holdt op med at køre rundt. Den startede automatisk når man flyttede pickup-armen ind over pladen, men det gør den simplethen ikke mere. Der er en lille dims som stadigvæk kører rundt når man løfter armen ind over grænsen. Den ser sådan her ud:  Pladespilleren ser oppefra sådan her ud:
Et andet billede af pladespilleren:  Som nogen måske kan forstå har jeg ikke den store forstand på det her, andet end at jeg er glad ved at sidde og pille ved tingene. Håber nogen måske kan være behjælpelig med det her, for jeg savner mine plader.. på forhånd tak Esben
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er muligvis et meget simpelt svar på dit problem: remmen. Den flade elastik du kan se ligge løst skal trække pladetallerkenen (og dermed pladen) rundt. Har du ikke bare glemt at spænde den om pladetallerkenen? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
esbenc Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
| Der er muligvis et meget simpelt svar på dit problem: remmen. Den flade elastik du kan se ligge løst skal trække pladetallerkenen (og dermed pladen) rundt. Har du ikke bare glemt at spænde den om pladetallerkenen? |
|
|
Hod op man. Nu virker den. Tusind tak. Esben
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt
Nu du alligevel er blevet medlem, så bliv da lige hængende. Her er vældig hyggeligt, og hvem ved, det kan jo være du får lyst til at opgradere dit udstyr. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
esbenc Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Zakken skrev:
Damn |
|
|
man skal jo starte et sted  |
|
|
Det er nemlig rigtigt! Jeg har måske et andet spørgsmål som I kan hjælpe lidt med: Min pickup, som er en ortofon LMB 5 er total slidt, så den skal skiftes snarest. Er der nogen anbefelesværdige modeller i prisklasse 2-400 kr? Og er det nettets eller den levende verdens butikker man skal frekventere?
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sat i forhold til din pladespiller, vil jeg mene, at en Ortofon OM10 til omkring de 400.- vil være et rimeligt valg.
Hold dig væk fra Ortofon om-pro, Night club og hvad de professionelle udgaver ellers hedder, de er i mine ører noget ringere lydmæssigt.
Jeg blev sgu lidt overrasket over du ikke havde luret den med remmen, så derfor reaktionen.(Sorry) Den kunne selvfølgelig også godt ligne en pakning til at holde pladespilleren tæt med, praktisk hvis du ofte tager den med i bad.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
en Grado fra Tape Connection kan osse fås billigt, de er ikke helt ringe. Ellers enig i OM10.
|
| Til top |
|
| |