Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærkervalg til Dynaudio Focus 140 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hep !

Jeg er på jagt efter en strømstærk forstærker til Dynaudio Focus 140, og vil gerne høre forslag - gerne baseret på personlige erfaringer.  

Lytterummet er endnu ukendt, da huset ikke er købt endnu - til gengæld er jeg lidt under tidspres da madammen før eller siden får rådighedsret over min konto..;-)

Jeg forventer at bruge ml. 5-8k på projektet.

Musikgenren er primært akustisk, lidt Jazz, Pink Floyd osv - og jeg søger lidt lyden fra mit hedengangne Holfi integra parret med Dali Grand Coupe.

Pt. har jeg kig på:

Xindak XA-6950

Exposure 2010S ( dog i tvivl om hvorvidt den har power nok)

Har i andre forslag ?

Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hvad med en TacT SDAI 2175

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej Tim !

Tak for forslaget - jeg havde egentlig afskrevet den lidt med den bagtanke at det måske blev for "kedeligt" - dvs. umusikalsk, men ved nærmere eftertanke skal den naturligvis have et lyt ;-)

Fedt grej du har iøvrigt - jeg har stået i TP og savlet over din Musical fidelity ;-)

Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hep !

I får lige en opdatering, i tilfælde af at andre Focus 140 ejere står og overvejer ny forstærker - følgende er indtil nu afprøvet - vurderingen er naturligvis subjektiv:

Exposure 2010S: Man sad med følelsen af at der manglede noget ""styrke" bag - et bedre match er måske  3010s - ellers en musikals lille sag.

Densen Beat 110: Tydeligvis uden kræfter til at trække Htt. tilfredsstillende - en noget ´klinisk lyd.

Primare i21: Samme som Densen -  ikke stærk nok.

Xindak 6950v: I stand til at trække Ht. tilstrækkeligt, men lyden kunne til tider være noget skinger

Xindak 6800R: Et fantastisk stabilt lydbillede - der var virkeligt styr på Htt. Lyden var noget "poleret", men jeg fandt mig selv siddende og bare nyde musikken. Jeg kan forestille mig at når forstærkeren er spillet varm, vil det være en nydelse at høre på.

Pt. Afprøves følgende noget alternative: Forforstærker Atoll Pre300 med en Holfi power 8-3 til at trække. En utrolig musikalsk kombination, men lydbilledet er ikke så stabilt som m. Xindak 6800R

Andre her der kender Atoll Pre300 og / eller Holfi power 8-3 ( og sidstnævntes evner til rent stereobrug..) ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes