| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fortsætter historien, måske til gavn for andre.
Jeg fik sat OVC'en til mine højttalere og var overordentlige tilfreds med lyden. Men man kan jo ikke holde fingrene for sig selv ;-) Den noget høje temperatur fik mig til at montere en blæser, har tappet fra 6.3v forsyningen ( broensretter og en lille kondensator) og det får en 12v Papst til at løbe i fin hastighed uden at sige en lyd.
Dernæst har jeg skiftet alle driver-rørene ( 6072A / 6H30n-EB / 5687-WB ), jeg antog at de havde aftjent deres værnepligt. ( mon ikke en levetid på 2-3000 timer er et godt gæt, og 1500 til 2000 for udgangsrørene). Det har givet et stort løft i lyde, langt højere opløsning og 3D perspektiv (Jeg har brugt NOS rør, men er ikke overbevist om at de er bedre end gode moderne rør, hvad vi måske ikke kan i præcision i dag kan vi i vakuum). Desv. har rørudskiftningen medført et meget svagt brum i højttalerne, men ikke mere end at jeg nok ikke gider at gøre v. det. Udgangsrørene står selvfølgelig for tur næste gang, men jeg skal lige beslutte mig for om det 'bare' skal være almindelige 6l6GC'er eller en af de mange kompatible rør der findes ( NOS 6BG6GA er stort set gratis og sku' efter sigende være rigtigt godt).
Jeg prøver også at dekode konstruktionen, det er dog noget mere besværlight end jeg havde regnet med, men meget sjovt.
Så nu trækkes mine Yamaha NS-1000M af OVC'en med 4x0.8mm sølv (troede ikke på at sølv var så fantastisk, men må indrømme at der altså ER en forskel fra Cu) og jeg er ganske tilfreds med lyden (men selvfølgelig ikke færdig med at bygge om på anlægget, hvad skal det næste indkøb dog være *gg*)
|