| Forfatter |
|
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej eksperter.
Hvor meget er der at hente ved udskiftning af Sony SA3es tuner. Jeg tænker på køb af Tandberg, Onkyo, eller ??????????. Jeg har altid haft radio, men har aldrig brugt mange penge på det. Hvad er jeres erfaring???
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Komme lige på med et tillægsspørgsmål til dit spørsmål "oink" (håber at det er i orden ?),
Nemlig beste super tuner med FM og DAB ?
Ville ikke smide nogle penge efter en FM tuner (uden DAB), da FM signalet snart bliver lukket ned.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Komme lige på med et tillægsspørgsmål til dit spørsmål "oink" (håber at det er i orden ?),
Nemlig beste super tuner med FM og DAB ? |
|
|
Desværre.
DAB er ikke super. Og kan heller aldrig blive det.
God lyd kan du kun få med FM. Kan anbefale ældre tunere fra Accuphase. Men der er mange andre gode. Gå efter de 'gamle' af slagsen.
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
|
Hej eksperter.
Hvor meget er der at hente ved udskiftning af Sony SA3es tuner. Jeg tænker på køb af Tandberg, Onkyo, eller ??????????. Jeg har altid haft radio, men har aldrig brugt mange penge på det. Hvad er jeres erfaring???
|
|
|
Det kommer i høj grad an på dine antenneforhold, men har du det på plads, er der vel lige så meget at hente ved at opgradere en tuner, som der er ved så meget andet. PS: hvordan går det med din XA50ES - er du tilfreds med den
mvh
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ked at høre at "DAB er ikke super. Og kan heller aldrig blive det." (det komme ikke bag på mig) for på et tidspunk har vi jo ikke FM (det er
bare hvornår, dette sker), og så skal vi findes os i DAB
Vel det samme debat der mellem analog TV pr. antenne, kontra digital TV (vi er vel der uden af det bliver et stort tilbage skrit for Bilde og lyd
kvaliteten)
Prøv bare at se den samme film på Bl-ray efter at der er blivet set over HDTV, så ved vi hvor ringen at HDTV ser ud.
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Oink!
En mulighed kunne være en Kenwood L-1000T.
Har selv haft en og den er super.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide hvad de så koster, sådan nogle Magnum Dynalab tuner ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
giver bettebas ret...kenwood l 1000 t trækker tænder ud når det drejer sig om fm.....
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du leve uden faste stationer, giver denne her helt fantastisk lyd:http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=73372 Prisen er efter min mening lige i overkanten, men han er måske til at tale med.
Har heldigvis selv en, som IKKE er til salg.
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
|
giver bettebas ret...kenwood l 1000 t trækker tænder ud når det drejer sig om fm.....
mvh Velkommen
|
|
|
Det er en super tuner oink spørger til...
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale at kigge på en af disse: Tandberg TPT 3001A Magnum Dynalab MD 109 Day Sequerra FM Studio Tuner Scott 4310 Kenwood L-02T McIntosh MR80 LEAK Through Line Stereo Accuphase T109V Fisher FM-1000 Revox B760 .....................I den nævnte rækkefølge med de bedste øverst. Bare min vurdering.  Jeg bruger selv den der står øverst med stor lytteglæde. Hvis du gerne vil have god lyd så glem DAB. Hvis du er ligeglad med lydkvalitet og bare gerne vil have genrebestemte kanaler i overflod og bruger venlighed så er det DAB du skal vælge. Hvad FM og DAB har til fælles er at ingen ved med sikkerhed hvornår de ophører med at blive udsendt. FM kvæles nok næppe i mange år fremover og DAB radioer vil givet være kompatible (måske med en lille upgrade) med den næste digitale broadcasting standard. "dolph"
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg har selv testet mange tunere gjennom et langt hifi-liv siden slutten av 60-tallet og har laget en liten oversikt her: http://avforum.no/forum/guider-audio/68374-brukerguide-gode- fm-tunere.html
Jeg har vel selv prøvd 1/3 del av modellene nevnt her, men har ellers tatt hensyn til kvalitetsinntrykk fra mange tuner-entusiaster på nettet.
Man trenger ikke kjøpe de dyreste high-end modellene - mange av de eldre typene har enda bedre lyd.
Ifølge innlegg på internasjonale fora regnes gode vintage-modeller være bedre enn Magnum Dynalab.

__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt nøjes med en Tandberg TPT 3001A, har dog ikke hørt den, men alene på omtalen...
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kære MEDLEM....har du set tidligere omtale af den kenwood???? det er bestemt en super tuner....men nogen kan lide moderen...nogen datteren...og er du vaks??? så ta begge...mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min liste over FM tunere ovenover er ikke baseret på løse rygter hentet fra internettet. Den er heller ikke lavet med udgangspunkt i shootouts på www.fmtunerinfo.com fordi jeg mener at de har berøringsangst overfor nogle af de bedste produkter og ikke har noget godt anlæg at foretage shootout på. Med det udgangspunkt går der hat og briller i enhver shootout.  Lad mig lige tilføje at hvis det er AM du er interesseret i så er der ingen vej uden om verdensmodtageren: Eton E1 xmLad mig lige tilføje at jeg har personlige erfaringer med Kenwood L-1000 og jeg synes ikke den spiller bemærkelsesværdigt bedre end gennemsnittet af gennemsnitstunere. Sorry. "dolph"
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Min liste over FM tunere ovenover er ikke baseret på løse rygter hentet fra internettet.
Den er heller ikke lavet med udgangspunkt i shootouts på www.fmtunerinfo.com fordi jeg mener at de har berøringsangst overfor nogle af de bedste produkter og ikke har noget godt anlæg at foretage shootout på. Med det udgangspunkt går der hat og briller i enhver shootout.

|
|
|
Flott med sånne kommentarer.
Som jeg sa, så har jeg testet mange tunere opp gjennom årene, og ca. 1/3 av tunerne på min liste er testet av meg selv. En ganske kostbar affære. Så viser det seg at noen anerkjente eksperter på nettet (som bruker ørene, ikke måleinstrumenter) har de samme oppfatninger - der er faktisk en stor grad av consensus om hvilke tunere var de beste. Jeg har så forsøkt å lage en komplett liste.
Unnskyld hvis den ikke faller i smak, men det behøves vel ikke kommenteres på den måten ?
Min liste ligger ellers langt fra fmtunerinfo, som etter min mening legger for stor vekt på de rent ingeniørmessige løsninger.

__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell B. skrev:
Som jeg sa, så har jeg testet mange tunere opp gjennom årene, og ca. 1/3 av tunerne på min liste er testet av meg selv. En ganske kostbar affære. Så viser det seg at noen anerkjente eksperter på nettet (som bruker ørene, ikke måleinstrumenter) har de samme oppfatninger - der er faktisk en stor grad av consensus om hvilke tunere var de beste. Jeg har så forsøkt å lage en komplett liste.
Unnskyld hvis den ikke faller i smak, men det behøves vel ikke kommenteres på den måten ?
Min liste ligger ellers langt fra fmtunerinfo, som etter min mening legger for stor vekt på de rent ingeniørmessige løsninger.

|
|
|
Jeg undskylder hvis jeg har stødt dig. Jeg mener bare at der er store mangler i din liste. Respekt skal du have for at have testet dem alle egenhændigt. Det er der nemlig ikke så mange der gør.................de fleste siger bare hvad naboen fortalte den anden dag. Læg lige mærke til at hvis jeg skal skrælle min liste ned til tre produkter så er det Tandberg, Magnum Dynalab og Day Sequerra. Tre produkter af hvilke du kun nævner det ene. Derfor må jeg kommentere det som jeg gør. Det er slet ikke personligt. Forresten starter trådens ophavsmand med at spørge til Tandberg og Onkyo. Onkyo har, efter min overbevisning, også kun lavet gennemsnitsprodukter inden for tunere. Venligst. "dolph"
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell B. skrev:

Jeg har selv testet mange tunere gjennom et langt hifi-liv siden slutten av 60-tallet og har laget en liten oversikt her: http://avforum.no/forum/guider-audio/68374-brukerguide-gode- fm-tunere.html
Jeg har vel selv prøvd 1/3 del av modellene nevnt her, men har ellers tatt hensyn til kvalitetsinntrykk fra mange tuner-entusiaster på nettet.
Man trenger ikke kjøpe de dyreste high-end modellene - mange av de eldre typene har enda bedre lyd.
Ifølge innlegg på internasjonale fora regnes gode vintage-modeller være bedre enn Magnum Dynalab.

|
|
|
Flot og umiddelbart velbegrundet liste dér Kjell B. Der ligger noget arbejde bag! Fmtunerinfo.com er sjov at kigge igennem, men når det kommer til stykket har vi kun vores egne ører at læne os op af. Jeg har lige ladet en Sansui TU-717 (i top tyve på fmtunerinfo) fare til for del for en Sansui TU-9900, som ikke bare er mange gange flottere, men også - iflg. mine behårede øregange - lyder meget bedre end 717eren. Og så er TU-9900eren slet ikke med i "shout out'en" på fmtunerinfo! Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |