| Forfatter |
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
De triple mica skulle lyde suverænt, og være svære at finde. Tør jeg spørge hvad du måtte slippe ?
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem iøvrigt. Får vi høre hvordan de lyder ?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
inden jeg selv skulle vove mig UD i noget med rør et lille spørgsmål - er nye rør dårligere siden der er så stor interesse for nos RØR ??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| inden jeg selv skulle vove mig UD i noget med rør et lille spørgsmål - er nye rør dårligere siden der er så stor interesse for nos RØR ?? |
|
|
Det er der nok mange der vil fortælle dig . Jeg har en del NOS rør jeg har betalt dyrt for, men jeg mener også der findes nyproduktions rør, der spiller meget fint. Alt i alt, kommer det jo an på smag og behag. Så jeg mener ikke det er et must, at bruge NOS.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunsten er at finde de rigtige og ikke de fake eller total brugte rør.Nos rør er som regel bedre,men ikke altid.Visse af de nye rør virker mere
præcise/strammer,men har ikke den musikalske glød som de overpriced nos rør.Man kan købe drømmer for dyrt.Det er min erfaring hvad rør angår
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
De triple mica skulle lyde suverænt, og være svære at finde. Tør jeg spørge hvad du måtte slippe ?  |
|
|
Hvad der svarer til 600,-DKK (inkl. shipping).  Takket være den lave $-kurs.
Tweaker skrev:
| Tillykke med dem iøvrigt. Får vi høre hvordan de lyder ? |
|
|
Tak tak. Det bliver ikke lige foreløbig. Min KT88 forstærker skal først modificeres lidt til at køre optimalt med 4 x ECC82 istedet for 2 x ECC81 + 2 x ECC82 som den gør nu.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| inden jeg selv skulle vove mig UD i noget med rør et lille spørgsmål - er nye rør dårligere siden der er så stor interesse for nos RØR ?? |
|
|
Det er en stor jungle derude. Der er ikke andet at gøre end at bruge lidt tid på at sætte sig ind i emnet...
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| inden jeg selv skulle vove mig UD i noget med rør et lille spørgsmål - er nye rør dårligere siden der er så stor interesse for nos RØR ??
|
|
|
Der er også lidt forskel på hvor følsomme udskiftning af rør er overfor forskellige rørfabrikanter/typer. Rør er jo trods alt en af de få komponenter, hvor elektronerne er ude at bevæge sig i et lufttomrum, og den mekaniske opbygning vil have en betydning. Men nogle rørkredsløb er åbenbart mere følsomme overfor rørets egensignatur. Men kan så diskutere om det er selve det givne rørkredsløb der er godt eller dårligt. - Er et godt kredsløb et der lader rørets egensignatur slippe godt igennem?
- Eller er et godt kredsløb et der bevarer meget af sin egenlyd uafhængigt af rørets egensignatur?
Jeg deltager dog ikke i den diskussion  Men ville til hver en tid vælge mulighed 2 selv, da man sparer en del penge på rør så
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
600kr? er det for to stk?  eller skal jeg glæde mig over en dejlig pensions opsparing jeg åbenbart har fået skrabet sammen?  jeg mener det er langt vigtigere at optimere en given forstærkers kredsløb for man begynder at putte fancy rør i. i de fleste tilfælde kan lidt mere strøm gennem røret gøre underværker, især med vintage forstærkere der ofte er designet med lang levetid i tankerne og ikke maksimal lyd kvalitet..
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
600kr? er det for to stk?  |
|
|
Nej - det er for 10 stk!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal lige understrege at det kun var 2 stk til de 600,-kr.
"Og de er sjovt nok stemplet både BWB (i ørnen) og med engelsk CV 4003 nummer!?"
Ja - jeg studsede da over den megen tekst på rørene. Grund til bekymring eller hva'?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
600kr? er det for to stk? ...
|
|
|
Mon ikke det er prisniveauet? Med mindre man kan gå og klunse sig til dem. Jeg tog et 60er Philips elorgel med hjem fra genbrugsbutikken en dag. Indeni kunne jeg skimte nogle rør. Orglet virkede nu ikke, men ud kom 8 stk Philips ECC83 rør i (umiddelbar) pæn stand. De to af dem, der sidder nu sidder i min riaa, lyder vist bedre end et par NOS Philips til 500 kr. fra en elektronikbutik i Århus. Glæder mig til at komme i nærheden af en rørtester, så jeg kan se, om de andre 6 holder distancen! Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som rør-interesseret kommer man uvægerligt til at studse lidt over tingene.
Russerne har haft rør-produktion i USA under "den kolde krig", amerikanerne har brugt russiske sender-rør i deres mobilradioer under Korea-krigen, osv.
(I mine øjne er "den kolde krig" en "dårlig undskyldning" for at lade militæret udplyndre den almindelige skattebetaler. Der er MANGE penge i krig, eller faren for krig)
Så at englænderne har opkøbt "nazi"-rør, er der vist ikke noget odiøst i.
Flere konsumelektronik-fabrikanter har selv påstemplet rørene deres egne "koder", så det var nemt at finde de rigtige rør på lageret, i en løbende produktion.
Jeg har også rør, hvor eneste beskriftning er et 84 (for EL84), og så datecoden for Wiener Radio Werke og typen kM4 indgraveret nær bunden af røret, såeh?!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker; Tube-classics tager "bare" billeder af nogle bestemte rør-typer; der kan stå alt muligt (næsten) andet på dem. Man skal kigge på opbygningen og date/type-coden.
CV er det engelske forsvars typenummer.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
sismofyt skrev:
600kr? er det for to stk? ...
|
|
|
Mon ikke det er prisniveauet? Med mindre man kan gå og klunse sig til dem. Jeg tog et 60er Philips elorgel med hjem fra genbrugsbutikken en dag. Indeni kunne jeg skimte nogle rør. Orglet virkede nu ikke, men ud kom 8 stk Philips ECC83 rør i (umiddelbar) pæn stand. De to af dem, der sidder nu sidder i min riaa, lyder vist bedre end et par NOS Philips til 500 kr. fra en elektronikbutik i Århus.
Glæder mig til at komme i nærheden af en rørtester, så jeg kan se, om de andre 6 holder distancen!
Peter Q.
|
|
|
Der var du heldig. Orgelrør er altid gode. Bliver altid nøje udvalgt for lav støj og mikrofoni.
|
| Til top |
|
| |