Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rouge Audio M150 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa Folks!

Jeg er ny inde for ror,er det noget jeg skal passe paa? Jeg har hort fra fler herinde at M150 er et godt sat.Baade kvalitets/Pris maessigt.

Fordele/Ulemper

Og hvad med Stromforbruger?

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hej Winter

Kobler mig lige på her, mest af alt fordi jeg synes det kan blive en spændende tråd.

Jeg har et sæt M150 og jeg er begejstret - på ksb. kan man jævnligt købe et sæt under 20K hvilket jeg synes er en foræring for et sæt så fede forstærkere.

Jeg vil skyde på at strømforbruget skulle kunne findes et stad på nettet, men rent faktisk bruger jeg mindre strøm efter jeg har fået dem, da de er slukkede når jeg ikke spiller på dem for at spare rørerne. Mine tidligere transisterforstærkere har altid stået tændt døgnet rundt.

En af fordelene ved dem er at de trækker alt

Bare lidt input

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Det skal evt ta' pladsen istedet for Gryphon tabu pre/pow 2/100.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

(Så skal du lige huske en forforstærker også)

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg tillader mig osse lige og koble mig på her

Synes osse de virker ret fede, og skal helt sikkert høre dem, når jeg skal opgradere en dag.....

Har hørt noget med, de kan køre både som 150 watt'er og 75 watt? Hvad er forskellen i lyden, slitage osv?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
winter skrev:

Ja Ja! starter nok med Gryphon Pre one.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
jkjaers skrev:
winter skrev:

Hehe, ja det ville jo nok være nærliggende

dumbo skrev:

Jeg tillader mig osse lige og koble mig på her

Synes osse de virker ret fede, og skal helt sikkert høre dem, når jeg skal opgradere en dag.....

Har hørt noget med, de kan køre både som 150 watt'er og 75 watt? Hvad er forskellen i lyden, slitage osv?

Du tænker nok på triode eller ultra lineær-drift - se evt side 6  manualen - man kan skifte rundt mens man spiller... fin detalje

http://64.233.183.104/search?q=cache:o-XjQG96sO8J:www.roguea udio.com/manuals/M150_Manual.pdf+rogue+m150+manual&hl=da &ct=clnk&cd=6&gl=dk

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Må indrømme jeg skuffet over M150. Den lyder slet ikke som en rørforstærker,  lyder mere hen af transistor med dynamisk grænser. Bevares den spiller da godt, men jeg synes det wierd en rørforstærker ikke spiller som en rørforstærker

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Andre der ikke synes, de lyder som rørforstærkere???
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

ja det gør de lidt,men det hjælper at skifte rør fra standard rør både i effekt og pre

har m-150 plus 99 pre

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Må indrømme jeg skuffet over M150. Den lyder slet ikke som en rørforstærker,  lyder mere hen af transistor med dynamisk grænser. Bevares den spiller da godt, men jeg synes det wierd en rørforstærker ikke spiller som en rørforstærker

Kørte du tilfældigvis "ultra lineær" da du hørte den. Prøv evt. triode-drift det giver mere rørlyd.

M150 er ikke på intet tidspunkt svampet som rørforstærkere har ry for, det fjerner måske lidt af charmen

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Har haft et par og var ganske udemærket tilfreds. Opfat dem som tilhørende den nye generation af rørforstærkere der er stramme i bunden som transistorerne og ikke klemte i toppen som f.eks ældre Conrad Johnson var kendt for.

Jeg forstår umiddelbart godt KennethJensens opfattelse ud fra det, forøvrigt meget fine, grej han har nemlig Audio Note & Macintosh. Ingen tvivl at det spiller med udpræget rør klang. 

En anden ting der er værd at bemærke er hvor meget nyt rør udstyr der i diverse tests efterhånden mere får betegnelsen " Lyder nærmest som transistor uden skarpheden, end betegnelsen typisk rør klang.

Hvis du har lyst til at prøve rør effekter er M150'erne ganske enkelt umulige at komme uden om på baggrund af følgende:

1: Der er masser i omløb, altså nemme at anskaffe og komme af med

2: Pris / kvalitet / ydelse er virelig second to none. Du får ikke noget i den kaliber til samme penge. Det er fuldstændig indiskutabelt.

3: De anvendte rør er standard typer, altså kan der eksperimenteres meget uden at de behøver at koste en formue, eller er svære at skaffe.   

4: Bias justering er lavet så alle kan finde ud af det, altså har man hele tiden mulighed for at vurdere "standen" af rørerne.

Det er ikke sikkert at rør er noget for dig, men vil du prøve er dette absolut et godt, hvis ikke det bedste, sted at starte.

Forsat go' påske

Thomas P.

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan i samme nu, anbefale Thorhaues rørbamser ligeså Få der er også fede value for money rørting, med masser af knald på!! Laaaaaangt fra den morfar-lyd, som nogen rørbamser er kendt for.
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

jeg vil godt lige have du kommer forbi mig og hører mine M150 i aktion ......

så kommer du til at æde din mening igen .....

det er super forstærker det her ......

hvordan lyder transistor ...... hvordan lyder rør .....

dynamisk begrænser ...... vås

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

Hej

Har haft et par og var ganske udemærket tilfreds. Opfat dem som tilhørende den nye generation af rørforstærkere der er stramme i bunden som transistorerne og ikke klemte i toppen som f.eks ældre Conrad Johnson var kendt for.

Jeg forstår umiddelbart godt KennethJensens opfattelse ud fra det, forøvrigt meget fine, grej han har nemlig Audio Note & Macintosh. Ingen tvivl at det spiller med udpræget rør klang. 

En anden ting der er værd at bemærke er hvor meget nyt rør udstyr der i diverse tests efterhånden mere får betegnelsen " Lyder nærmest som transistor uden skarpheden, end betegnelsen typisk rør klang.

Hvis du har lyst til at prøve rør effekter er M150'erne ganske enkelt umulige at komme uden om på baggrund af følgende:

2: Pris / kvalitet / ydelse er virelig second to none. Du får ikke noget i den kaliber til samme penge. Det er fuldstændig indiskutabelt.

3: De anvendte rør er standard typer, altså kan der eksperimenteres meget uden at de behøver at koste en formue, eller er svære at skaffe.   

4: Bias justering er lavet så alle kan finde ud af det, altså har man hele tiden mulighed for at vurdere "standen" af rørerne.

Det er ikke sikkert at rør er noget for dig, men vil du prøve er dette absolut et godt, hvis ikke det bedste, sted at starte.

Forsat go' påske

Thomas P.

Supergodt svar  - kunne ikke være mere enig.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Har selv haft Strauss på M150. Holdte ik længe i hytten, og prøvet med forskellige rør. Ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men den faldte bare ikke igennem. Måske nogen har mere held med den end andre. For i bund grund er HIFI jo mere eller mindre held med og få parret de rigtige ting

Husk på jeg ikke kritisere M150. Synes man ikke den på nogen måde formår og lave det "hul igennem" som kendetegner rør. Den hælder fremad som en let lys transistor forstærker. På da værende tidspunkt spillet jeg på Strauss/M150 Marants SA11-S1 og en AudioNote M2 pre.

Men jeg giver den da gladeligt et lyt igen, kan jo være der nogen der har fået den til og makke ret

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
jkjaers skrev:
winter skrev:

M150

forforstærker betyder efter min mening mere end effekt så det er ikke her der skal spares

jeg kører med Tron Seven Pre og de går rigtig godt i spænd

så den kan jeg kun anbefale ... den er virkelig god

men fed ide' med at prøve rør ...... det vil du ik' fortryde

jeg har aldrig været så tilfreds/glad siden jeg er gået over til rør

"no way back"

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Thomas P skrev:

Hej

Forsat go' påske

Thomas P.

Enig...... 

Hej Thomas

du har vel fortrudt at skille dig af med Rogue-sættet

hvad har du egentlig nu af grej .....

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ik rigtig med det med strammere bas hehe, min Audio note er jo stadig af gammel konstruktion med 300B rør, Manger siger de ik kan formidle bas, kan de heller ik på den forkerte højtaler, men smid dem på en følsom højtaler.

Jeg tror sgu jeg vil købe sådan et sæt M150 ind igen, så jeg har noget og sammeligne mede. Nu mine højtjalere ret folsømme, hvordan spiller M150 ved lav styrke?

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Nu ved jeg ik rigtig med det med strammere bas hehe, min Audio note er jo stadig af gammel konstruktion med 300B rør, Manger siger de ik kan formidle bas, kan de heller ik på den forkerte højtaler, men smid dem på en følsom højtaler.

Jeg tror sgu jeg vil købe sådan et sæt M150 ind igen, så jeg har noget og sammeligne mede. Nu mine højtjalere ret folsømme, hvordan spiller M150 ved lav styrke?

jeg har rigelig dynamik ved lav styrke .....

nogen sværger jo til 300B andre EL34 osv..

jeg skal have prøvet en konstruktion på et tidspunkt med EL34
da jeg fra flere sider har fået anbefalet dem..
de skulle kunne noget helt specielt i mellemtonen ........

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes