| Forfatter |
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes min SAT Amplifix er lige til den svage side - og overvejer så småt at kigge efter en krafigere forstærker til mine Proac 3.8. Rent lydmæssigt er jeg pænt tilfreds med SAT'en men der mangler lige noget power!
Hvad skal jeg teste - nogen der har gode erfaringer?
Maksimalpris .... 30 - 40.000 kr. - nyt eller brugt!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv en SiriuS/GamuT D200, eller måske Sugden Masterklass. Kan din Amplifix bruges som forforstærker?
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SATMIT
Er blevet fortalt at ProAc er udviklet på rørgrej, og skulle derfor spille helt forrygende med rørforstærkere.
Mvh. Becker.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
ProAc har i alle tilfælle brugt Audio Research i deres testrum, måske er det rør du skal ser efter ?
Iøvrigt har du sikkert gjort dig nogle tanker om på hvilken vej du vil fortsætte din opgradering, du nævner et beløb til rådighed så nogle tanker må du have gjort dig ?
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex,
Jeg har egentlig ingen tanker ud over jeg vil kigge efter noget mere power. Jeg er fantastisk godt tilfreds, og vil helst bruge penge på nogle nye skiver.
Hvis jeg havde 200 Watt i Amplifix'en så ville jeg ikke skifte. CDfix Cd'en vil jeg ikke skifte før der kommer SACD skiver i butikkerne i stort antal.
Problemet er at når det spiller godt og man har fået mere plads (er lige flyttet til en 3 gange så stor stue), så spiller man højere. Proac'erne er ikke krævende, men de kan æde en del, så jeg mangler lige det sidste i at få de kære musikere helt ind i stue - ved "næsten live niveau".
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pihl,
Ja har også selv kig på Bladelius, som jeg har hørt ved en enkelt lejlighed. Rør-slæder kunne være en mulighed ... men de er dyre, hvis man skal op og have 200W.
Gå og lurer på noget brugt Audio Research, men er lidt usikker på rør-forstærkere generelt, idet jeg rent teknisk ved = 0 om rør og deres udskiftning mm.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg synes at Pihl's har ret i at det vil være nærliggende at finde en kraftigere effekt hos http://www.bladelius.com/ADVANTAGE/S250.htm -du er tilfreds med "lyden", du skal bare have mere power !
Jeg vil ikke råde dig til at købe de gamle Audio Research, de er blæserkølet og larmer som et jetfly -ligeledes kan det blive et dyrt eventyr mht. rør.
Forsøg at finde en ny / brugt Bladelius/Advantage, så spiller du på et sikkert kort !
PS. Jeg er interesseret i en CDfix men har aldrig hørt den, vil du være venlig at beskrive dennes lyd, evt. i forhold til andre CD-playere du har prøvet ? -bare smid mig en privat besked, hvis du gider ?
|
| Til top |
|
| |
evoc Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 31 Januar 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SATMIT
Jeg har selv været den lykkelige ejer af en Advantage I200 (integreret amp). Imidlertid blev jeg aldrig helt tilfreds med den, idet lyden via mine ProAc 3.5 manglede lidt af "det" der gør, at jeg havde lyst til lange lyttesessioner. Det blev sjældent til mere end 1 - 2 skiver. Hvad "det" er der manglede, kan være vanskeligt at definere - og måske forskelligt fra person til person. (Benytter i øvrigt EC 1up som cd-afspiller)
Hvis det kun er power du mangler, så er Advantage måske et godt bud.Når du nu overvejer et skifte, så vil jeg imidlertid anbefale at du lytter til alternativer inden du evt. skifter Amplifixen ud.
Jeg har også hørt at rørgrej skulle være en perle i kombi med ProAc. Hos mig er Advantagen imidlertid skiftet ud med en Zappulse konstruktion, som jeg faktisk er blevet rigtig glad for. Det har indtil videre ikke kostet mig mere end nogle få tusinde kroner. Nu tæller jeg derfor på fingre, om jeg skal prøve kontroversielle Acoustic Reality.
|
| Til top |
|
| |