| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er genfødt hifi-menneske efter en del fraværende år. Har det sidste års tid udskiftet min gamle anlæg med noget nyt. Sidder ligenu og lytter til Eric Bibb på Marantz PM7001-Jungson CD3(whau!)-Aurum Cantus M-103(whau whau!). Nu falder mine tanker så på at den næste forbedring nok skal hentes i forstærkerskift. Ved så bare ikke hvor meget der skal investeres for at der opstår virkelig forbedring. Jeg er jo ikke utilfreds med min forstærker, men vil jo gerne at det hele bliver endnu bedre! Læser,læser og læser igen om diverse forstærkere bla her. Mine planer er (måske) at kaste mig over en Primare I 121. Ikke mindst fordi at ham Bladelius gutten har haft en finger eller tre med i spillet her. Hvis pengene ikke havde nogen betydning havde jeg nok bare set mig om efter en Bladelius Tyr. Nu spørger jeg så her: Er slægtskabet mellem Primare og Bladelius tilstede? Er Primare I 121 en billigere måde at komme i himlen på? Hvad jeg i det hele taget vente mig af en udskiftning til feks Primare fra Marantz'en? Kan det i det hele taget betale sig(hørbart!) at gøre det skift eller er det bedre at vente til pengene er til større investeringer i feks Bladelius Tyr eller Thor...eller noget helt andet? Udskiftningen skulle jo helst bringe mig op i højere luftlag og ikke bare være forbedringer i småbitte detaljer.Jeg ved godt der skal lyttes....lad være med at fortælle mig det! Men før jeg kaster mig ud i det er det jo rart med nogle kvalificerede indput her. Får forøvrigt ikke så meget ud af at høre på en forstærker i et demorum. Den skal høres hjemme over kendte højttalere osv.
Andre forslag er velkomne!
__________________ Gert Friis
|