| Forfatter |
|
Selveste Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Har prøvet at lege lidt med mine to forstærker, men kan ikke rigtig få dem til jeg vil have.. Vil gerne have at den ene forstærkerstyrer min ene højtaler, og så self min anden forstærker styrer min anden højtaler.. hvordan kobler jeg dette op hvis ikke de skal være brokoblet? Der er 2 link nedenfor hvor i kan se bagsiden af forstærkerne.og så prøv lige at forklare tak. (Kunne ikke finde ud af lægge billederne herind derfor er der de link) Mvh Thomas http://nadelectronics.com/img/manual/NAD-C272manual.pdfhttp://nadelectronics.com/img/manual/NAD-C372.pdfBillederne er på side 3. __________________ //Selveste Thomas
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er grunden til at du vil koble en forstærker til hver højttaler... Har du overvejet at biampe med den ene forstærker til bas/mellemtone og den anden til diskant?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Hvad er grunden til at du vil koble en forstærker til hver højttaler... Har du overvejet at biampe med den ene forstærker til bas/mellemtone og den anden til diskant? 
|
|
|
Det er fordi bassen tager mere power end toppen. Så i stedet for at kører den ene forstærker træt. så vil jeg heller koble dem op sådan.
Men hvordan gør jeg det? og hvis jeg skal gøre som du skriver. skal de vel alligevel kobles op på samme måde. det er vel kun højtaler kablerne der skal føres anderledens?
Men kom on, der må være nogle der ved hvordan det skal gøres. hjælp dog lidt folkens. __________________ //Selveste Thomas
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 05 April 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vend dig til at folk ikke kan svare på spørgsmålene. De kommer altid med forslag til hvordan det ellers kan gøres istedet for at svare på spørgsmålet.
Men tilbage til emnet: Uha kan ikke huske det. Har jo selv kørt det sådan. Men tjekker lige op på det også vender jeg tilbage (hvis en anden ikke har været hurtiger)
PS. Ellers længe siden man har hørt fra dig! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Vend dig til at folk ikke kan svare på spørgsmålene. De kommer altid med forslag til hvordan det ellers kan gøres istedet for at svare på spørgsmålet.
Men tilbage til emnet: Uha kan ikke huske det. Har jo selv kørt det sådan. Men tjekker lige op på det også vender jeg tilbage (hvis en anden ikke har været hurtiger)
PS. Ellers længe siden man har hørt fra dig! 
|
|
|
Hej Sonny. jah længesiden. Har købt Dali Ikon 7. Så det spiller bare max. Og jah det er rigtig træls folk ikke gider svare op spørgsmålene. hehe.
Håber du kan hjælpe.
Hilsen Thomas __________________ //Selveste Thomas
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
PS. Ellers længe siden man har hørt fra dig!  |
|
|
For dit svar er nemlig superbrugbart!
Hvis du ikke har tænkt dig at brokoble er det vel bare at sætte Venstre
HT til Left Speaker på C372 og forbinde højre kanal fra Preout 1 på C372 til højre kanal på
Fixed In på C272 og sætte højre HT til dennes Right Speaker!
PS: Har ikke selv prøvet, men var sådan jeg ville gøre det...
(Og grunden til at spurgte til biamping er at jeg selv har tænkt mig at gøre det, når der er penge til en ny effekt...)
|
| Til top |
|
| |
tnc99 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bridge på ON og højttalerne på LEFT på begge maskiner som der står bagpå, så får du "dobbelt" effekt.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
...det bedste er vel at fjerne bøjlerne fra Preout 2, og kun benytte Preout 1 så signalet har samme styrke!
Altså:
C372 Preout 1 Left -> C372 Main In Left C372 Preout 1 Right -> C272 Fixed In Right
Sæt venstre højttaler til C372 Speakers A Left Sæt højre højttaler til C272 Speakers A Right
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tnc99 skrev:
| Bridge på ON og højttalerne på LEFT på begge maskiner som der står bagpå, så får du "dobbelt" effekt. |
|
|
Første indlæg: "hvordan kobler jeg dette op hvis ikke de skal være brokoblet?"
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fået svar :) Så vil bar elige tilføje, at du næsten skulle prøve begge muligheder, dvs også at biampe :)
Kør et par dage med hvert estup og vælg det du synes bedst om.
ren dynamiksmæssig med mere er biamping at foretrække... Men brug dine egene ører når du skal vælge :)
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979 skrev:
Du har fået svar :) Så vil bar elige tilføje, at du næsten skulle prøve begge muligheder, dvs også at biampe :)
Kør et par dage med hvert estup og vælg det du synes bedst om.
ren dynamiksmæssig med mere er biamping at foretrække... Men brug dine egene ører når du skal vælge :) |
|
|
Hehe, det var heldigt - Har ikke selv prøvet det!  Er meningen ikke med biamping at skåne de "sårbare" høje frekvenser som højttaleren trækker for de dybe frekvenser? Virker dette uden aktiv deling før effekterne??
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det virker uden aktiv deling, da forstærken jo bare leverer det den bliver bedt om. Så begge i stereo og så den ene
Igen brug ørerne istedet for hvad "teorien" siger :)
Biampen er klart bedst til HIFI :) Taler vi PA anlæg, ja så skal der monokobles :)
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979 skrev:
ja det virker uden aktiv deling, da forstærken jo bare leverer det den bliver bedt om. Så begge i stereo og så den ene
Igen brug ørerne istedet for hvad "teorien" siger :)
Biampen er klart bedst til HIFI :) Taler vi PA anlæg, ja så skal der monokobles :) |
|
|
Har netop købt Rega Mira 3 + Apollo... Har planer om en Rega Maia, så det glæder jeg mig til!
GOD SØNDAG!
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov... Fik ikke afsluttet sætningen :)
Men begge i stereo og så bare bi-ampe...dvs ene forstærker til højre og venstre bas, og den anden forstærker til højre og venstre diskant :)
biamper selv med 2 luxman m1600 effektklodser fra 73 ;)
|
| Til top |
|
| |