| Forfatter |
|
Serima Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først vil jeg lige sige at dette er en kanon forum jeg har læst ufatteligt mange af jeres indlæg som var grundige og forstålige ;) nå igang med min indlæg No 1
Jeg har crown Xls 602 Og 2 styk Crown Xls 402
Til dette setup mangler jeg så faktisk alt andet Højtalere forforstærker etc... etc.... hvad ville være et godt supplement til de Xls'er subben laver jeg selv (2 x 15" lukket box) jeg vil spendere omkring 10-15Kilo mere på setuppet
Best Regards Mølholm
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som forforstærker kan jeg anbefale en Crown 28M, den bruger jeg selv og er rigtig glad for den. Brugte en mixer førhen ( ) og efter skiftet har jeg opdaget langt flere detaljer i lyden og i det hele taget er lydkvaliteten blevet væsentligt forbedret. Desuden har den et hav af indgange, så dem løber du ikke tør for lige forløbig. Men behøver du ikke alle de indgange, laves der også en mindre udgave, som du kan se i nedenstående link.
http://crownaudio.com/ca_htm/ca-m.htm
Held og lykke med det  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Serima Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok mange tak Tylle :) dem vil jeg lige kaste et blik på
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til forummet Serima!
Til de Crown forstærkere ville jeg vælge noget rimelig stabilt impedansmæssigt, de slipper rimeligt hurtig tør for kræfter hvis man ikke vælger med omhu. Jeg ville kigge efter noget letdrevet, med impedans omkring de 8 ohm.
Egentlige forslag er jeg ret blank med, da jeg ikke helt forstår hvor du vil hen med det setup? - du laver nogle subber med 15"? du bruger XLS-602'eren til det?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
|
Til de Crown forstærkere ville jeg vælge noget rimelig stabilt impedansmæssigt, de slipper rimeligt hurtig tør for kræfter hvis man ikke vælger med omhu. Jeg ville kigge efter noget letdrevet, med impedans omkring de 8 ohm.
|
|
|
Hvad baserer du det på?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Sjoenne skrev:
Til de Crown forstærkere ville jeg vælge noget rimelig stabilt impedansmæssigt, de slipper rimeligt hurtig tør for kræfter hvis man ikke vælger med omhu. Jeg ville kigge efter noget letdrevet, med impedans omkring de 8 ohm. |
|
|
Hvad baserer du det på?
|
|
|
Erfaring.
Jeg har installeret en 20 stk XLS-602/402/802 efterhånden til PA brug(ikke monster touring systemer), og hvergang jeg har kombineret med en højttaler der bare udfordrer strømreserverne lidt, så er jeg endt med noget mudret, forvrænget gengivelse.
De har ikke de samme kræfter som de dyrere trin, og det må man indse - man får ikke alt for 3000kr, selvom der står Crown på
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
De har ikke de samme kræfter som de dyrere trin, og det må man indse - man får ikke alt for 3000kr, selvom der står Crown på  |
|
|
Vi er helt enige om at det ikke er en CTS3000, Itech 8000 eller lignende.
Men det på trods, og at det er "kina amps", så synes jeg faktisk det kunne være meget værre.
De gik sjovt nok ikke ned på at drive mine LSR fuldfrekvent ( hvilket jeg faktisk havde forventet, idet jeg normalt kører med Studio Reference/Cts3000 til dem.) og klarer større ht som eks CV rigtig godt, i mit tilfælde blev det afprøvet på en CLSC-215. Jeg har ikke den store erfaring med dem til større pa installationer, kun mindre dj setups.
Der er ikke samme guf i som de store modeller, men til det den koster må jeg indrømme at jeg faktisk er en smule imponeret til den pris.
Må jeg få at vide evt i en pb hvad ht du har kombineret dem med? jeg kunne godt tænke mig at afprøve det selv. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
De højtalere jeg bruger på min XLS-602 er på 4 ohm, og ingen problemer.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Serima Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK mange tak for jeres svar ... Jeg skal nok holde jer opdateret om hvad jeg får sat til mit kommende set-up :) (også med billeder ;))
|
| Til top |
|
| |