| Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tog chancen og indkøbte en sunfire cinema grand 5*400, da jeg kører aktivt.Hvad har jeg fået for de 18000. En forstærker der spiller med en varme og kontrol, der er sjælden. Bob Carver har i hvertfald fået en meget stor stjerne hos mig.Er i på udkik efter forstærker i den prisklasse skal i ikke snyde jer selv.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
|
Tog chancen og indkøbte en sunfire cinema grand 5*400, da jeg kører aktivt.Hvad har jeg fået for de 18000. En forstærker der spiller med en varme og kontrol, der er sjælden. Bob Carver har i hvertfald fået en meget stor stjerne hos mig.Er i på udkik efter forstærker i den prisklasse skal i ikke snyde jer selv.
MVH
|
|
|
Mit bud;
Til pengene fås det sådan set bare ikke bedre, man skal dog ikke forvente imponatorbas osv....... Den er uhyre "straight" og spiller...................... MUSIK.
Og så kan du stikke den lige den impedans du har lyst til og de fasedrej du har lyst til........ Den bliver ved at spille................... MUSIK
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt ny....var det MUSIK du mente???  __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
|
MVH
|
|
|
Det har du godt nok være længe om at finde ud af
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har én af hans ældre kreationer (a-753x), der ifølge manualen tåler direkte kortslutning (dog helst under en time i alt  ). Den lider dog af snerrende trafo og er sat på venteliste hos mig, til noget tweak med Bitumen på udvalgte steder (ved ikke om det giver noget). Den spiller også meget varmt, og kan trække Martin Logan CLSII med de gamle delefiltre, der dykker til 0,9 ohm, uden større problem. Lydtrykket bliver endda fornuftigt, alt taget i betragtning.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte et sæt for snart længe siden CT-26v, A-753x, A-500x
Nu om dage bruger jeg CT-26v, A-500x til stereo i stuen. Min volumen er sjældent over kl. 9 til de nyere pressede indspilninger og kl 10 til de ældre.
Men har jo fået inddraget et rum i kælderen hvor en Onkyo trækker læsset mht de nye lyd formater. Går og pønser på at min A-753x skal støves af og trække de 2 fronter+center. Det er ikke fordi at der mangler noget ved Onkyoen.... men når man nu har den stående 
Min A-753x snerrer også lidt engang i mellem; A-500x siger intet. Søgte lidt på nettet for et par år siden. Det er et kendt problem. Man var åbenbart lidt for hurtige da EU varianten skulle laves.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jeg har én af hans ældre kreationer (a-753x), der ifølge manualen tåler direkte kortslutning (dog helst under en time i alt ).
Den lider dog af snerrende trafo og er sat på venteliste hos mig, til noget tweak med Bitumen på udvalgte steder (ved ikke om det giver noget).
Den spiller også meget varmt, og kan trække Martin Logan CLSII med de gamle delefiltre, der dykker til 0,9 ohm, uden større problem. Lydtrykket bliver endda fornuftigt, alt taget i betragtning.
|
|
|
Sunfire er teknisk set ganske anderledes end hvad Carver ellers har lavet, og alle andre for den sags skyld.
Snerrende trafoer er desværre ikke ualmindelige i amerikansk produceret udstyr, en tur i den store sorte gryde med transformatorlak skulle kunne ordne det problem. De 5-6 Sunfire jeg har / har haft omgang med har alle en tavs trafo, heldigvis.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at Bob Carver ved hvad han laver.
havde jeg ikke i sin tid snublet over Crown, så ville jeg med al sandsynelighed stadig have Sunfire amps over hele linien. Han er en af de få i hifi-branchen der ikke lægger skjul på at hvis en amp ikke har kræfterne til at trække vognen op af bjærget så er det meningsløst af fluekneppe over div puristforfininger af designet. Det kunne mange producenter godt lære noget af.
Mht teknikken. Carver var ikke den første der lavede kl j/g "tracking-rail" amps. Gerald Stanley var mig bekendt den første der lavede et funktionelt design med tracking rail, sjovt nok blev det dengang ikke sat i produktion da han var utilfreds med de baskontrols begrænsninger der er/var ved at transistorene konstant ser en skiftende forsyningsspænding.
Men Andre hvis du har lyst vil jeg gerne sætte min Crown CTS 8200 ( 400 watt *4 el 200 watt * 8) )op imod din nye Sunfire i en lydkvalitets/power dyst..det tror jeg kunne være sjovt..
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@André Der er vist noget med at de båndhøjttalere du laver, kan trækkes af en lille kineseramp, der drives af 8 halvflade type AA batterier ?
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Men Andre hvis du har lyst vil jeg gerne sætte min Crown CTS 8200 ( 400 watt *4 el 200 watt * 8) )op imod din nye Sunfire i en lydkvalitets/power dyst..det tror jeg kunne være sjovt..
|
|
|
Det ville sku være interessant at høre resultatet af det møde 
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
|
|
|
Meget gerne. Dig og Kim skal være meget velkomne igen. Og tak for i fik mine øjne op for, at der skal power til.Men mon ikke kampen, bliver mere lige end min gamle tripath gav.
MVH
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
André Jensen skrev:
|
MVH
|
|
|
Mit bud;
Til pengene fås det sådan set bare ikke bedre, man skal dog ikke forvente imponatorbas osv....... Den er uhyre "straight" og spiller...................... MUSIK.
Og så kan du stikke den lige den impedans du har lyst til og de fasedrej du har lyst til........ Den bliver ved at spille................... MUSIK
|
|
|
Ja jeg vil for sjov prøve, med et bånd med kun en lederbane på. Så må jeg se hvad den siger til 0.8 ohm .
MVH
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
@André
Der er vist noget med at de båndhøjttalere du laver, kan trækkes af en lille kineseramp, der drives af 8 halvflade type AA batterier ? 
|
|
|
Det kan de, eller kun til, ved jeg nu hygge lydtryk. Og ikke de sindsyge lydtryk, de er i stand til med Crown og Sunfire.
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Spencer skrev:
@André
Der er vist noget med at de båndhøjttalere du laver, kan trækkes af en lille kineseramp, der drives af 8 halvflade type AA batterier ? 
|
|
|
Det kan de, eller kun til, ved jeg nu hygge lydtryk. Og ikke de sindsyge lydtryk, de er i stand til med Crown og Sunfire.
MVH |
|
|
Er du sikker på at den lim som båndene er limet med, ikke afgiver noget euforiserende, ved de temperaturer ?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |