Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rouge Audio Cronus integreret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hørte denne forstærker idag på et sæt Martin Logan Vantage (som mine egne) og må sige at den fejede benene væk under mig. Den lille rørbandit spiller ganske enkelt fremragende!!. Imponerende var især at den kunne styre Vantagen så overbevisende uden at kny. Der var detaljer, luft, og masser af dynamik og absolut ingen lyttetræthed så til den pris (kun. 10000,-).

Jeg overvejer nu at udskifte min Bladelius Thor, men tænker også på ulemperne ved at skifte til rør.  

Er den Cronus rørforstærker svær at leve med i det daglige. Tænker på drift stabilitet, indstilling af Bias, omkostninger ved udskiftning af rør o.s.v

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 April 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

hej music4life,
hvis jeg var dig ville jeg nok alligevel gå efter en som denne ROGUE AUDIO TEMPEST 2 MAGNUM

kajkagen har spillet på strauss med sådan en

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14108&K W=rogue+magnum

Sådan en cronus er det 2x55 watt?

Har haft en Rogue Atlas (2x55 watt) på et sæt baby grand engang og det gjorde den sku godt.

Spændende at høre hvad du ender op med.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej music4life,
hvis jeg var dig ville jeg nok alligevel gå efter en som denne ROGUE AUDIO TEMPEST 2 MAGNUM

kajkagen har spillet på strauss med sådan en

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14108&K W=rogue+magnum

Sådan en cronus er det 2x55 watt?

Har haft en Rogue Atlas (2x55 watt) på et sæt baby grand engang og det gjorde den sku godt.

Spændende at høre hvad du ender op med.

Hej MN

Har set den Magnum, men er nok mere til den Cronus grundet designet og ja den er på 55 w. Der er så meget energi og power til at drive de ML. Troede ikke på det, men sandt. ML Vantage er ikke svære at drive med en triode forstærker 

Hvad er din erfaring med rør. Er det noget skod at bruge i dagligdagen

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 26 April 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Synes bare du skal fåden købt det kan jo ikke gå galt til den pris hvis du gerne vil prøve rør-

Jeg synes også den er hammer flot som du selv siger. Der er bare et eller andet over den som er dejlig. HVis jeg skulle ha en rørforstærker så ville jeg også kigge på den. 55 solide rør watt er jo heller ikke at kimse ad og som du selv kan høre klarer den det jo fint så glem tallet 55 og køb. hjælper selvfølgelig dine basser er aktiv men det er jo kun godt.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Synes bare du skal fåden købt det kan jo ikke gå galt til den pris hvis du gerne vil prøve rør-

Jeg synes også den er hammer flot som du selv siger. Der er bare et eller andet over den som er dejlig. HVis jeg skulle ha en rørforstærker så ville jeg også kigge på den. 55 solide rør watt er jo heller ikke at kimse ad og som du selv kan høre klarer den det jo fint så glem tallet 55 og køb. hjælper selvfølgelig dine basser er aktiv men det er jo kun godt.

Ja, det er fristende

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

hej music,
jeg er dybest set enig med Japer, få købt sådan en fætter og prøv zu casa... Netop Rogue, uden at jeg skal gøre mig hamer klog, har det med ikke sådan at gå ud af indstilling, hvilket er rigtig rart...
Når man tænder for det er det meget hurtigt opvarmet kontra en alm. forstærker der tager adskillige timer om at blive gennemvarme.

Så nej, jeg vil egentllig ikke mene at rør er svære/ dyre at have med at gøre i dagdagen. Du har vel stadig et surround setup til at tage sig af tvlyd?
Det var nemlig mit problem at jeg endte op med at se tv med rørlyd, hehe...
Hvilket hos mig var en anelse upraktisk.

Men for f.......... hvor jeg bliver fristet af det når jeg læser en tråd som denne

Synes stadig at du kunne overveje Rogue blokkene - stillet ved siden/ bag dine speakers fylder de ikke meget i landskabet...

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Japer skrev:

hej music,
jeg er dybest set enig med Japer, få købt sådan en fætter og prøv zu casa... Netop Rogue, uden at jeg skal gøre mig hamer klog, har det med ikke sådan at gå ud af indstilling, hvilket er rigtig rart...
Når man tænder for det er det meget hurtigt opvarmet kontra en alm. forstærker der tager adskillige timer om at blive gennemvarme.

Så nej, jeg vil egentllig ikke mene at rør er svære/ dyre at have med at gøre i dagdagen. Du har vel stadig et surround setup til at tage sig af tvlyd?
Det var nemlig mit problem at jeg endte op med at se tv med rørlyd, hehe...
Hvilket hos mig var en anelse upraktisk.

Men for f.......... hvor jeg bliver fristet af det når jeg læser en tråd som denne

Synes stadig at du kunne overveje Rogue blokkene - stillet ved siden/ bag dine speakers fylder de ikke meget i landskabet...

Rørlyd på Logan er nr. 1

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

haj music4life.
har du fået kigget nærmere på noget rør ?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
haj music4life.
har du fået kigget nærmere på noget rør ?

Jeg lurpasser på forskellige muligheder. B.la denne her

DK Design Group VS. 1 Reference. Den oser af klasse og skulle lyde ligeså. Tror den passer godt til mine Logan

http://www.stoplite.dk/product.asp?product=38&sub=41& ;page=1

marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Er den Cronus rørforstærker svær at leve med i det daglige. Tænker på drift stabilitet, indstilling af Bias, omkostninger ved udskiftning af rør o.s.v

Jeg har haft en i en måneds tid, og den er en fornøjelse at leve med. Jeg har checket bias et par gange, men det har ikke været nødvendigt at ændre på indstillingerne (det tager under alle omstændigheder ikke mange minutter). Dog har skiftet til rørforstærker betydet, at jeg måske ikke helt så ofte hører "baggrundsmusik", jeg tænder den kun, når jeg ved, at jeg får lyttet til musikken. Udskiftning af rør er jeg selvsagt ikke kommet til endnu. Hvad tænker du på med drift stabilitet?

Til top Vis marlowe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlowe

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Sådan en DK Design er jo som snydt ud af r**** på en kineser

http://www.highsound.dk/list.php/type/3/id/52/

Kineseren har jeg selv haft kortvarigt.. ( den er godt nok stor  )

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

marlowe skrev:
Music4life skrev:

Jeg har haft en i en måneds tid, og den er en fornøjelse at leve med. Jeg har checket bias et par gange, men det har ikke været nødvendigt at ændre på indstillingerne (det tager under alle omstændigheder ikke mange minutter). Dog har skiftet til rørforstærker betydet, at jeg måske ikke helt så ofte hører "baggrundsmusik", jeg tænder den kun, når jeg ved, at jeg får lyttet til musikken. Udskiftning af rør er jeg selvsagt ikke kommet til endnu. Hvad tænker du på med drift stabilitet?

Driftstabilitet: her tænker jeg på netstøj, problemer med bias, lydudfald i kanaler o.s.v. Er af den overbevisning at det er kram og har derfor bestilt en.

Forresten nu hvor du har den har du så skiftet impedans på den og hvordan fungerer det ?. Den er standard indstillet til 8 ohm. Mine Vantage er i 4 ohm. Vil du anbefale et netstøjkabel til den eller oplever du ingen støjkilder

marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
marlowe skrev:
Music4life skrev:

Driftstabilitet: her tænker jeg på netstøj, problemer med bias, lydudfald i kanaler o.s.v. Er af den overbevisning at det er kram og har derfor bestilt en.

Forresten nu hvor du har den har du så skiftet impedans på den og hvordan fungerer det ?. Den er standard indstillet til 8 ohm. Mine Vantage er i 4 ohm. Vil du anbefale et netstøjkabel til den eller oplever du ingen støjkilder

Jeg har ikke oplevet nogen af de problemer, du nævner. Jeg har ikke skiftet impedans. Jeg bruger et alm. kabel med et stik med jord, som jeg selv har monteret. Om det betyder noget for lyden, ved jeg ikke, men når jeg nu har jord i mine stikkontakter, kan man jo lige så godt benytte sig af det. (Jeg er generelt noget skeptisk med hensyn til kablers betydning, specielt netkabler).

Jeg synes, at forstærkeren virker meget solid - hvis jeg skal beskrive et førstehåndsindtryk med et ord. Jeg købte den til at bruge sammen med min Transporter. Den har en meget neutral og detaljeret lyd, nogle vil måske sige den er til den "kølige" side. Så jeg tænkte, at en rørforstærker ville være et godt match - og det synes jeg Cronus'en er.

Hvis du vil skrive lidt om, hvordan den er sammenlignet med din nuværende forstærker, vil det da være interessant at høre.

Til top Vis marlowe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlowe

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

http://www.6moons.com/audioreviews/rogue5/cronus.html

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
marlowe skrev:
Music4life skrev:

Hej Music4life.

Rigtig godt valg! Den er fremragende!

Kvaliteten er fuldt på højde med f.eks Audio Res. og langt bedre end Conrad Johnson som er noget juks.

Der er 2 udtag på den: 2 '+' hhv. 4 og 8 ohm og en fælles '-'. Så du sætter bare højttalerkablet i 4 ohms udtaget - så simpelt er det.

Mht. til støj fra elnettet vil du næppe få problemer med. Men jeg vil sige, at specielt rør har godt af stabil strøm, men det koster sikkert betydelig mere end forstærkeren.

Jeg mener du stillede et spørgsmål angående om du kunne have den kørende med baggrundsmusik. Sagtens, rørene er rimelig billige og Rogue kører dem ikke særlig hårdt - derfor er der oftest lang levetid på dem.
Det du kan gøre er, at hvis du rigtig får smag for rør, så kan du investere i såkaldte NOS rør - altså New Old Stock, rør fra da morfar var ung. Men de koster...Men lyder fremragende!
Hvis man vil spare lidt på dem, kan man ved baggrundslytning, isætte de almindelige rør og skifte over til NOS når du skal lytte. Det er uhyre nemt i Cronus, da rørene er lettilgængelige.

Rigtig god fornøjelse - den må synge på Martin Logan. Det gør den på et par Avalon Ascendant, nærmest så man taber underkæben.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hm..læser tråden med stor interesse, og tillader mig et sp. til rør-guruerne:

Hvad er jeres vurdering - vil en Rouge Audio Atlas kunne drive et sæt Dynaudio Focus 140 tilfredsstillende ? 

Takker på forhånd

Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

uden problemer

helt sikkert

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

marlowe skrev:
Music4life skrev:
marlowe skrev:
Music4life skrev:

Jeg har ikke oplevet nogen af de problemer, du nævner. Jeg har ikke skiftet impedans. Jeg bruger et alm. kabel med et stik med jord, som jeg selv har monteret. Om det betyder noget for lyden, ved jeg ikke, men når jeg nu har jord i mine stikkontakter, kan man jo lige så godt benytte sig af det. (Jeg er generelt noget skeptisk med hensyn til kablers betydning, specielt netkabler).

Jeg synes, at forstærkeren virker meget solid - hvis jeg skal beskrive et førstehåndsindtryk med et ord. Jeg købte den til at bruge sammen med min Transporter. Den har en meget neutral og detaljeret lyd, nogle vil måske sige den er til den "kølige" side. Så jeg tænkte, at en rørforstærker ville være et godt match - og det synes jeg Cronus'en er.

Hvis du vil skrive lidt om, hvordan den er sammenlignet med din nuværende forstærker, vil det da være interessant at høre.

Får den på prøve lige så snart den lander fra USA. Den skal lige håndbygges

Jeg har store forventninger til den 

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

lytter osse med...nogle der kan sige om den

kan stå på en hylde med 5 cm luft over,eller

bliver den så varm at den skal ha fri luft...??

på forhånd tak

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Music4life skrev:
marlowe skrev:
Music4life skrev:

Hej Music4life.

Rigtig godt valg! Den er fremragende!

Kvaliteten er fuldt på højde med f.eks Audio Res. og langt bedre end Conrad Johnson som er noget juks.

Der er 2 udtag på den: 2 '+' hhv. 4 og 8 ohm og en fælles '-'. Så du sætter bare højttalerkablet i 4 ohms udtaget - så simpelt er det.

Mht. til støj fra elnettet vil du næppe få problemer med. Men jeg vil sige, at specielt rør har godt af stabil strøm, men det koster sikkert betydelig mere end forstærkeren.

Jeg mener du stillede et spørgsmål angående om du kunne have den kørende med baggrundsmusik. Sagtens, rørene er rimelig billige og Rogue kører dem ikke særlig hårdt - derfor er der oftest lang levetid på dem.
Det du kan gøre er, at hvis du rigtig får smag for rør, så kan du investere i såkaldte NOS rør - altså New Old Stock, rør fra da morfar var ung. Men de koster...Men lyder fremragende!
Hvis man vil spare lidt på dem, kan man ved baggrundslytning, isætte de almindelige rør og skifte over til NOS når du skal lytte. Det er uhyre nemt i Cronus, da rørene er lettilgængelige.

Rigtig god fornøjelse - den må synge på Martin Logan. Det gør den på et par Avalon Ascendant, nærmest så man taber underkæben.

Mvh.

Milu ! du lyder imponeret. Ja, til 10 k kan de bare pakke det kinabras sammen. Du mener virkelig at det er bedre en Audio Research

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes