Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 20:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: SR7500 lyser i peak indikatoren? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 April 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hey,

Smed med vilje ikke dette emne i surround, da jeg tror jer der holder øje herinde har en bedre idé hvad mit problem skyldes.

Min Marantz SR7500 er sat, så jeg kører fra PC -> DAC -> SR7500 - altså lyden kommer analogt til min Marantz.
Pludselig ser jeg at der er et lille rødt symbol i displayet på min Marantz der lyser hvor der står PEAK.
Tænker nå, hey - bonus lampe fordi jeg bragede den af :P

Slår op i manualen og googler lidt, og kan se at når denne lyser er det fordi der er fare for clipping i forstærkeren.
I manualen står der at det er fordi forstærkeren har problemer med at processe signalet.
Dog var der INGEN forskel i lyden og er også lidt overrasket, fordi min Marantz bruger slet ikke sin forstærker del.
Det klarer min Primare effekt.

Så hvorfor dette symbol? Hvad er det lige præcs den ikke kan klare?
Skal jeg ignorere det når det dukker op, fordi det måske er designet til at poppe frem når min Marantz's egen forstærker ikke kan følge trop?
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 30 April 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Det er dit ingangs-signal der er for kraftigt.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 April 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Det sjove er bare, at den ikke har gjort det før nu. Har haft min DAC på en måned, og der har intet været.

PEAK symbolet går væk, hvis jeg skruer ned for volumen på min forstærker, eller hvis jeg skruer ned for lyden på PC'en.
Nu har jeg så haft skruet lidt ned, og nu kan jeg sagtens skrue op uden det kommer.
Det burde vel komme med det samme hvis den registerer et for højt indgangssignal?

Jeg er lidt ude i om det er en defekt censor, eller om den fungerer efter bogen?
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Inde i opsætningen kan du ændre følsomheden på indgangen således at Peak-indikatoren ikke kommer. Jeg havde en SR-8000 der gjorde det samme - det er dog så længe siden (6 år) at jeg ikke husker præcist hvordan jeg gjorde det, men jeg ved at man kan få det væk!

Den fungerer som den skal - det er bare en Marantz finurlighed!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes