| Forfatter |
|
Holck Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg er lige blevet konfirmeret, og fik en uventet gave af en af mine gudfædre - 2 stk CLS-215.
Jeg prøvede for første gang at spænde dem for min C272, og jeg er ikke tvivl - de højtalere mangler kraft - rigtig meget kraft. Og så er det, at jeg tilspørger jer - hvilken forstærker vil i anbefale?
Jeg læste en tråd, der omhandlede dette, men den var ikke til megen hjælp. Mit budget er omkring 8.000 kr.
P.S undskyld eventuelle trykfejl - har brækket højre hånd, så den er ubrugelig de næste 3 uger.
C. Holck
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender du mærket på dine enheder?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vist du vil have rigtigt meget power og kontrol på bassen så prøv med noget Kl. D, du kunne måske gi Acoustic Reality et lyt da du får meget for pengene der syntes jeg.
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er skam her, nemlig en CROWN CTS1200
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=79607
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nrik: Jeg går ud fra det er Cerwin-Vegas egne enheder.
Pierre: Var lige inde Acoustic Realitys hjemmeside, hvem forhandler dem i DK?
StarTrek: Kanon bud! Tak skal du have, skal bare finde ud af det med XLR stikkene ordentligt så.
C. Holck
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan forslå Cerwin Vega CV-2800.
Den kan købes hos DPS-Pro.dk Og den spiller kanon. Har selv 2 stk. 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
|
Pierre: Var lige inde Acoustic Realitys hjemmeside, hvem forhandler dem i DK?
C. Holck
|
|
|
Det gør han selv via nethandel. Ta og ring til ham, han er helt vild at snakke med  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi: Det var da også til en dejlig overkommelig pris, hvad bruger du selv som forforstærker?
Pierre: Jeg må indrømme at forstærkerne er kunstværker, men de er også forholdsvis dyre. Men hvordan kan de være så lette?
C. Holck
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
|
Hi-Sonny-Fi: Det var da også til en dejlig overkommelig pris, hvad bruger du selv som forforstærker?
Pierre: Jeg må indrømme at forstærkerne er kunstværker, men de er også forholdsvis dyre. Men hvordan kan de være så lette?
C. Holck
|
|
|
Jamen de har prøvet at spille til hjemmebrug med både en gammel NAD forforstærker og den nyeste NAD forforstærker. Også har den integrerede NAD-372 også været brugt.
Til mit PA setup som de oprindeligt er købt ind til så har de trukket et sæt Cerwin Vega int-252 uden problemer. Som forforstærker blev en Stanton mixer brugt.
Men ja det billigt især når man ser på vejl. pris på over 7000 kr. Så er det en god pris ja. Og de er faktisk også ret så vellydende.
Samlignet med HiFi Klubbens Cerwin vega forstærkere så slår de her dem let.
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er også XLR stik ikke?
Ja jeg er ikke i tvivl om at de er bedre end HFK's CV forstærkere - i hvert fald hvis alt det man hører er sandt. Har faktisk tænkt på at låne en med hjem fra Klubben for at be/af-kræfte alle disse rygter om dem.
Har du hørt 2 styk C272 eller C372 og C272 på et par 215? hvis ja - hvordan lyder det?
C. Holck
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
|
Og det er også XLR stik ikke?
Ja jeg er ikke i tvivl om at de er bedre end HFK's CV forstærkere - i hvert fald hvis alt det man hører er sandt. Har faktisk tænkt på at låne en med hjem fra Klubben for at be/af-kræfte alle disse rygter om dem.
Har du hørt 2 styk C272 eller C372 og C272 på et par 215? hvis ja - hvordan lyder det?
C. Holck
|
|
|
Jamen det er synd at sige, men det er desværre en konstatering at A-series er noget skrammel. Også har det jo ikke meget med CV at gøre.
Men jeg har selv tidliger kørt CLSC-215 med NAD C372 + C272. Og det lyder rigtig fedt. Nogle mener at der skal flere watt til men jeg var nu rigtig godt tilfreds. Men nu har jeg ikke hørt CV-2800 på lige netop CLS-215 men vil gætte på at det svinger.
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke tænkt mig at basere min egen beslutning på din, men hvis du skulle vælge, ville du så købe en c272 og brokoble med en anden c272 eller CV effekten - eller en crown for den sags skyld?
C. Holck
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
|
C. Holck
|
|
|
det er klasse D forstærkertrin med SMPS strømforsyning. Begge dele er meget effektive og bruger ikke store trafoer og lytter, derfor er de meget lette.
Du kan få noget lignende her www.cadaudio.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
|
Jeg har ikke tænkt mig at basere min egen beslutning på din, men hvis du skulle vælge, ville du så købe en c272 og brokoble med en anden c272 eller CV effekten - eller en crown for den sags skyld?
C. Holck
|
|
|
Crown har jeg ikke hørt så meget at jeg kan give dig et fair svar.
Men NAD brokoblet er nok det lækreste til stuebrug. Men den CV-2800 har så godt fast i bassen at man tror det er løgn og lydenkvaliteten er virkelig høj.
Jeg ved sgu ikke hvad jeg ville vælge..... Men måske et lille plus til CV-2800. 
|
| Til top |
|
| |
Holck Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Holck skrev:
|
C. Holck
|
|
|
det er klasse D forstærkertrin med SMPS strømforsyning. Begge dele er meget effektive og bruger ikke store trafoer og lytter, derfor er de meget lette.
Du kan få noget lignende her www.cadaudio.dk
|
|
|
Okey, kan ikke rigtig finde pris på ca's PA forstærkere, kan se at deres hi-fi amps priser er til at betale, men hvad med deres PA?
Men nu behøver i ikke lnke til forstærkere som Vincent og lign., da CV jo ikke er de mest vellydende højtalere, så jeg skal bare bruge noget kraftigt og stabilt - noget der kan køre længe med dem - derfor er jeg lidt i tvivl om det skal være 2 272'ere.
C. Holck
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi Fuldt medlem

Tildelt 2. af 3 advarsler!
Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus Status: Online Indlæg: 1451 |
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret |
|
|
sd2100 skrev:
|
På nedenstående side kan du læse lidt mere om Cerwin Vegas specielt designede forstærker, der er udviklet specielt til DERES højttaler 
Master Audio
| | |
Jeg tænkte mig også lige en ekstra gang om inden jeg skrev som jeg gjorde men skulle nok have valgt at skrive: Udvalgt speielt til Cerwin Vega's højttalere.
De har været mange igennem og der er visse ting bygget om på forstærkerene for at matche Vega's højttalere så godt som muligt.
Men jeg vidste det godt og har jeg gjordet det længe. Kan der jo også læses lidt om forstærkernes oprindelse på min hjemmeside.
|
************************************************************ **********************
Og
Hi-Sonny-Fi Fuldt medlem

| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret |
|
|
shras skrev:
|
Du skal måske også tage et blik på følgende (fanget på http://www.poulsaudiobutik.dk/):
Citér:
|
En anden sjov historie er , at vores bysbarn Hi Sonny-Fi i sin omtale af Cerwin-Vega forstærkerne viderefører det fine argument, at disse forstærkere jo er "udviklet" sammen med højttalerne. Historien er en lidt anden: Der er tale om et standard kinesisk OEM-produkt, der bl. a. markedsføres som Amate. Det var den tidligere salgschef hos Cerwin-Vega, der under ganske ringe deltagelse af denne skribent fik Amate til at få nogen af forstærkerne leveret med Cerwin-Vega tryk på frontpladen. Se, det kalder vi jo en "tilpasset" model, uhada.
| | |
| | |
Den er sku tilpasset. visse ting er ombygget også er den specielt valgt pågrund af at den netop matcher højttalerne.
Om det så er noget l**t er vel op til en selv.
Poul, han skal bare lukke røven. |
Og nu er det noget skrammel     
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Hi-Sonny-Fi Fuldt medlem

| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret |
|
|
sd2100 skrev:
|
På nedenstående side kan du læse lidt mere om Cerwin Vegas specielt designede forstærker, der er udviklet specielt til DERES højttaler 
Master Audio
| | |
Jeg tænkte mig også lige en ekstra gang om inden jeg skrev som jeg gjorde men skulle nok have valgt at skrive: Udvalgt speielt til Cerwin Vega's højttalere.
De har været mange igennem og der er visse ting bygget om på forstærkerene for at matche Vega's højttalere så godt som muligt.
Men jeg vidste det godt og har jeg gjordet det længe. Kan der jo også læses lidt om forstærkernes oprindelse på min hjemmeside.
|
************************************************************ **********************
Og
Hi-Sonny-Fi Fuldt medlem

| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret |
|
|
shras skrev:
|
Du skal måske også tage et blik på følgende (fanget på http://www.poulsaudiobutik.dk/):
Citér:
|
En anden sjov historie er , at vores bysbarn Hi Sonny-Fi i sin omtale af Cerwin-Vega forstærkerne viderefører det fine argument, at disse forstærkere jo er "udviklet" sammen med højttalerne. Historien er en lidt anden: Der er tale om et standard kinesisk OEM-produkt, der bl. a. markedsføres som Amate. Det var den tidligere salgschef hos Cerwin-Vega, der under ganske ringe deltagelse af denne skribent fik Amate til at få nogen af forstærkerne leveret med Cerwin-Vega tryk på frontpladen. Se, det kalder vi jo en "tilpasset" model, uhada.
| | |
| | |
Den er sku tilpasset. visse ting er ombygget også er den specielt valgt pågrund af at den netop matcher højttalerne.
Om det så er noget l**t er vel op til en selv.
Poul, han skal bare lukke røven. |
Og nu er det noget skrammel     
|
|
|
Tjaa. Til prisen sammenlignet med CV-2800 så er det noget skrammel ja.
Håber ikke du har brugt for lang tid på at finde det frem.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
| Nrik: Jeg går ud fra det er Cerwin-Vegas egne enheder. |
|
|
Jeg mente nu alle dine hifi ting. Forstærker og højttaler - du havde ikke skrevet hvilket mærke det var. Selvfølgelig bruger Cerwin Vega deres egne højttaler enheder indeni højttaleren. Din forstærker er vel ikke en Cervin Wega?
Og det var selvfølgelig kun for at folk kunne komme med kvalificerede råd, men det kan jeg se at der allerede kommer.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holck skrev:
|
Okey, kan ikke rigtig finde pris på ca's PA forstærkere, kan se at deres hi-fi amps priser er til at betale, men hvad med deres PA?
|
|
|
Du skal gå ind på deres webshop. Den billigste koster 7900 kr. for 2x1000 watt i 4 ohm
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville uden tvivl tage den Crown CST1200 fra KSB. Jeg tror ikke du finder noget andet til prisen der kan opfylde dit behov.Den lyder temmeligt godt.Det er ikke noget problem med xlr forbindelserne, da da kan købe billige adaptere.
MVH
|
| Til top |
|
| |