Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker eller højttalere frst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gmork
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg står i den situation at jeg er ved at have sparet en sjat penge sammen, hvor der står hi-fi på.

Mit dilemma er bare, at jeg ikke helt kan bestemme mig til hvad der er bedst at satse på i første omgang.

Jeg har p.t. kun en surroundreceiver (NAD T753) og et par B&W DM602S3 plus en center og nogle baghøjttalere, som er irrelevante i denne sammenhæng.

Jeg vil gerne have opgraderet stereo-siden af anlægget, men kan ikke finde ud af om jeg skal købe bedre (og større) højttalere eller en god stereo-amp først. (Surround fronter skal så hentes ud fra pre-out og ind i stereo-amp indgang)

Jeg har en NAD C542 CD afspiller, som jeg er glad for. Og på kontoret har jeg en C315BEE forstærker, som jeg selvfølgelig også har prøvet inde i stuen. Der var ingen tvivl om at den var bedre end surround-bassen når det galdt musik. Men jeg har ikke prøvet nogle større højttalere på surround-receiveren endnu.

Hvad er jeres holdning/mening/forslag i denne situation?

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Gmork skrev:

Hej alle

Jeg står i den situation at jeg er ved at have sparet en sjat penge sammen, hvor der står hi-fi på.

Mit dilemma er bare, at jeg ikke helt kan bestemme mig til hvad der er bedst at satse på i første omgang.

Jeg har p.t. kun en surroundreceiver (NAD T753) og et par B&W DM602S3 plus en center og nogle baghøjttalere, som er irrelevante i denne sammenhæng.

Jeg vil gerne have opgraderet stereo-siden af anlægget, men kan ikke finde ud af om jeg skal købe bedre (og større) højttalere eller en god stereo-amp først. (Surround fronter skal så hentes ud fra pre-out og ind i stereo-amp indgang)

Jeg har en NAD C542 CD afspiller, som jeg er glad for. Og på kontoret har jeg en C315BEE forstærker, som jeg selvfølgelig også har prøvet inde i stuen. Der var ingen tvivl om at den var bedre end surround-bassen når det galdt musik. Men jeg har ikke prøvet nogle større højttalere på surround-receiveren endnu.

Hvad er jeres holdning/mening/forslag i denne situation?

Penge der står hifi på? Dejligt

Jeg vil sige højttalere først. Forstærkeren skal tilpasses til disse. Frem for omvendt. (Så får man måske ikke den "højttalerlyd" man kan lide).

God jagt...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hvor meget har du tænkt dig at bruge på højttalere og forstærker?

Jeg ville også gå efter højttalere først og så forstærker begefter, så vil du med garanti få en stor lydforskel med det samme.

Gmork
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Højttalere var også mit eget bud... Omkring 7K, så det er jo ikke alverden.

Det er derfor jeg tænkte forstærker, da det måske mere ligger i det prisleje end højttalere.

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Er det en stander højttaler du er på jagt efter igen eller er det en gulvhøjttaler?

Hvis det er gulvhøjttalere så er der her på siden et par Snell C til salg for omkring 4900 for sættet. Der får du en kanon lyd. Eller der er et par Dali Evidence 870 til kr. 6500.

Det er et par gode bud på en god højttaler til pengene.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes