| Forfatter |
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæææælo
Nogen der har hørt Audia Flight MKI, op "mod" MKII versionen?
Jeg har aldrig selv hørt nogen af dem, men en fraktion af "danske hifi-mørder " mener at MKI versionen spiller "for pænt" Hvordan styre den en højttaler af "normal" impedans? Spiller den med timing, fast og massiv bund?
Lidt skriveri omkring Audia Flight one MKI og MKII ønskes tak __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en Mk.1 stående i en kort periode, som led i en byttehandel. Jeg har lyttet kortvarigt på den og var bestemt ikke imponeret. Kedelig, uengagerende og udynamisk, sådan vil jeg beskrive den. Den var oppe imod S.A.T. Amplifix og Electrocompaniet EC4R/AW120DMB.
Den er prissat alt for højt (23.000 kr.), men har du snakketøjet i orden, kan du sikkert få et afslag på 10 - 13.000 kr.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv Audia Flight One MKI. Den er netop nu i Italien for at blive opdateret til MKII. Dog er den sat til salg, men når den kommer hjem, kan jeg da lige give den et lyt og vende tilbage med mine indtryk.
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Jeg har selv Audia Flight One MKI.
Den er netop nu i Italien for at blive opdateret til MKII. Dog er den sat til salg, men når den kommer hjem, kan jeg da lige give den et lyt og vende tilbage med mine indtryk.  |
|
|
Hvordan ville du beskrive din MKI udgave? __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
wildstyle skrev:
Den er netop nu i Italien for at blive opdateret til MKII. Dog er den sat til salg, men når den kommer hjem, kan jeg da lige give den et lyt og vende tilbage med mine indtryk.  |
|
|
Hvordan ville du beskrive din MKI udgave? |
|
|
Nu har jeg endnu ikke hørt en MKII version, så jeg kan ikke sammenligne. Men jeg synes min MKI spiller fantastisk. Egentlig har jeg svært ved at forestille mig, at den kan blive bedre. Altså, den spiller pænt og får stort set alting til at lyde godt, især kombineret med VA. Den skaber et imponerende lydbillede. Perspektiv og dynamik er der spandevis af, noget af det bedste jeg har hørt. Man får en super god rumfornemmelse af, hvor indspildningerne har taget sted. Det er bl.a. en af de ting, som skulle blive endnu bedre ved MKII. Egentlig har jeg ikke rigtigt noget negativt at sige om den. Jeg har været super glad for min MKI - og det skulle jo kun blive bedre ved MKII.
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Two Chanel skrev:
wildstyle skrev:
|
|
Hvordan ville du beskrive din MKI udgave?
|
|
|
Nu har jeg endnu ikke hørt en MKII version, så jeg kan ikke sammenligne.
Men jeg synes min MKI spiller fantastisk. Egentlig har jeg svært ved at forestille mig, at den kan blive bedre. Altså, den spiller pænt og får stort set alting til at lyde godt, især kombineret med VA.
Den skaber et imponerende lydbillede. Perspektiv og dynamik er der spandevis af, noget af det bedste jeg har hørt. Man får en super god rumfornemmelse af, hvor indspildningerne har taget sted. Det er bl.a. en af de ting, som skulle blive endnu bedre ved MKII.
Egentlig har jeg ikke rigtigt noget negativt at sige om den. Jeg har været super glad for min MKI - og det skulle jo kun blive bedre ved MKII. |
|
|
Så behold den dog Den er også flottere i sort, end i sølv __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
wildstyle skrev:
Two Chanel skrev:
wildstyle skrev:
|
|
|
|
|
Men jeg synes min MKI spiller fantastisk. Egentlig har jeg svært ved at forestille mig, at den kan blive bedre. Altså, den spiller pænt og får stort set alting til at lyde godt, især kombineret med VA.
Den skaber et imponerende lydbillede. Perspektiv og dynamik er der spandevis af, noget af det bedste jeg har hørt. Man får en super god rumfornemmelse af, hvor indspildningerne har taget sted. Det er bl.a. en af de ting, som skulle blive endnu bedre ved MKII.
Egentlig har jeg ikke rigtigt noget negativt at sige om den. Jeg har været super glad for min MKI - og det skulle jo kun blive bedre ved MKII. |
|
|
Så behold den dog Den er også flottere i sort, end i sølv |
|
|
Jamen du ved... Trangen til at prøve noget andet. Og jeg er enig. EDIT: Lækre højtalere du har. Er du glad for dem?
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt at høre som 2 personer opfatter den samme forstærker. Jeg har kun hørt AF forforstærkeren og den var helt suveræn. Jeg gad godt eje en AF One MKII
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Two Chanel skrev:
wildstyle skrev:
Two Chanel skrev:
wildstyle skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Så behold den dog Den er også flottere i sort, end i sølv
|
|
|
Jamen du ved... Trangen til at prøve noget andet.
Og jeg er enig.
EDIT:
Lækre højtalere du har. Er du glad for dem? |
|
|
om jeg kender det med at ville prøve nyt?? Det er da noget man automatisk gør, hvis man er bidt af et galt stykke hifi Jeg vil eksempelvis sælge mit suverænt fede amp-sæt, for at prøve noget lækker int. amp
Men mine højttalere (som er suuuuuveræne ) bliver først skiftet, når jeg har mulighed (og råd) for at købe et sæt Dali GRAND (man size speakers ) Men jeg ville gerne kunne beholde mine Coupéer, da jeg ser dem som et unikum, inden for højttalerverdenen!!! __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ja, jeg synes nu også de er ret lækre, de små Coupéer. Jeg kan bedre lide Coupé end Grand, to be honest.  Du har måske i tankerne at prøve en Flight One?
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:

Ja, jeg synes nu også de er ret lækre, de små Coupéer. Jeg kan bedre lide Coupé end Grand, to be honest. 
Du har måske i tankerne at prøve en Flight One?
|
|
|
Bortset fra det blå display (jeg kan ikke rigtig ha den modeblå) ser sådan en Audia Flight One da dejlig solid og maskulin ud Især i sort. Jeg sælger mit eget forstærker grej og venter ( ) nogle måneder, og så vil jeg kigge efter noget int. amp, med et budget på ca. 20.000,- (brugt selvfølgelig) Så må vi se, hvad der byder sig... __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |