| Forfatter |
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kiggede pladespillere på brugtmarkedet. Savner egentlig ikke noget som jeg kan få der, men kiggede alligevel.
En Revolver pladespiller for en billig penge. Ingen nærmere beskrvelse. Men den stod bogstavelig talt lige rundt om hjørnet, og var ikke solgt.
Hen og kigge. Og pille. Den har stået i et skab i 8 år.
Stroboskobet sagde at den kan holde hastigheden.
Penge til manden og hjem igen.
Oven i hatten fik jeg en kasse med en label fra Copenhagen Transformers.
Så nu er jeg den lykkelige ejer af en Revolver. Med en Goldring Eroica pick-up, der ikke lyder som den er alt for slidt.
Armen kan jeg ikke lige genkende. Den ser lidt Linn-agtig ud.
Pladetallerkenen er en eller anden form for plastmateriale. Den er ikke massiv, men bemærkelsesværdig tung alligevel. Og den siger ikke meget når jeg banker på den.
Mit digicam er i udu, men der er masser af billeder af den hos Vinyl Engine. Jeg kan ikke lige gennemskue hvilken er af dem jeg nu har, men i hvert fald har min en anden arm.
Jeg har jo egentlig masser af pladespiller i forvejen, så jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal bruge den til, men det er mægtig sjovt et lege med den.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter de andre billeder at dømme, hvor enkelte af dem har Linn arm på, er det en Linn Akito arm. Den billigste de har lavet, men altså udmærket.
Så vidt jeg husker er den mest til lette MM pickupper, men du må hellere rekvirere data på den. Linn har dem måske på deres hjemmeside.
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Jeg har jo egentlig masser af pladespiller i
forvejen, så jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal bruge den til, men det
er mægtig sjovt et lege med den.
/vilmann |
|
|
Der er intet som nyt legetøj
/U.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
Efter de andre billeder at dømme, hvor enkelte af dem har Linn arm på, er det en Linn Akito arm. Den billigste de har lavet, men altså udmærket.
|
|
|
Nix. Det er definitivt ikke en Akito.
(og iøvrigt er Akito ikke den billigste arm Linn har lavet )
dige skrev:
Så vidt jeg husker er den mest til lette MM pickupper, men du må hellere rekvirere data på den. Linn har dem måske på deres hjemmeside.
|
|
|
Men selvom det ikke er en Lnnn-arm, kunne det være skægt at finde ud af hvad det er for en.
Og selvfølgelig skal jeg da prøve at sætte en MM PU på den.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej vilmann.
Jeg var lige ved at købe såden en revolver for ca. 2 måneder siden. Jeg kender ikke noget til armen fra pladespilleren på ebay. Hvordan spiller revolveren?
Mvh,
Keyvan E.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Hej vilmann.
Jeg var lige ved at købe såden en revolver for ca. 2 måneder siden. Jeg kender ikke noget til armen fra pladespilleren på ebay. Hvordan spiller revolveren? |
|
|
Den spiller fint. Det er iøvrigt ikke en Rebel, fandt jeg ud af her til aften. Hvad den så hedder ved jeg ikke.
Jeg satte en Tekni-Fi K1 PU på den. MM-ting
Jeg havde ikke forestillet mig at en "støbt plastik"-pladetallerken kan noget. Men det lyder altså godt. Rigtig godt endda.
Samtidig satte jeg Eroica'en på min U3/Scheu kombi. Det lyder da fint, men det er som om der er mere liv i Revolver/K1 kombinationen. (Ja, der er mange andre faktorer der spiller ind: MC-preamp og forskellige kabler).
K1'eren kommer selvfølgelig retur på U3-armen, men det er da tankevækkende at jeg idag med dette setup har lavet lyd der mange steder vil være alt rigeligt.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Jeg satte en Tekni-Fi K1 PU på den. MM-ting
Jeg havde ikke forestillet mig at en "støbt plastik"-pladetallerken kan noget. Men det lyder altså godt. Rigtig godt endda.
Samtidig satte jeg Eroica'en på min U3/Scheu kombi. Det lyder da fint, men det er som om der er mere liv i Revolver/K1 kombinationen. |
|
|
For lige at være fair her:
Jeg fik smidt lidt kul på her til aften før yngstemand skulle sove.
Revolver med K1 lyder fint, men har slet ikke samme gengivelse af dyb el-bas eller en stortromme som Eroica/U3.
Det er ikke et problem jeg plejer at have, så det er nok armen på Revolveren der er begrænsningen her.
Oh, well - træerne vokser ikke ind i himlen. Men det er sjovt alligevel
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner den samme arm som sidder på en Ariston Q-Deck. Den laves i to udgaver med og uden Autolift. Kendetegnet for armen er at armbasen faktisk ikke har nogen underdel, men monteres oven på plinten. Altså intet stik under basen. Fabrikatet kender jeg ikke, men made in Japen står der sikkert på den. Hvis det er denne type blev den sammen med Q-Deck årets pladespiller 1988 i GB.
Tillykke med spillen
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |