Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kraftig, billig effekt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg står og skal bruge en effektforstærker til en passiv subwoofer. Den skal kunne smide noget effekt fra sig, og må være så stor og grim en effektblok nu kan være, derudover skal den helst ikke koste for meget. Indtil videre er mit bedste bud en hafler d500 til 1500. Den er gammel, så vil se, om der ikke er noget nyere til en god pris. Nogle bud? Helst brugt, og maks 5000 kr, helst under.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Øhm!

Du er ikke i "køb,salg, bytte" sektionen

http://www.hifi4all.dk/ksb/

Hvad med poste en annonce som der har en tilsvarende ordlyd ?

HansRoskam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Prøv at kigge i KBS og søg under effektforstærker under 1500kr.

Hvis din definition på et computergeni er at man kan lukke din side ned, så har du rigtigt meget at lære

Hans

Til top Vis HansRoskam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansRoskam

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hans: Det er prøvet, selvfølgelig, det kunne jo bare være, at siden rummede et par hjælpelige sjæle, der kendte en model tilsalg, der var god til prisen.

Desuden, så har jeg aldrig nævnt noget om et computergeni, om du har det så dårligt med dig selv, at du må rakke ned på andre for at genvinde den fortabte storhed skal jeg ikke kunne sige, hvad jeg kan sige er, at det er latterligt. Skal vi endelig starte flueknepperiet, så hedder det ksb, ikke kbs.

Ml_cls: Det vil jeg gøre.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej Banz,

Det behøver jo ikke være brugt. Skidtet kan jo gå i stykker. Ellers bør du kigge på PA forstærkere som ofte er bygget til at holde længe i alt slags vejr. Se efter Crown, Yamaha mv.

Hvis det må være nyt bør du kigge på lidt klasse D, og kan du lodde bare lidt får virkeligt mange watt for pengene.

Tjek her

http://www.cadaudio.dk/cadpwmmoduler.htm

Der skal blot et kabinet og lidt stik til, selve forstærkermoduler og strømforsyning sidder på samme print og er færdiglavet.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Mht. Hafler DH500

Hvis den er fungerende og sund .., så er prisen slet ikke dårlig.

det er jo en forstærker som lyder godt, er stabil, og levere lige omring 2x300W/8Ohm ved klipning og som brokoblet levere den i omegen af 1x900W/8Ohm

High Fidelity testede den i tidernes morgen og havde ikke mange ting at sige den imod. 

finish ? ....tja, den er jo opbygget på en bakke med transformere, lytter og køletunnel meget mere er der ikke i den, svøbet der agere top/side/bagplade afmonteres som en stor enhed, forpladen er ligeledes nem at have med at gøre ved at den er helt "nøgen" ...,netafbyderen sidder monteret på bakken, de to dele som er den største part af det synlige kan nemt slibes ned og sprøjte males   

HansRoskam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
Hans: Det er prøvet, selvfølgelig, det kunne jo bare være, at siden rummede et par hjælpelige sjæle, der kendte en model tilsalg, der var god til prisen.

Desuden, så har jeg aldrig nævnt noget om et computergeni, om du har det så dårligt med dig selv, at du må rakke ned på andre for at genvinde den fortabte storhed skal jeg ikke kunne sige, hvad jeg kan sige er, at det er latterligt. Skal vi endelig starte flueknepperiet, så hedder det ksb, ikke kbs.

Ml_cls: Det vil jeg gøre.

Hej

Der er vidst noget du har misforstået!!

Når jeg snakker computergeni, refererer jeg til det lamme link i dit indlæg, der sikkert er nogen der synes er sjovt, men som mange, ikke så kyndige brugere bliver bange for, det har intet at gøre her.

For det andet er det ikke ikke tilladt at annoncere i debat fora og for det tredie prøvede jeg faktisk lidt diskret at henlede din opmærksomhed på en ideel og billig forstærker der til salg som du åbenbart ikke har set

Til top Vis HansRoskam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansRoskam

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Ml_cls: Det lyder fornemt. Men lytter skal vel skiftes snart på sådan en gammel sag - og det er jo ikke billigt?

Kjeldsen: Har kigget lidt på noget crown, men ville fortrække uden blæser, dog har jeg aldrig hørt en "hifiblæser" Er det nævnværdigt, hvor meget den larmer? Derudover, kan du så virkelig få 1000watt for en 2000kr eller deromkring, nyt?

Hans: Havde ikke set jeg havde den signatur, skal ikke lige kunne sige, hvor den kommer fra, eller hvad det er. Anyways, så er der ikke nogle af de modeller der kommer frem, derr lige siger mig noget. Du må meget gerne sende mig en pb.

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Du har ret. Det link er skide irriterende...

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Så har jeg slettet det. Kan vi droppe ot?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

banz skrev:

Kjeldsen: Har kigget lidt på noget crown, men ville fortrække uden blæser, dog har jeg aldrig hørt en "hifiblæser" Er det nævnværdigt, hvor meget den larmer? Derudover, kan du så virkelig få 1000watt for en 2000kr eller deromkring, nyt?

En CAD1000ASW er på 1000 watt i 4 ohm og koster 1920 kr + moms. Hertil skal du så lægge stik og kabinet. Så alt efter hvor meget du har i forvejen, så koster det ikke meget mere end 2500 kr. for en monoforstærker.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Mht. Hafler DH500

Hvis den er fungerende og sund .., så er prisen slet ikke dårlig.

det er jo en forstærker som lyder godt, er stabil, og levere lige omring 2x300W/8Ohm ved klipning og som brokoblet levere den i omegen af 1x900W/8Ohm

High Fidelity testede den i tidernes morgen og havde ikke mange ting at sige den imod. 

finish ? ....tja, den er jo opbygget på en bakke med transformere, lytter og køletunnel meget mere er der ikke i den, svøbet der agere top/side/bagplade afmonteres som en stor enhed, forpladen er ligeledes nem at have med at gøre ved at den er helt "nøgen" ...,netafbyderen sidder monteret på bakken, de to dele som er den største part af det synlige kan nemt slibes ned og sprøjte males   

"High Fidelity testede den i tidernes morgen og havde ikke mange ting at sige den imod."

det gør de ikke om noget ... 

skulle jo nødigt støde nogen

undskyld OT

en Tact/Lyngdorf SDA2175 ville gøre et godt job 2x200 watt med rigtig god baskontrol

burde kunne erhverves til 4500-5000 da nypris var 8900,-

og den er pæn og fylder ikke meget

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

det gør de ikke om noget ... 

skulle jo nødigt støde nogen

Der var en sag hvor HF skød sig i foden, nemlig den gang de testede Mission 778

det var en lille integreret forstærker på 2x50W/8Ohm med Hitachi MOS-FET's i udgangen,

den var såvel lillebror til det flotte sæt Mission 776/777 som var ægte "High End" forstærkere,

den ultra korte signalvejen i power-amp'en i det sæt er ikke lavet kortere siden,

Mission 778 var ligeledes den første forstærker i det der kan kaldes Cyrus serien,

jeg tænker her på kabinet størrelsen/layout.

summasummarum ..., HF låner en af de første Mission 778 forstærkere fra pre-serien og tester finder ud af at RIAA kurverne er uacceptabelt uden for krav/specs.., trykker artiklen uden først at stille spørgsmål til importøren vedr. dette forhold også eksistere i produktions serien, hvor dygtigt

Importøren vælger så efterfølgene at blacklistede redaktion på HF

Det betød at i en periode på ca. 4-5 år manglede HF mulighed for, at få lov til at teste en temmelig stor part af det fede grej..., for det var ikke det eneste mærke vedkommende importør havde i sin "stald"     

I den forbindelse kan det så på den anden side nævnes at en dansk forstærker fik 13 i HiFi & Elektronik, på trods af det var en af få prototyper fremstillet bla. svøbet i testen viste apperat bestod af spraymalet PAP! samt at l**tet gik selvsving og brændte af i bål & brand under burnin tests..., navnet på forstærkere har i dag en endelse der ofte benyttes når der tales Grønlandsk  

moralen det kommer an på hvem der er venner..,

jeg tror ikke det er anderledes i dagens Danmark

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
Hej, jeg står og skal bruge en effektforstærker til en passiv subwoofer. Den skal kunne smide noget effekt fra sig, og må være så stor og grim en effektblok nu kan være, derudover skal den helst ikke koste for meget. Indtil videre er mit bedste bud en hafler d500 til 1500. Den er gammel, så vil se, om der ikke er noget nyere til en god pris. Nogle bud? Helst brugt, og maks 5000 kr, helst under.

Hej Banz...

Hvad med en Vincent SP-991 monoblok??? Den kan afgive over 100 Ampere kontinuerligt og er opgivet til 100 klasse A Watt i 8 ohm og 200 i 4 ohm...

Jeg har selv et par stykker og synes de gør det godt til prisen... Jeg gav i sin tid 10.000 for et demo-sæt... Men om man kan finde én enkelt ved jeg sgu ikke... Held og lykke med din søgen!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Daforce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

crown macron-tech 1200 <--- den er klart en godt bud.. der har du en strømstærk forstærker der virkelig kan holde til noget

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

finlytteren

100W Klasse A  til en subwoofer ?

tja .. så er man ikke "grøn"  

men at postulere... 100A kontinuerligt ..., det er meget LOL§!"@ 

Trafoen kan under ingen omstændigheder overføre den effekt der skal til at levere kontinuerlige 100A på udgangen og du kan selv vælge hvilken impedans du ønsker at opgive den specifikation

og ydermere er det 100% sikkert at enten trafoen eller udgangen går i termisk mætning over tid,

selvom den levere de mere realistiske 35A vedvarernde ...,

spørgsmålet er bare hvad sker først 

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

finlytteren

100W Klasse A  til en subwoofer ?

tja .. så er man ikke "grøn"  

men at postulere... 100A kontinuerligt ..., det er meget LOL§!"@ 

Trafoen kan under ingen omstændigheder overføre den effekt der skal til at levere kontinuerlige 100A på udgangen og du kan selv vælge hvilken impedans du ønsker at opgive den specifikation

og ydermere er det 100% sikkert at enten trafoen eller udgangen går i termisk mætning over tid,

selvom den levere de mere realistiske 35A vedvarernde ...,

spørgsmålet er bare hvad sker først 

Nu var det et nyere alternativ til under 5000, der blev spurgt til... Synes selv Vincenten er et godt bud på dette!

Hvis du kigger efter i den test, hvor du sikkert refererer de 35A (2 Ohm) fra, vil du se at ved 0,6 Ohm leverer den 90,2A (HF - 2002/4). Så mon ikke den runder 100A ved lavere impedans?

Men uanset hvad, kan den jo nok trække en rimelig voldsom sub...

Hvis du har et bedre alternativ så kom endelig med det...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Finlytteren: Tak for budet, men umiddelbart tror jeg at en pa blok ville være mere passende til mit behov.

Mathias: Det ser bestemt meget godt ud. Vil jeg lige kigge nærmere på.

Jeg har også fået tilbudt en monacor pa 8000 til 2300, har ikke kunnet finde stats på den, er der nogen af jer, der kender den? Sælger siger, at den vejer 36 kg..

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

banz skrev:

Tak for budet, men umiddelbart tror jeg at en pa blok ville være mere passende til mit behov.

Jamen velbekomme da... Nu kender jeg jo ikke dit behov... Du skrev vist bare passiv subwoofer...

Jeg er selv imponeret over de 100 W klasse A/300 W klasse A/B som SP-991 yder i 8 Ohm... Mine højtalere er forholdsvis tunge at trække (91 dB), med 2  10" basser i serie, og jeg kan sgu spille rimeligt højt (ca. 115dB)... Og de har stadig godt styr på bassen...

Men det kommer jo an på hvad du skal bruge den til jo...

Har du en Sub, den skal bruges til eller har du kig på nogle mulige??? Ser da gerne et billede osv..

Og ellers go jagt!!!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes