| Forfatter |
|
Mr. Dude Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har lige et spørgsmål som jeg tænkte der var nogen af jer kloge hoveder der kunne svare på..
Lige nu har jeg et par B&W DM604 S3 spændt for min Denon 2807, og jeg har på fornemmelsen at de ville blive utrolig glade for lidt ekstra saft. Så var det jeg tænkte om man kunne købe en ældre brugt Denon top-model med masser af power, og så bruge den som effektforstærker??
Hilsen Simon
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du godt, så længe der er pre-in på den reciever du vil bruge som effekt. Men hvorfor ikke bare købe nogle brugt effektforstærkere til din 604´ere ? Der vil du få langt mere for pengene, end med en gammel reciever. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Mr. Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
Det kan du godt, så længe der er pre-in på den reciever du vil bruge som effekt. Men hvorfor ikke bare købe nogle brugt effektforstærkere til din 604´ere ? Der vil du få langt mere for pengene, end med en gammel reciever. |
|
|
Tak for det hurtige svar.. Jeg tror også det ender med at jeg køber nogle brugte effektforstærkere, synes bare det er sjældent at man ser brugte Denon effekter, eller tager jeg fejl der?? Gør jeg nok :-) Har også overvejet noget NAD fx 218 eller 216, men har ladet mig fortælle at det ikke er optimalt at have flere forskellige mærker?
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Denon POA 2200 til salg på dba
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55431065
Om prisen er ydelsen værd kan jeg ikke svare på, men der er helt sikkert flere kræfter i den, end der er i din reciever.
Du kan sagtens koble forskellige mærker sammen, men hvis lyden er forskellig på forstærkerne vil du jo opleve en ændring i lyden på dit anlæg.
F.eks er Denon til den lyse side, hvor NAD er til den lidt mørkere side.
Dette vil måske ikke betyde så meget i stereo, hvor du kun bruger NAD-effekten til fronterne, men i surround, hvor din Denon trækker centeren, vil du muligvis kunne høre en forskel i tonen på dit frontsystem. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 18 Juni 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har jo også mulighed for bi-ampe dine 604'er. Så mener jeg ikke det gør så meget at du har forskellige mærker af forstærkere. Hvis du f.eks. lader en NAD stå for de 2 bas-enheder i hver side, så frigiver du meget af det som din Denon skal bruge men bibeholder samme lyd i mellemtone og diskanten hele vejen rundt på alle dine højttalere.
Kig for iøvrigt i min sig hvad jeg selv har høttalere 
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 19 Juni 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du sætter en god strømstærk effekt på 604'erne slet ikke kunne genkende dine højttalere. Det er helt vildt det løft du får i forhold til en receiver. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Mr. Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tak for svarene... lige nu hælder jeg meget til en go gammel NAD 218 og så bi-ampe som StefanR foreslår ... så må vi se om sådan en er til at drive op relativt billigt et sted
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 19 Juni 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også Denon POA 6600A monoblokke, POA 2400 og POA 2800 stereo effektforstærkere. Kig på dba.dk og på KSB her på siden, så kan du sikkert finde noget af ovenstående.
Ellers er NAD 218 også et godt bud på en strømstærk forstærker.
Det med at koble en effektforstærker til en AV-receiver er ikke nogen dum ide, da du får det bedste fra 2 verdener på den måde. Surround og god stereolyd. Jeg er selv gået den vej med en Onkyo TX-NR905 receiver og en Onkyo M5890 effektforstærker. Fungerer virkelig godt! __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
Mr. Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil en af de mindre NAD effektforstærkere også kunne klare jobbet?? nu tænker jeg C270/272 fx??
Eller skal man op i en effekt med 200 W?
272 er vist 150W og 270 120W eller noget i den stil..
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 2 nader burde fint kunne trække dem uden problemer.
Uanset om det er den på 150 watt eller den på 120. Denon har det desværre med at give op overfor krævende højttalere, og det gør Nad's effekter ikke :)
|
| Til top |
|
| |
Mr. Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
De 2 nader burde fint kunne trække dem uden problemer.
Uanset om det er den på 150 watt eller den på 120. Denon har det desværre med at give op overfor krævende højttalere, og det gør Nad's effekter ikke :)
|
|
|
Det lyder sgu godt... så er jagten officielt gået ind for at finde en brugt C272 :-)
|
| Til top |
|
| |