| Forfatter |
|
Thomas L Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en rega planer 3 fra en gang i 80'erne med en rb300 arm (forstås).
Jeg vil godt have en endnu bedre vinyllyd hvorfor jeg overvejer en helt ny spiller. Men i denne søgen støder jeg gang på gang ind i at rigtige gode spillere har monteret rega's rb250 arm. Og så er det jeg kommer til at tænke på at det muligvis kunne betale sig at købe en ny plint til min arm i stedet for at skifte hele gøjemøget.
Er der nogen (det ved jeg der er ) der har en mening om dette og evt. viden om en plint der passer rigtig fint til sådan en arm?
Thomas
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ellers din Rega er i god stand, kunne du jo starte med at finde en ny pickup. Lidt afhængig af hvad du har nu og resten af dit setup vil det nok give større ændring end at gå fra RB300 til RB250.
RB300 armen er ikke dårlig - men hvis du *vil* have en RB250 kan du bare skifte. De monteres på samme måde.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vilmann
Nu er der jo ingen grund til at prakke ham en RB250 på når han nu har en RB300 som er ne bedre arm.
Til Thomas L
Der er masser af fabrikanter af grammofoner der benytter Rega's arme så er det vel bare at finde en der passer dig og så købe værket uden arm.
|
| Til top |
|
| |
Thomas L Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Til vilmann: Jeg vil ikke ha' en rb250 men en ny plint.
Til lasse: Ja Jeg har fundet ud af at der er en masse. Derfor ville det være fedt hvis nogen kunne give nogle gode råd/erfaringer. Jeg har ikke mod på at høre dem alle. Så hvis man kunne skære det ned til en håndfuld som I har gode erfaringer med ville det være en stor hjælp.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Jeg er desværre ikke så kompetent til at råde dig lige i det spørgsmål for jeg har kun haft 2 grammofoner i mit liv først som dig en Rega P3 og nu en Rega P9.
Jeg tror nu ikke rigtig på at du til prisen finder en bedre lyd ved at skifte plinten der mener jeg som Vilmann at en ny og bedre pidkup vil give en større forbedring. Hvad for en pick-up har du nu ?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Hej Vilmann
Nu er der jo ingen grund til at prakke ham en RB250 på når han nu har en RB300 som er ne bedre arm. |
|
|
Næh..... jeg forstod bare at Thomas ville have en 250'er.
Nogle mener at den er bedre end 300. Jeg ved det ikke.
Et par skud fra hoften hvorpå der med minimum arbejde kan monteres rega-arme:
Scheu Cello:
Nottingham Analogue Horizon:
Men der er mange andre. Rega-armene er på mange måder blvet en form for standard som andre lægger sig op ad.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Thomas L Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Teknifi-k1 og den må jeg sige at jeg er yderst tilfreds med. Jeg tror ikke det er den der er den størst begrænsning.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas L skrev:
Jeg har en Teknifi-k1 og den må jeg sige at jeg er yderst tilfreds med. Jeg tror ikke det er den der er den størst begrænsning.
|
|
|
Nej, den er absolut ikke dårlig. Og slet ikke prisen taget i betragtning.
Hvor mange guldklumper havde du tænkt at at ofre på opgraderingen?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Thomas L Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha det er svært. Jeg er lidt nærig indtil jeg er overbevist... :-)
Jeg håbede på at der var nogle alternativer omkring de 5 kilo men hvis resultatet er overbevisende må jeg jo nok bruge lidt mere. Men så har jeg jo bare resten af anlæget der trænger til en upgrade... så det skal også med i betragtningen.
Mit udgangspunkt var en Projekt rmp4. Men så følger jeg mig overbevist om at rb300 er bedre en k9-armen (hedder den vist). Og så startede tankerne. Jeg har set en del test fra uk. og der er roksan og en mere jeg ikke lige kan huske navnet på til salg for ca 500 pund.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa - jeg har selv en Rega 3 Planar, dog en anelse nyere, og ville også opgradere den en smule. Jeg kiggede på et upgrade kit som Rega har lavet til 2'eren og 3'eren - er dog ikke sikker på hva det koster. Jeg har i stedet for købt en ny pick-up - Technifi K1. Den har givet min pladespiller og mine plader nyt liv. Det er som at få en helt ny pladesamling. Den koster 495,- og blev i mit tilfælde sat på af butikken. Vægt og anti skating - samt justering af selve armens højde blev osse foretaget af butikken, så den passede til netop den - uden merpris. http://www.rega.co.uk/index2.htmhttp://www.lydbutikken.dk/test/flash.htm__________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du MM eller MC RIAA løs, eller i din forstærker?
Hvilken forstærker og højttalere har du?
Spørger for du ikke kommer til at lave et overkill med en dyr PU og resten ikke kan følge med.
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
arcam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas L
Så er der mulighed for at sige det igen,NOTTINGHAM ANALOUGE HORIZON, ER BARE FOR FED. Der er en Nottingham Horizon m/Interspace arm til salg for 6500,- og så er den under 1 år gammel. Hvis ikke du har mulighed for at høre Nottingham Horizon hos Lydbutikken så er du velkommen hjemme hos mig privat, (hvis du altså har lyst til at høre) jeg ser at du bor et sted på Sjælland. Hvad du end skulle vælge så bare god fornøjelse. Du kan bare skrive på privaten hvis der er noget du vil vide om Nottingham.
|
| Til top |
|
| |
Thomas L Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Arcam
Tak for tilbudet. Det vil jeg huske.
Hvor er det man kan købe Horizon incl. interspace for 6500,-? Er det i lydbutikken?
Thomas
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne prøve med en nu origin live kontravægt og dcmotor, og
en ny pickup. Dette skull ifølge test være formidabelt og kunne gøres
for 5kgkr. Der er et dansk firma der sælger det.Kan ikke huske hvem
hjælp ?
MVH
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Du kunne også sælge din og så købe en P 25, så får du en bedre arm, bedre plint, bedre motorstyring og i tilgift en ny pladespiller med 2 års garanti.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
Agrippa Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nottingham Horizon med Interspace arm til 6500 er et ypperlig kjøp! Horizon har kun fått glimrende tester (såvidt jeg vet) og Interspace armen alene koster 6300 her i Norge. Løp og kjøp! Ikke et vondt ord om Rega (selv om jeg ikke er en fan), men min erfaring er at Nottingham Analogue er i en helt annen klasse....
Agrippa
|
| Til top |
|
| |
ravnsholt Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bare lidt forbrugerinformation, den føromtalte nottingham er til salg her på privatmarkedet. Jeg ved det da det er min.
Det undrer mig iøvrigt at den ikke er solgt endnu.
Venlige hilsener Peter
|
| Til top |
|
| |