Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Crown XLS-602B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

hejsa..

jeg har været ude og kigge efter ny effektforstærker til mine al1000 tror i at jeg bliver ked af at anskaffe mig Crown XLS-602B...??

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55320760

syntes bare at det lød billigt....;)

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk ret billigt...

Jeg har selv haft 602'eren hjemme et stykke tid, den er faktisk en ekstremt fornuftig forstærker, selom det ikke er den klassiske "Crown Lyd".

Jeg kender en der med stor succes bruger Microtech til sine AL'er, men det er jo et noget andet prislag.

så kan du altid overveje at finde en der kan modificere blæserne, det har jeg selv fået på mine Crown (Powertech2.1, CTS3000, CE4000, Studio Reference II)

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Sorry for et - for tråden - OT spørgsmål:

kim olsen skrev:
...så kan du altid overveje at finde en der kan modificere blæserne, det har jeg selv fået på mine Crown (Powertech2.1, CTS3000, CE4000, Studio Reference II)

Skulle det være nødvendigt? Hvad er gevinsten?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Sorry for et for tråden OT spørgsmål:

kim olsen skrev:
...så kan du altid overveje at finde en der kan modificere blæserne, det har jeg selv fået på mine Crown (Powertech2.1, CTS3000, CE4000, Studio Reference II)

Skulle det være nødvendigt? Hvad er gevinsten?

den studio reference kim har, mener jeg ikke er moddet med blæseren (mon ikke han husker forkert?). Min egen Ref 1 har ikke behov for det. Men tricket er, med de andre modeller, at nedbringe støjniveauet. Forstærkerne er, som bekendt, ikke tiltænkt home audio, men et eller andet elektronikrum hvor støj er ligegyldigt.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

jo, det var en tanketorsk fra min side, var også lige ved at skrive K2'eren på

Men tilbage til xls 602, rigtig fornuftig forstærker, selv til vejl. pris, og det bliver ikke dårligere når man sprætter dne op og ser hvad der er indeni. især den måde luften forceres på over transistorerne er genial, og samtidig superenkel.

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Tro mig det er nødvendigt med modification af blæserne de LARMER! kunne høre dem selv ved et højt lyd niveau! men hold da op hvor kan den spille. har selv den samme
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

CasperCU skrev:
Tro mig det er nødvendigt med modification af blæserne de LARMER! kunne høre dem selv ved et højt lyd niveau! men hold da op hvor kan den spille. har selv den samme

Samme hvad ???

Har selv en Reference II, og har ALDRIG oplevet problemer med støj fra blæseren.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

CasperCU skrev:

Samme hvad ???

Har selv en Reference II, og har ALDRIG oplevet problemer med støj fra blæseren.

mon ikke Casper hentyder til det FØRSTE indlæg i tråden, og dermed hvad overskriften hentyder til. XLS602B
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Chr. R. skrev:

CasperCU skrev:

Samme hvad ???

mon ikke Casper hentyder til det FØRSTE indlæg i tråden, og dermed hvad overskriften hentyder til. XLS602B

Jo måske, men nu har jeg jo personligt sørget for at dreje debatten i en helt anden retning

Sorry

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Egentlig skulle det ikke undre mig om de kunne køre helt uden aktiv køling. Den CTS1200 jeg har til at stå, er i hvert fald aldrig blevet det mindste lunere end når den er slukket, selv med nedsat køling. Men ok, den er så også switchmode, de trafo baserede er måske lidt mere kritiske mht. køling.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

xls er ab, mens cts1200 er ab+b, skiller man dem ad vil man se at de adskiller sig væsentligt, vel og mærke til cts'ens fordel.

umiddelbart vil jeg mene at erfaringer med en konstruktion kun i yderst ringe grad kan overføres til anden, udover at konstruktionerne er forskellige, så er der en grund til at de er udstyret med aktiv køling.

Mastervol, hvordan har du nedsat kølingen til din cts? eller mener du at den går ned i støj/kølingsniveau? 

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Casper_LC skrev:

hejsa..

jeg har været ude og kigge efter ny effektforstærker til mine al1000 tror i at jeg bliver ked af at anskaffe mig Crown XLS-602B...??

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55320760

syntes bare at det lød billigt....;)

Få du fat i sådan en her = http://www.wallofsound.com.au/PA%20&%20DJ%20Hire/PC2002M .jpg

Yamaha PC-2002M = Ingen blæsere, rigtig god lyd, masser af effekt og til rimelige penge.

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

xls er ab, mens cts1200 er ab+b, skiller man dem ad vil man se at de adskiller sig væsentligt, vel og mærke til cts'ens fordel.

umiddelbart vil jeg mene at erfaringer med en konstruktion kun i yderst ringe grad kan overføres til anden, udover at konstruktionerne er forskellige, så er der en grund til at de er udstyret med aktiv køling.

Mastervol, hvordan har du nedsat kølingen til din cts? eller mener du at den går ned i støj/kølingsniveau? 

Jeg har ikke, Hasselhoff har. Tror det er via opdateret software eller et nyt kredsløb, jeg er ikke sikker. Men man kan i hvert næsten ikke høre blæseren og samtidig bliver den aldrig lunere end når den er slukket. Derfor formoder jeg at den kunne klare sig uden aktiv køling, sålænge man ikke presser den til det yderste.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

ah, den har jeg hørt, blæseren kører skam stadig i din så, endda med ganske meget tryk på, den er bare, som du selv oplever det, meget lydløs. jeg vil ikke anbefale nogen at eksperimentere med passiv køling i den forbindelse, idet den eneste der så vidt jeg er orientere vitterligt kan klare sig med passiv køling er dc150/300(a) og så K1/K2 (men de er bygget specielt til dette)

Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Få du fat i sådan en her = http://www.wallofsound.com.au/PA%20&%20DJ%20Hire/PC2002M .jpg

Yamaha PC-2002M = Ingen blæsere, rigtig god lyd, masser af effekt og til rimelige penge.

[/QUOTE]

tak for et svar jeg kunne bruge til noget... den ser sq ret fed ud, og ret vild..

men syntes ikke at man kan sætte alm. stik (dem der som er røde og hvide)

inden jeg får en sviner så bruger jeg ikke dem, men det var bare for at du ved hvad det er for nogen jeg snakker om...

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes