| Forfatter |
|
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der sådan en
lytteindtryk er velkommne
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
nogen der sådan en
lytteindtryk er velkommne
|
|
|
Prøv eventuelt at søge den på www.hifisentralen.no
Jeg ved at der er et par stykker der har dem der.
Ellers www.audiogon.com
Jeg har endnu ikke set nogen der har sådan en herinde.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved godt at der er en på hificentralen,men ved at hans(artsound) har solgt nogen stykker af dem så kunne det jo være at der var nogen der havde købt en
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft kig på Aestethix Rhea RIAA-forstærkeren - især den nye opgradere version med nye kondensatorer mv. ser spændende ud, men mangler lige lidt "tid" før jeg tør kigge nærmere.
Aestethix laver nogle rigtigt spændende apparater, men jeg tvivler på, de er særligt godt repræsenteret her i lille DK. Der findes dog nogle stykker i Sverige. Er stødt på brugere på Eurhonia formuet. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans fra artsound forhandler den jo de er ekstremt billige i øjeblikket fik tilbudt en calypso ca 35 procent slået af prisen,det kan de næppe slå andre steder
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke nogen der købt en sådan fætter fra art sound
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har haft sådan en i stuen spiller rigtig godt må jeg sige, den er meget åben og dynamisk uden det går på kompromis med musikalitet.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Jeg har haft kig på Aestethix Rhea RIAA-forstærkeren - især den nye opgradere version med nye kondensatorer mv. ser spændende ud, men mangler lige lidt "tid" før jeg tør kigge nærmere.
Aestethix laver nogle rigtigt spændende apparater, men jeg tvivler på, de er særligt godt repræsenteret her i lille DK. Der findes dog nogle stykker i Sverige. Er stødt på brugere på Eurhonia formuet. |
|
|
Ja, den [Rhea] virker interessant. Jeg har også luret lidt på den. Og så kan man sidde på 'lyttepladsen' og justere gain, load osv. Der er vist endda indbygget PU-afmagnetisering! Efter sigende skulle den være ganske vellydende. Om den er bedre end min Gryphon RIAA, må komme an på en prøve! En Aesthetix Rhea, burde ikke være specielt dyr, da den vist kun koster omkring 4.000 $ i USA. Men måske den danske moms og generel profitmaksimering får den danske pris til at eksplodere?? Mvh. Niels L. (Nilau)
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
janils skrev:
|
Aestethix laver nogle rigtigt spændende apparater, men jeg tvivler på, de er særligt godt repræsenteret her i lille DK. Der findes dog nogle stykker i Sverige. Er stødt på brugere på Eurhonia formuet.
|
|
|
Ja, den [Rhea] virker interessant. Jeg har også luret lidt på den. Og så kan man sidde på 'lyttepladsen' og justere gain, load osv. Der er vist endda indbygget PU-afmagnetisering! Efter sigende skulle den være ganske vellydende. Om den er bedre end min Gryphon RIAA, må komme an på en prøve!
En Aesthetix Rhea, burde ikke være specielt dyr, da den vist kun koster omkring 4.000 $ i USA. Men måske den danske moms og generel profitmaksimering får den danske pris til at eksplodere??
Mvh. Niels L. (Nilau)
|
|
|
Du er nu altid så forfærdelig positiv
Listeprisen hos Artsound ligger på 29900,-
Men mon ikke Hans er til at tale med, nu dollaren er lav?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
kamila Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen som ved om man kon købe bellari vp 129 phono i danmark mvh lars
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry bimx at vi "stjæler" din tråd - men det drejer sig trods alt om Aesthetix.
Rhea står p.t. til lige under 3.000 US$ på flere amerikanske sider - se f.eks. her (flere henvisninger til test, samt billeder) UPS! Rettelse - prisen er i Engelske Pund - ikke US$!
http://www.coolgales.com/store/cart.php?target=product&p roduct_id=332&category_id=66
Dette skyldes nok at den nye opgraderde version er på vej. I Stereophile og Absolute Sound har der været nævnt en pris på omkring 7.000 US$ set i forhold til den "gamle" som oprindeligt kostede 4.000 US$. Opgraderingen skulle blandt andet bestå i nye og langt bedre sølvfoliekondensatorer hele vejen igennem. Man kan gætte på Mundorf eller Jantzen?
Med 7.000 US$ vil en dansk pris nok lande omkring de 35.000 - 40.0000,- kroner. En god pris for en RIAA, men så absolut reelt, når det øvrige analoge udstyr ligger i samme pris/kvalitets klasse. JO - jeg er fristet! __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt kommenterer jeg ikke så meget vedr mine egne produkter her, men vil gøre en undtagelse:
Rhea Signature er en realitet og den er allerede i DK Prisen er som Janils nævner $7000, det svarer til flg i dkr med dagens kurs:
7000 x 4.8 x 1.04 (told) x 1.25 (moms): 43680 kr
Den oprindelige Rhea forsætter i produktion og er således ikke udgået. Prisen er $4000 og de danske pris kan regnes ud på samme måde
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Hans! Lyder som en rimelig prissætning (jeg havde glemt momsen).
Jeg vender tilbage, når jeg har lidt mere "tid" ...  __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Artsound skrev:
|
Normalt kommenterer jeg ikke så meget vedr mine egne produkter her, men vil gøre en undtagelse:
Rhea Signature er en realitet og den er allerede i DK Prisen er som Janils nævner $7000, det svarer til flg i dkr med dagens kurs:
Den oprindelige Rhea forsætter i produktion og er således ikke udgået. Prisen er $4000 og de danske pris kan regnes ud på samme måde
|
|
|
Kunne du ikke være rar, lige at smide priserne ind på Janus og Calypso når nu du er i gang? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej janils den side cool gales den ligger i england ,og prisen er i pund så prisen er på linie med hans listepris
bare lidt info
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
hej janils den side cool gales den ligger i england ,og prisen er i pund så prisen er på linie med hans listepris
bare lidt info
|
|
|
Takker for rettelsen - er rettet ovenfor! __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Artsound skrev:
Den oprindelige Rhea forsætter i produktion og er således ikke udgået. Prisen er $4000 og de danske pris kan regnes ud på samme måde |
|
|
Tak fordi du gør en "undtagelse", Hans! Du kører med en ganske fair prissætning, synes jeg. Godt med nogle faktuelle oplysninger... Det er lidt ærgerligt, at du "bor" ovre i Jylland - så man ikke lige kan smutte forbi! ;-) Mvh. Niels L. (København)
|
| Til top |
|
| |