Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD S100 & NAD S200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg kan umiddelbart ikke se nogen mulighed for at få S200 til at tænde sammen med S100, er der nogen herinde som kan fortælle mig hvordan man klare den sag?

http://user.tninet.se/~xfz720w/Hemma%20Bilder/1.jpg

Eller kan sådan en svend godt holde til at stå tændt 24/7?

Christian

Til top Vis ChristianHansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianHansen

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Du køber bare sådan en strømskinne med master/slave funktion, og så sætter du S100 i master stikket... Vupti

Jeg havde selv indtil for nylig dette udemærkede sæt, og min stod altid tændt (den spiller også bedst når den er godt varmet igennem).

Du kan endda hente yderligere vellyd ved at hæve BIAS strømmen... Dette gør at den spiller kl.A de første få watt, spiller noget mere åbent, og bliver noget varmere... Dog uden at det bliver et problem...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hej.

Tak for det hurtige svar :-)

Jeg må indrømme jeg er en smule bekymret for at den står tændt hele tiden, mht. til varme osv.. Jeg læste for ikke andet end 10 minutter siden at der var en anden herinde som havde brændt hans forforstærker & effektrin af pga., en strømspare skinne.. Så på den konto er jeg lidt skræmt..

mht at have BIAS strømmen, der fortalte Jens mig fra JJ-Teknik mig at han havde haft 10 stk inde til rep sidste år, pga. hævet bias strøm. Så jeg tror jeg lader den stå hvor den er, jeg er også meget tilfreds med lyden :-))

Christian 

Til top Vis ChristianHansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianHansen

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

James hvis du ikke tør bruge en strømspare skinne, og du ikke vil lade den stå tændt... Så er du nødt til at rejse dig fra sofaen og tænde/slukke forstærkeren...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Tejs Dragheim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Du køber bare sådan en strømskinne med master/slave funktion, og så sætter du S100 i master stikket... Vupti

Jeg havde selv indtil for nylig dette udemærkede sæt, og min stod altid tændt (den spiller også bedst når den er godt varmet igennem).

Du kan endda hente yderligere vellyd ved at hæve BIAS strømmen... Dette gør at den spiller kl.A de første få watt, spiller noget mere åbent, og bliver noget varmere... Dog uden at det bliver et problem...

BRUG IKKE EN SÅDAN SKINDE!!!! det kan gå galt!

Læs min tråd..

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66569

Mvh Tejs

Edit: kan se at du har læst den! :-) der var jeg lidt for hurtig...

ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hej Tejs.

hehe, men tak for the heads up alligevel :-)

God sommer.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
James hvis du ikke tør bruge en strømspare skinne, og du ikke vil lade den stå tændt... Så er du nødt til at rejse dig fra sofaen og tænde/slukke forstærkeren...

Ja, tænd den når du står op og sluk når du går i seng -> Er ikke voldsomt besværligt!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Ikke destomindre, så ville det andet være nemmere & smartere. Men tak for de vise ord drenge. :-)

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo købe en fjernbetjent tænd/sluk dims. Sådan en købte jeg i Aldi, 4 fjernbetjente omskiftere, lige til at sætte i stikkontakten, med en remote, som har 4 frekvenser og mulighed for at oprette grupper. Harald Nyborg har dem vist osse til et par hundrede. Det synes jeg er nemt og fint, bruger dem flere steder. Om det så giver lige så god lyd, ved jeg ikke.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Tejs Dragheim skrev:
Exxtreme skrev:

BRUG IKKE EN SÅDAN SKINDE!!!! det kan gå galt!

Læs min tråd..

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66569

Mvh Tejs

Edit: kan se at du har læst den! :-) der var jeg lidt for hurtig...

Tror mere det er dine tvivlsomme jordforbindelser der har splittet dit grej af... Det er p***e ulovligt at gøre det som du gør...

Jeg bruger flere af den slags skinner uden problemer, og har aldrig hørt om problemer fra andre...

ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen drenge. Jeg vælger den billige løsning.

Christian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes