Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny Integreret/ for+effekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Godaften

Med fare for at jeg får alt for mange valg så spørger jeg alligevel

Jeg er på jagt efter en ny integreret forstærker/ ny for+effektforstærker.

Kravet er blot at jeg vil have et højt,bredt,dybt og rolig lydbillede hvor man lever sig ind i musikken og glemmer hifi termerne. Det vanskeligste krav er nok at når man så sætter noget musik på hvor kunstneren giver den hele armen så skal man kunne mærke/føle den energi via musikken. Ja faktisk er kravet at jeg vil have det hele

Jeg ville meget gerne jeg kunne "nøjes" med en integreet der skal kunne køre forbi den's egen forforstærkerdel når jeg skal bruge effekt i mit surround system.

Noget af det jeg har hørt og gerne vil prøve med hjem er lige nu:

Gamut DI150, MCINTOSH MA6900, Bladelius Thor mkII, og så skal jeg på et tidspunkt høre kombinationen af Rogue M150 +  AudioValve.

Jeg kan på forhånd udelukke Primare, Arcam, Densen, Krell, Audia Flight, og pass

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

hold da op -  du vil det hele på en gang

skal det være nyt eller brugt og hvilke højtalere har du

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale dig at lytte til Moon, tror det er tæt på hvad du søger hvis jeg forstår din beskrivelse rigtigt.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Uden at have hørt DI150, tør jeg godt anbefale den.

Jeg har jo selv lige haft Si100 på besøg og den spillede altså fremragende sammen med mine L3'ere (mindes også at du har L3, right?).

Jeg synes lydbilledet var super godt - mere eller mindre som du selv beskriver det. Baggrunden var knaldsort og der var absolut ingen slinger i valsen. Den havde et fast greb om højttalerne. Forstærkeren ligger hverken noget til eller trækker noget fra, så transparens og neutralitet er i højsædet.

Som du selv siger, så er det vanskeligste krav, at den samtidigt gerne må spille med energi og engagement. Jeg synes fint at den fulgte med, selvom der var gang i den, men det kunne være bedre.

Men DI150 er jo noget af en kraftkarl, så mon ikke den kan få L3'erne til at svinge endnu mere?

Hvis du er interesseret i at låne en, så send mig en PB.

EDIT:
Glemte lige at tilføje, at det dog også afhænger ret meget af, hvilken CD-afspiller du har. Jeg synes der var ufatteligt meget forskel på hvordan setuppet lød, alt efter om det var GamuT CD3 eller om det var Audia Flight CD Two, som var spændt for. Det er muligvis fordi Si100 er så neutral som den er, så der skal ikke meget til at ændre på lyden - derfor er kilden kritisk, i mine øjne.

Jeg glemte også at nævne den enorme ro, som var i lydbilledet. Det har jeg endnu ikke hørt bedre. Alting var meget letflydende og intet virkede anstrengt eller generende.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
hold da op -  du vil det hele på en gang

skal det være nyt eller brugt og hvilke højtalere har du

Jaa, jeg er blevet kræsen

Jeg bruger Gamut L3 og hvis produktet er brugt så vil jeg (når vi er oppe i den prisklasse) have at der er garanti eller en kvittering på  produktet så jeg kan se hvor det er købt.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Jeg vil anbefale dig at lytte til Moon, tror det er tæt på hvad du søger hvis jeg forstår din beskrivelse rigtigt.

Jeg har lyttet til moon's store effekter på c4 ved tape og de er et godt bud så jeg vil nok give deres integrerede en chance, meen husker dem ikke så tranparent som eksempelvil gamut.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Uden at have hørt DI150, tør jeg godt anbefale den.

Jeg har jo selv lige haft Si100 på besøg og den spillede altså fremragende sammen med mine L3'ere (mindes også at du har L3, right?).

Jeg synes lydbilledet var super godt - mere eller mindre som du selv beskriver det. Baggrunden var knaldsort og der var absolut ingen slinger i valsen. Den havde et fast greb om højttalerne. Forstærkeren ligger hverken noget til eller trækker noget fra, så transparens og neutralitet er i højsædet.

Som du selv siger, så er det vanskeligste krav, at den samtidigt gerne må spille med energi og engagement. Jeg synes fint at den fulgte med, selvom der var gang i den, men det kunne være bedre.

Men DI150 er jo noget af en kraftkarl, så mon ikke den kan få L3'erne til at svinge endnu mere?

Hvis du er interesseret i at låne en, så send mig en PB.

EDIT:
Glemte lige at tilføje, at det dog også afhænger ret meget af, hvilken CD-afspiller du har. Jeg synes der var ufatteligt meget forskel på hvordan setuppet lød, alt efter om det var GamuT CD3 eller om det var Audia Flight CD Two, som var spændt for. Det er muligvis fordi Si100 er så neutral som den er, så der skal ikke meget til at ændre på lyden - derfor er kilden kritisk, i mine øjne.

Jeg glemte også at nævne den enorme ro, som var i lydbilledet. Det har jeg endnu ikke hørt bedre. Alting var meget letflydende og intet virkede anstrengt eller generende.

Yes jeg har L3 Din beskrivelse af DI150 er meget som jeg fik indtryk af, og jeg kan bedre lide den integrerede end deres effekt D200 da jeg syntes DI150 er lidt mere "sprælsk" og rå i lyden.

Jeg har i øvrigt lige før jeg startede tråden hørt McIntosh for første gang ved mr. kurt i Kolding ( Now in stereo) Meget hyggelig og rolig mand der går op i det han laver. McIntosh er en god konkurrent til gamut og bladelius umiddelbart da jeg ikke fik hørt det fulde potentiale i forstærkeren.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Mastervol skrev:

Jeg har lyttet til moon's store effekter på c4 ved tape og de er et godt bud så jeg vil nok give deres integrerede en chance, meen husker dem ikke så tranparent som eksempelvil gamut.

Okay, synes ellers at de er enormt transperante. Måske et spørgsmål om at lytte på ens grej i samme rum for at kunne vurdere det 100%.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
DPetersen skrev:

Mastervol skrev:

Okay, synes ellers at de er enormt transperante. Måske et spørgsmål om at lytte på ens grej i samme rum for at kunne vurdere det 100%.

Det har du ret i, det er også derfor jeg giver det "chancen"

Nu har jeg læst at Audio Analogue har udgivet en ny integreret. Er der nogen der har lyttet på den??

Jeg har hørt deres mindre modeller, og de er grunden til at jeg ikke ville vælge dette mærke.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
Mastervol skrev:
DPetersen skrev:

Mastervol skrev:

Det har du ret i, det er også derfor jeg giver det "chancen"

Nu har jeg læst at Audio Analogue har udgivet en ny integreret. Er der nogen der har lyttet på den??

Jeg har hørt deres mindre modeller, og de er grunden til at jeg ikke ville vælge dette mærke.

AA er vist ikke særlig "up front", men du bliver nok nødt til at give den chancen alligevel!

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Ja så kan jeg lige så godt indvitere diverse forhandlere til en festelig weekend Så slipper jeg også for alt det køren rundt, og så er det forhandlerne der får lidt til ganen og en enkelt småkage. ( for en gangs skyld)

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

...Kravet er blot at jeg vil have et højt,bredt,dybt og rolig lydbillede hvor man lever sig ind i musikken og glemmer hifi termerne. Det vanskeligste krav er nok at når man så sætter noget musik på hvor kunstneren giver den hele armen så skal man kunne mærke/føle den energi via musikken. Ja faktisk er kravet at jeg vil have det hele...

Godaften.

Det er jo en herlig fase at være i

Jeg har haft fornøjelsen af at høre mange forskellige topklasse transistor- og røreffektforstærkere på samme anlæg over længere tid, vel en 1½ år. Med samme CD/Pre, og to forskellige højttalere.

Hvis jeg læser dine krav til lyd (som jeg er helt på bølgelængde med ), så kan jeg kun anbefale dig at høre Rogue Audio M-150'erne...MEN...det skal efter min mening ikke være med standard input- og driverrør. (Udgangsrør kan være SED 6550 eller KT88). Vælger du derimod gode NOS rør som f.eks. Philips Mullard ECC83 og Siemens 491 (ECC82), så lover jeg dig for at du får netop det du leder efter (så skal du blot også have en kvalitets-pre).

Det er netop den mest "musikalske" effekt-forstærkning jeg har hørt i mit setup. Det kan godt være at det ikke er super analytisk, top hifi etc., men det spiller MUSIK.

Jeg kan nævne en god håndfuld af de amps jeg har haft på:

Audia Flight 50, stereoamp, trans.

Pass Labs XA60.5, monoamps, trans.

eAR 1001 REF, monoamps, ICE

Nuforce 9 V2 SE, monoamps, Analog Switching Amplifier technology

Manley Snapper, monoamps., rør

VAC Renaissance 70/70 mk. 3, stereoamp., rør

EAR-Yoshino 861, stereoamp., rør

M-150'erne klasker dem alle på netop den parameter du (og jeg selv) søger.

Men-men, de vinder jo ikke meget i forhold til de øvrige krav du har  Så det bliver vel for "bøvlet" med sådan to store effektbamser.

Så jeg gætter på at du ender med en integreret

Men dejlige er de M-150'ere. Suger lidt meget effekt, ca. 500 W (45 mA bias), og fylder en del, ca. ½ m2), vejer 50 kg. Meget fin byggekvali, og gode komponenter. Solidt grej. Meget nemme at skifte rør på, og bias er no problemo...

Jeg kan godt forstå at du har dem på lytte-listen, og spændende med det Audio Valve, de skulle lave nogen fremragende Pre-amps. Sikkert en fremragende kombi.

God fornøjelse

hilsen

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
Ja så kan jeg lige så godt indvitere diverse forhandlere til en festelig weekend Så slipper jeg også for alt det køren rundt, og så er det forhandlerne der får lidt til ganen og en enkelt småkage. ( for en gangs skyld)

Hehe ja, det kunne bestemt blive festligt!

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
DPetersen skrev:

...Kravet er blot at jeg vil have et højt,bredt,dybt og rolig lydbillede hvor man lever sig ind i musikken og glemmer hifi termerne. Det vanskeligste krav er nok at når man så sætter noget musik på hvor kunstneren giver den hele armen så skal man kunne mærke/føle den energi via musikken. Ja faktisk er kravet at jeg vil have det hele...

Godaften.

Det er jo en herlig fase at være i

Jeg har haft fornøjelsen af at høre mange forskellige topklasse transistor- og røreffektforstærkere på samme anlæg over længere tid, vel en 1½ år. Med samme CD/Pre, og to forskellige højttalere.

Hvis jeg læser dine krav til lyd (som jeg er helt på bølgelængde med ), så kan jeg kun anbefale dig at høre Rogue Audio M-150'erne...MEN...det skal efter min mening ikke være med standard input- og driverrør. (Udgangsrør kan være SED 6550 eller KT88). Vælger du derimod gode NOS rør som f.eks. Philips Mullard ECC83 og Siemens 491 (ECC82), så lover jeg dig for at du får netop det du leder efter (så skal du blot også have en kvalitets-pre).

Det er netop den mest "musikalske" effekt-forstærkning jeg har hørt i mit setup. Det kan godt være at det ikke er super analytisk, top hifi etc., men det spiller MUSIK.

Jeg kan nævne en god håndfuld af de amps jeg har haft på:

Audia Flight 50, stereoamp, trans.

Pass Labs XA60.5, monoamps, trans.

eAR 1001 REF, monoamps, ICE

Nuforce 9 V2 SE, monoamps, Analog Switching Amplifier technology

Manley Snapper, monoamps., rør

VAC Renaissance 70/70 mk. 3, stereoamp., rør

EAR-Yoshino 861, stereoamp., rør

M-150'erne klasker dem alle på netop den parameter du (og jeg selv) søger.

Men-men, de vinder jo ikke meget i forhold til de øvrige krav du har  Så det bliver vel for "bøvlet" med sådan to store effektbamser.

Så jeg gætter på at du ender med en integreret

Men dejlige er de M-150'ere. Suger lidt meget effekt, ca. 500 W (45 mA bias), og fylder en del, ca. ½ m2), vejer 50 kg. Meget fin byggekvali, og gode komponenter. Solidt grej. Meget nemme at skifte rør på, og bias er no problemo...

Jeg kan godt forstå at du har dem på lytte-listen, og spændende med det Audio Valve, de skulle lave nogen fremragende Pre-amps. Sikkert en fremragende kombi.

God fornøjelse

hilsen

Medlem

Ja det er en god fase at være i når man ved precis hvad man vil have. Jeg har haft M150 herhjemme, men fik dem ikke rigtig til at synge med tron seven forforstærker. Men jeg har hørt dem på sonus faber og audiovalve og manden der ejer disse har været så venlig og love mig en lyttesession en aften. Jeg har ikke kontaktet ham endnu og det er 2 mdr. siden vi snakkede sidst, men der er så meget at se til. Men da jeg har ferie nu så har jeg lidt tid til at lege igen.

Det med udskiftning af rør skal jeg nok have i mende, tak for info.

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

ja jeg ville sige du skulle gi Coda CSI et lyt super fed intg.forstærker og den ville helt sikker gi dine L3 liv
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Godaften

Ja det er et stykke tid siden, og jeg er endt med en Pathos TT. Den passer perfekt til mine L3 og klasker rogue m150 i mit setup uden tvivl. Jeg har ikke nået at give Coda et lyt men jeg er meget tilfreds med TT.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke kunne undgå at bemærke Ayre AX-7e. Denne integreret forstærker har, i lighed med flere andre Ayre forstærkere, fået gode ord med på vejen rigtig mange steder. Læs også testen her på HIFI4ALL.

Desværre er den prissat noget højt herhjemme, samt at der er meget få forhandlere.

infinity Ren90
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Du kunne osse prøve at lytte på unico 200

har selv haft en mcintosh mc275 den var god til musik

mhv infinity

Til top Vis infinity Ren90's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af infinity Ren90

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for foreslagene, men jeg har faktisk det jeg lydmæssigt ledte efter nu. Jeg har haft Pathos TT i 1.5 md. og efter jeg har leget med kabler så kan jeg faktisk ikke pt. finde noget at sætte en finger på.

Men erfaring siger mig dog at det kommer når man er ude at høre andre setup's der gør nogle ting bedre.

Men da jeg er yderst tilfreds med setuppet som det er nu, og ikke syntes der er nogle mangler så vil jeg bare nyde musikken og lade hele setuppet spille nogle flere timer sammen.

Hr. Medlem du fik jo ret. Det endte med en integreret, men ikke fordi andet grej fyldte mere eller var grimt. Nej spillestilen og kræfterne fra Pathos TT ramte hovedet på sømmet fra første lyt. Det er kun blevet bedre efter jeg har fået leget med kabler.

Indgangsrørene spiller meget sammenhængende, og det kunne jo være jeg skulle lege lidt med dem når mine nyerhvervede kabler har spillet et par mdr.

Bagefter bliver det nok højtalerkablerne der står for skud, da det er signalkabler der er skiftet nu.

Det er sovtek 12AX7LP indgangsrør der sidder i nu. De er rigtig gode og så koster de jo ikke så meget.

Men lige et novice spørgsmål: Hvor tit skal sådanne skiftes hvis man f.eks. hører 3 timers musik om dagen?

Jeg tænker på hvor lang tid sådanne indgangsrør holder før de langsomt begynder at give ringere lyd?

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Jeg takker for foreslagene, men jeg har faktisk det jeg lydmæssigt ledte efter nu. Jeg har haft Pathos TT i 1.5 md. og efter jeg har leget med kabler så kan jeg faktisk ikke pt. finde noget at sætte en finger på.

Men erfaring siger mig dog at det kommer når man er ude at høre andre setup's der gør nogle ting bedre.

Men da jeg er yderst tilfreds med setuppet som det er nu, og ikke syntes der er nogle mangler så vil jeg bare nyde musikken og lade hele setuppet spille nogle flere timer sammen.

Hr. Medlem du fik jo ret. Det endte med en integreret, men ikke fordi andet grej fyldte mere eller var grimt. Nej spillestilen og kræfterne fra Pathos TT ramte hovedet på sømmet fra første lyt. Det er kun blevet bedre efter jeg har fået leget med kabler.

Indgangsrørene spiller meget sammenhængende, og det kunne jo være jeg skulle lege lidt med dem når mine nyerhvervede kabler har spillet et par mdr.

Bagefter bliver det nok højtalerkablerne der står for skud, da det er signalkabler der er skiftet nu.

Det er sovtek 12AX7LP indgangsrør der sidder i nu. De er rigtig gode og så koster de jo ikke så meget.

Men lige et novice spørgsmål: Hvor tit skal sådanne skiftes hvis man f.eks. hører 3 timers musik om dagen?

Jeg tænker på hvor lang tid sådanne indgangsrør holder før de langsomt begynder at give ringere lyd?

Godt nytår

Tillykke med TT'eren, det er en meget fin forstærker. Jeg har haft en Pathos Classic One MkII, som jeg synes har en god klang. Men TT'eren er jo lige en klasse bedre.

Sovtek 12AX7LP er et godt rør, stabilt, bruges også af AR og andre af de "store". Men jeg ville helt klart prøve noget andet og mere raffineret

Når vi snakker 12ax7/ecc83, er jeg for tiden til superrøret Tesla e83cc. Af andre gode rør kan nævnes Siemens & Halske triple mica (12ax7wa) og Phillips/Mullard ecc83. Telefunken ecc83 har ikke imponeret mig, og ecc803s er alt-alt for dyrt i dag, ift. hvad man får.

Holdbarheden på dine rør, med det forbrug, er mange år. I den kvalitet kan du godt regne med omkring 5000 gode timer. Men det er vanskeligt at sige præcist, da der er mange faktorer som spiller ind (varme/kulde veksling, tænd/sluk o.lign.). Du kan dog tydeligt høre (ikke noget problem når man som os er trænet hifi nørd ) når der er noget galt med dem, men det er jo altid godt at sammenligne med friske ind i mellem, så man evt. opdager en mindre forringelse...

Forsat god fornøjelse med din klasse-forstærker

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum