Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: HOLFI effekt ?????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Er efter mange års udskiften, af forskellige anlæg ; Electrocompagniet, Linn, Naim, både i gode gamle modeller,og de nye (i mine øjne knap så musikalske),(hvilket medfører tonsvis aflånt grej, div. kabler, afkobling og tilkobling til prøvelytning) samt mange års brug af de samme "hjemmebyg ht`er", har jeg nu endelig erhvervet mig et anlæg og nye ht`er jeg musikalitetsmæssigt er super tilfreds med : Et sæt Thiel CS 2.3, en Holfi Integra 3.5.1, samt en Xara NFB Rex..... Jeg glæder mig hver dag over, at kunne nyde musik, uanset om det er jazz skiven, ell. blues eller den vilde, rykkende og hårde rockgenre......   Jeg har dog et problem, som jeg godt vil spørge jer "gæve gutter" om; Jeg har erhvervet mig ht`erne sidst og det kniber lidt med effekt, eller det er jo nok mere strøm..... Min forstærker bliver "god hot" og kan efter længere tids musik, hvor der bare skal trykkes af.... finde på at slå fra..(Ikke fordi jeg hvergang spiller i det niveau, men det sker da, når humøret er højt (og rødvinen bare smager himmelsk)... Mit spørgsmål er så, jeg bruger ikke Holfi`ens 3 kanals system, men synes at lyden, spillestilen og musikformidlingen er lige som jeg kan lide den og er derfor ked af at skal "rode i anden lyd/mærke", Holfien kan spille mange genrer af musik, både på den pæne måde og den lidt frække og rå måde, når det er aktuelt... så det er en rigtig fed lille allround forstærker,.... men er det måske en effekt, jeg skal ud og investere i ??????? Og hvordan virker det når det er en 3 kanalsforstærker.... Får jeg det fulde udbytte, pris kontra , fremfor en evt. udskiftning til en mere strømstærk forstærker ?? Og hvad kunne evt være en mulighed indenfor 10 k, hvis jeg skal have noget der kan trække mine ht`er samt spille, varmt, råt og med engelsk lyd filosofi  ??? Kom med nogle bud, gutter og hjælp en forvirret hifi "quinde"

Den moderne musik er vidunderlig; det er umuligt at spille en falsk tone....
Til top Vis harley_lady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harley_lady Besøg harley_lady's Websted

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 August 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Hej Harley lady.

Først og fremmest tillykke med dit anlæg. Det lyder meget spændende med Thiel og Holfi. Jeg har selv en masse Holfi, da jeg også er rigtig glad for deres lyd og formidling.

Du skriver at du har en Integra 3.5.1, og føler at der mangler lidt over skud. Hvad er følsomheden på sådan et sæt Thiel? Nogle af de gamle Thiel'er havde vist en horribel lav følsomhed.

Nåmmen jeg kan lige umiddelbart se 2 muligheder hvis du gerne vil blive ved Holfi (hvilket jeg naturligvis anbefaler ). Du kan prøve at få fat i en Integra 2.5.1, som er kraftigere end en 3.5.1. Om det er nok, ved jeg ikke.

Alternativt kan du købe en effektforstærker og slutte til din 3.5.1'er. 3.5.1'eren er jo lavet som en surround komponent, og er tænkt til enten at trækker 2 fronter og en center, eller centeren og 2 bag-højttalere, hvis man har en bedre effektforstærker til fronterne. Jeg synes at kunne huske at noget inden i forstærkeren så skal konfigureres om, men det kan Peter (Holfi) garanteret hjælpe med, og også udføre, hvis du ikke selv har lyst.
Hvis du vil prøve med en effektforstærker, kan du se på en NB1 (gerne med PAPU), NB2, eller måske en NB250 (der er nyere, og har 250W, men som standard ingen batteriforsyning).
Der er en NB1 med PAPU til salg her på sitet nu, men det er den ældste udgave med "kun" 75W. I mine øjne er prisen den er sat til for høj. Min egen NB1 har ca. 90W, og den sidste udgave er NB1 havde ca 120W.

Håber at det hjælper lidt, ellers så skal jeg gerne prøve at uddybe.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 August 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Enig med Præsten, ville også kigge efter en effektforstærker og inden for budgettet burde det være muligt at få fat i en NB2 eller en NB250 uden batteri forsyning, og måske den allerførste NB1.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 August 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Spændende setup - Har godt kunne tænke mig at høre de der Thiel højttalere længe. Var meget begejstret for Mårten Miles

Det oplagte valg som de fleste også pointerer er at vælge en større Holfi-effekt!

Hvis du ændrer din overskrift på indlægget til noget mere sigende end "hjælp", kan det også tænkes at hjælpen er nærmere

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa, tusind tak for alle jeres pæne indlæg, rart at høre at man ikke er helt ved siden af....

Papierne siger følsomheden er 87 dB, Impedancen er 4 ohms, og de anbefaler en forstærker mellem 100-400watt, så jeg ved godt Integra 3.5.1 nok er underdimensioneret, men den kom først ind i huset, og lyden vil jeg gerne beholde...

Til top Vis harley_lady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harley_lady Besøg harley_lady's Websted

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Spændende setup - Har godt kunne tænke mig at høre de der Thiel højttalere længe. Var meget begejstret for Mårten Miles

Det oplagte valg som de fleste også pointerer er at vælge en større Holfi-effekt!

Hvis du ændrer din overskrift på indlægget til noget mere sigende end "hjælp", kan det også tænkes at hjælpen er nærmere

Jeg bor ikke så langt fra Århus, som jeg kan se du kommer fra, så skulle du få lyst på en lytter en dag, er du meget velkommen.  Ring evt. på 51290502

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål mere, hvad er jeres erfaring m.h.t. kabler,....? Jeg ved godt det er meget forskelligt, men har også prøvet en del af slagsen og enten spiller de for pænt og poleret, tyndt og uengageret, eller også er de meget musikalske men for hårde i mellemtonen, eller har en "glas" diskant, bredt sagt, billige at lytte på.... Hvis I selv spiller på Holfi grej, hvad er så jeres kabelvalg ?

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2008 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

En 4 ohm højttaler med en følsomhed på 87dB er hård kost for en 3.5.1'er, tror jeg. Så hvis du har mulighed for at prøve en anden effektblok en dag, er det sikkert en god ide.

Angående kabler, så har jeg i lang tid brugt Tara Labs RSC Prime biwire, med fint resultat, synes jeg. Lige nu sidder der Anticables på, de er også rigtig gode. Men hvad der er godt til Thiel har jeg ingen erfaring med.
Til signalkabler har jeg også brugt Tara Labs, Axiom og Air 3. Lige nu bruger jeg et hjemmelavet kabel mellem cd og pre, det er lige så fint, synes jeg.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 August 2008 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Ville en Integra 88SE ikke være 10 4?

Jeg kunne godt selv drømme om et komplet Holfi forstærker-sæt, da det bare er tonse lækkert!

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:

Ville en Integra 88SE ikke være 10 4?

Jeg kunne godt selv drømme om et komplet Holfi forstærker-sæt, da det bare er tonse lækkert!

Hejsa, har haft en Integra 8 SE (ca. 4 år gammel)som jeg startede ud med at købe,da jeg gik i Holfi "baner", og det var ihvertfald ikke nogen fed oplevelse. Det kan godt være den er opgivet til at kunne yde mere end Integra 3.5.1, men da den nåede stort set samme højdeniveau som 3.5.1 klarede ligefør den kobler fra, så begyndte 8 SE at blive umådelig tynd, og lyden blev "skrigende", og fornemmelsen af "skru dog ned " blev forfærdelig. For mig er Integra 8 SE ikke indbegrebet af en lækker musikoplevelse, den er alt for "kedelig" poleret, og umusikalsk, og dens effekt er i virklighedens verden ikke noget at råbe hurra for. Og her blev begge forstærkere afprøvet på forskellige ht`systemer, så det er ikke bare på mine tunge Thiel`er.  Men jeg kender ikke til Integra 88, (den er en ældre model, ike ???)så den ved jeg ikke om den skulle være bedre. Det plejer desværre tit at være sådan, at det "gamle grej" hos producenterne, nu engang spiller mere musik, end det nye grej... Men helt klart hvis 88 SE har en bedre strømforsyning så er det måske værd at prøve.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes