| Forfatter |
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige (mere eller mindre uovervejet) afgivet bestilling på en integreret jungson forstærker på nysound.com... den kan ses her:
http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=p roductdetail&itemID=jus-2021-01009&formID=0
jeg har nu fortrudt at jeg ikke lavede en lidt mere grundig research inden jeg sprang ud i det, men man er vel kun ung en gang i livet. er der noget jeg bør være opmærksom på med apparatet?
hvad vil det f.eks. sige at indgangsimpedansen er 100 kohm? er thd på 0,05% ved 1 watt ikke ret højt? er der andet?
Parameter: Voltage:~220V±10%(50Hz) Output Power:80W(Class A,RMS,8ohm,/per channel ) THD: 0.05%(1kHz,1W) S/N: 100dB(A) Frequency Response: 20Hz-20kHz(-0.2dB) Input Impedance: 100kohm Output Impedance: 4-8ohm Voltage: 220-240v Size: (L×W×H)470×430×190mm Weight: 29.5kg JungSon's unique Class A, full-balanced and non-negative feedback circuit 80W Class A output per channel Balanced (XLR) and non-balanced (RCA) inputs Nature hard wood remote control with digital stepping volume adjustment Fully sheathed and anti-shock aluminum ally case Ocean blue LED power meters
jeg håber i kan hjælpe, så jeg kan nå at afbestille hvis det nu er noget skidt. jeg er ikke helt så klog på forstærkere som jeg gerne ville være
mvh anders
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kob den i dk!
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det havde nok været mere sikkert, men med den prisforskel kan jeg godt leve med risikoen __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder da umiddelbart som en fornuftigt forstærker - men jeg kender den ikke. Tvivler dog lidt på det der med de 80 Watt pr. kanal i ægte klasse A. I så fald burde den trække næsten 600 Watt i tomgang og have nogle væsentligt større køleplader. Men se bort fra det - med næsten 30 kg ser det ud som om den er fornuftigt dimensioneret.
De 100 kohm betyder blot at du belaster de tilkoblede signalkilder mindre. Mere normalt er det med 47 kohm. I praksis har det ikke den store betydning, hvis nogen, så vil evt. kapacitet i kabler få lidt mindre indflydelse. Hvis du tilkobler f.eks. en CD med rørkobling i udgangen vil den have nemmere ved at se 100 kohm end 47 kohm.
De 0,05 % er blot tal på et stykke papir, men det lyder reelt hvis den er uden modkobling. Det er når musikken spiller det betyder noget. Se helt bort fra det. Forvræningsopgivelser kan manipuleres i det uendelige.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt jeg undrer mig over i specifikationerne (blå tekst):
Parameter: Voltage:~220V±10%(50Hz)Det er mange år siden vi i EU skiftede til 230V, hvem bruger stadig 220V? Output Power:80W(Class A,RMS,8ohm,/per channel )Tvivler på 2x80W klasse A med den kabinetskonstruktion...måske de første 15-20W er i klasse A... THD: 0.05%(1kHz,1W) Hvis den er ægte NFB er det faktisk en lav værdi...men svært at sige... S/N: 100dB(A) Frequency Response: 20Hz-20kHz(-0.2dB) Input Impedance: 100kohm Output Impedance: 4-8ohm Her må de da mene anbefalet belastning? Mon den ikke bryder sig om lave impedanser? Voltage: 220-240v Nå så nævner de det igen? Men andre værdier? Size: (L×W×H)470×430×190mm Weight: 29.5kg JungSon's unique Class A, full-balanced and non-negative feedback circuit 80W Class A output per channel
Hvad skal du betale for dyret? Altså med det hele, når den står hjemme hos dig?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Lyder da umiddelbart som en fornuftigt forstærker - men jeg kender den ikke. Tvivler dog lidt på det der med de 80 Watt pr. kanal i ægte klasse A. I så fald burde den trække næsten 600 Watt i tomgang og have nogle væsentligt større køleplader. Men se bort fra det - med næsten 30 kg ser det ud som om den er fornuftigt dimensioneret.nej det havde jeg regnet med. men der er vel efterhånden utallige producenter der er lidt optimistiske med klasse A opgivelser.
De 100 kohm betyder blot at du belaster de tilkoblede signalkilder mindre. Mere normalt er det med 47 kohm. I praksis har det ikke den store betydning, hvis nogen, så vil evt. kapacitet i kabler få lidt mindre indflydelse. Hvis du tilkobler f.eks. en CD med rørkobling i udgangen vil den have nemmere ved at se 100 kohm end 47 kohm.
De 0,05 % er blot tal på et stykke papir, men det lyder reelt hvis den er uden modkobling. Det er når musikken spiller det betyder noget. Se helt bort fra det. Forvræningsopgivelser kan manipuleres i det uendelige.
|
|
|
ok, det var rart at vide.. det med indgangs impedans har jeg ikke før skænket en tanke men som jeg kan forstå det funger det lidt ligesom en højtalers impedans har noget at sige om hvor træls en belastning den er for amp'en?
så jeg kan altså være nogenlunde rolig __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Lidt jeg undrer mig over i specifikationerne (blå tekst):
Parameter: Voltage:~220V±10%(50Hz)Det er mange år siden vi i EU skiftede til 230V, hvem bruger stadig 220V? Output Power:80W(Class A,RMS,8ohm,/per channel )Tvivler på 2x80W klasse A med den kabinetskonstruktion...måske de første 15-20W er i klasse A... THD: 0.05%(1kHz,1W) Hvis den er ægte NFB er det faktisk en lav værdi...men svært at sige... S/N: 100dB(A) Frequency Response: 20Hz-20kHz(-0.2dB) Input Impedance: 100kohm Output Impedance: 4-8ohm Her må de da mene anbefalet belastning? Mon den ikke bryder sig om lave impedanser? Voltage: 220-240v Nå så nævner de det igen? Men andre værdier? Size: (L×W×H)470×430×190mm Weight: 29.5kg JungSon's unique Class A, full-balanced and non-negative feedback circuit 80W Class A output per channel
Hvad skal du betale for dyret? Altså med det hele, når den står hjemme hos dig?
|
|
|
med fragt koster den 5000, og hvis den bliver snuppet i tolden koster den 7000. så med alle tænkelige udgifter, max 7000 __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set den hos en dansk forhandler, hvor de omtaler den som en A/B forstærker.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
| Jeg har set den hos en dansk forhandler, hvor de omtaler den som en A/B forstærker. |
|
|
tjaa.. det går jeg ikke så højt op i, og så bruger den da mindre strøm
jeg købte den fordi jeg har læst en del positive erfaringer med den og her mener jeg ikke det båthorn på siden der kan spille 114 db med nogle dali højtalere __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
Dan R. Hansen skrev:
| Jeg har set den hos en dansk forhandler, hvor de omtaler den som en A/B forstærker. |
|
|
tjaa.. det går jeg ikke så højt op i, og så bruger den da mindre strøm
jeg købte den fordi jeg har læst en del positive erfaringer med den og her mener jeg ikke det båthorn på siden der kan spille 114 db med nogle dali højtalere |
|
|
Jeg mener bestemt at det er et godt køb. Og at den sparre lidt på elregningen gør vel ikke så meget  __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forsøgte at købe en Sheng Ya hos Nysound, men de har kun gamle modeller !
Så min købelyst hos dem er styret...
Der er altid en grund til en billig pris...............og det er produktet
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
| jeg har lige (mere eller mindre uovervejet) afgivet bestilling på en integreret jungson forstærker på nysound.com... den kan ses her:
http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=p roductdetail&itemID=jus-2021-01009&formID=0
jeg har nu fortrudt at jeg ikke lavede en lidt mere grundig research inden jeg sprang ud i det, men man er vel kun ung en gang i livet. er der noget jeg bør være opmærksom på med apparatet?
hvad vil det f.eks. sige at indgangsimpedansen er 100 kohm? er thd på 0,05% ved 1 watt ikke ret højt? er der andet?
Parameter: Voltage:~220V±10%(50Hz) Output Power:80W(Class A,RMS,8ohm,/per channel ) THD: 0.05%(1kHz,1W) S/N: 100dB(A) Frequency Response: 20Hz-20kHz(-0.2dB) Input Impedance: 100kohm Output Impedance: 4-8ohm Voltage: 220-240v Size: (L×W×H)470×430×190mm Weight: 29.5kg JungSon's unique Class A, full-balanced and non-negative feedback circuit 80W Class A output per channel Balanced (XLR) and non-balanced (RCA) inputs Nature hard wood remote control with digital stepping volume adjustment Fully sheathed and anti-shock aluminum ally case Ocean blue LED power meters
jeg håber i kan hjælpe, så jeg kan nå at afbestille hvis det nu er noget skidt. jeg er ikke helt så klog på forstærkere som jeg gerne ville være
mvh anders |
|
|
Well, you only live once!! Har selv købt en Shanling gennem samme firma. og det var der ikke så meget hokus pokus i. Den virker fint. Det var også en kl. A amp. (men det er "kun" de første 15-20 der er A). Og tror heller ikke at Jungsson´en trækker mere end ca. 25 watt.
Groove skriver bla. om strøm: 220 +/- 10%. Da det er kinøjser produkter kører de stadig med det system. Men der er ikke noget at være bange for ved "dansk" strøm. (227 volt gennemsnit). Jeg har da også en oldgammel tuner hvor der står 220 volt. Og den fejler sq heller ikke noget.
Det eneste man generelt kan diskutere mht. egenimport er CE mærkning. Det har de nemlig ikke. Om man så er rede til det eller ej er op til en selv. Jeg har haft min nu i 1 år, og der er absolut ingen problemer med den. (har til gengæld oplevet mange CE mærkede produkter der har sagt "pufff", så detttt).
Men tør man tage chancen er der en hel del penge at spare ift. Danmark. Du har så ikke den samme sikkerhed, garanti ect. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej djaan
Som jeg skrev i Mortens tråd i går, så er det en rigtig god forstærker. Om den har alle 80 watt i klasse A ved jeg ikke, men den sluger strøm i samme mængder som jeg drikker kaffe
Temperaturen over kabinettet, kommer over 55 grader. Der findes en anden model i samme kabinet, som kører kl. A/B. Mener den var opgivet til 2 X 200 watt.
Måske du stadig kan finde en hos den Tyske importør. Hans pris var under den halve, af den vejledende herhjemme.
Eller Få et ordentligt tilbud og en demo, hos Søren/Audiocompagniet på Fyn. Der købte jeg ihvertfald min.
med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forsikringen dækker Ikke ved en brand ved et produkt som ikke har et CE mærke.
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
| Forsikringen dækker Ikke ved en brand ved et produkt som ikke har et CE mærke. |
|
|
Hej
Også en af grundene til, at jeg nævnte både Audiocompagniet og den Tyske importør.
med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bettebas skrev:
C.Bukowski skrev:
| Forsikringen dækker Ikke ved en brand ved et produkt som ikke har et CE mærke. |
|
|
Hej
Også en af grundene til, at jeg nævnte både Audiocompagniet og den Tyske importør.
med venlig hilsen |
|
|
Okay - Han køber dem uden CE og er står derved som slutfabrikant. Det vil sige han skal lave en overensstemmelseerklæring som viser den overholde gældende EU normer. Prøv for sjov at spørge om du må se det .
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
|
|
Det var også lidt af det jeg skrev. Men jeg kan så undre mig lidt over; Hvor står man med en 35 år gammel tuner som er købt i Danmark? Den er jo fra før CE mærkninger blev obligatoriske. Hvad siger forsikringen hvis netop den er skyld i at hytten brænder ned???? Eller andre produkter i de danske hjem som er fra før CE mærkningernes tid.... __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Bettebas skrev:
C.Bukowski skrev:
|
|
Hej
med venlig hilsen
|
|
|
Okay - Han køber dem uden CE og er står derved som slutfabrikant. Det vil sige han skal lave en overensstemmelseerklæring som viser den overholde gældende EU normer.
Prøv for sjov at spørge om du må se det .
|
|
|
Øh... var det skrevet til mig? Min havde CE mærke, min kammerat's, som er købt i Tyskland, er også CE mærket. Går ud fra at de officielle importører har orden i papirerne.
Iøvrigt har CE mærkningen, været oppe og vende flere gange, her i foraet. Men ikke nogen som har meldt tilbage, om brandskader på andet end, NAD forstærkere og Onkyo surround.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
rohs Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Jeg forsøgte at købe en Sheng Ya hos Nysound, men de har kun gamle modeller !
Så min købelyst hos dem er styret...
Der er altid en grund til en billig pris...............og det er produktet
|
|
|
Det er vel ikke helt korrekt. Generelt er ting bare billige i USA, mens de er dyre i DK.
Se eks her, hvad en BMW M3 koster i USA: http://www.kbb.com/KBB/NewCars/PricingReport/2008_BMW_M3_235 142.aspx
Lige knap 60.000USD --> ca. 300.000 DKR.
Hvis man lægger dansk afgift til, ender den vel på ca. 800.000 DKR. Ikke desto mindre koster den ca. 1.400.000 DKR hos en dansk forhandler.
En pose M&M's med 200 gram koster 22,95 DKR hos min lokale Kvickly --> 114,75 DKR/kg. Hos Target i Los Angeles området betalte jeg 1,05 USD --> 5,37 DKR for 500 gram. Det giver 10,74 DKR/kg. Altså over 10 gange så dyrt i DK i forhold til USA, for nøjagtig den samme vare.
På McD får du i USA 1 liter Cola for 3 DKR. I DK ville det vel koste dig 50 DKR.
Jeg var i USA med en bekendt, der arbejder i en sportsbutik. Han var noget forundret over et par løbesko til 300 DKR i en fabriks-butik (Hvilket var det dyreste sted at købe dem). Hans indkøbspris som sportsbutik var ca. 650 DKR for samme sko, og synes det var noget svineri, at den danske importør og den amerikanske leverandør skulle tjene så meget ekstra fordi det var i DK. Og så spurgte jeg hvad han selv solgte dem til: 1500,-! Med andre ord:
- De udenlandske leverandører ved at danskere er naive nok til at betale overpris --> højere pris fra fabrikken til den danske importør.
- Den danske importør mener han skal tjene meget mere end den amerikanske distributør --> Højere pris til butikken.
- Den danske butik mener, at de skal have en avance, der er ca. 3 gange højere end udsalgsprisen i USA --> Monster høje priser til de daske kunder (5 gange højere end i USA)
Osv osv____
Danmark er bare røv-dyrt, ligegyldigt hvad du køber, fordi danskere tror de skal have meget mere for Deres arbejde end alle andre.
|
| Til top |
|
| |