Emne: Denon 2807 --> Onkyo 875 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mr. Dude Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Som overskriften antyder overvejer jeg at skifte min Denon 2807 med en Onkyo 875/876, men er i tvivl om jeg rent faktisk vil få noget ud af det... ud fra specs ser det jo ud til at det vil være en væsentlig forbedring, men vil der også være hørbar forskel tror i??
De skal drive et par B&W DM604 S3, LCR600 center, og et par JBL N38 som baghøjtalere... 604'erne er jo nogle hårde drenge at trække...
Hilsen Simon
|
| Til top |
|
| |
Mr. Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der har erfaring med begge to?
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt at sammenligne pære og bananer om det lyder bedre, men jeg
tror næppe der er tvivl om Onkyo'en ville kunne drive B&W'erne
bedre. Jeg har desværre ikke lyttet til onkyo'en, men jeg har rent faktisk skulet en del til den som en mulig arvtager.
Jeg har selv haft en Denon 2803 med 604s3 spændt for og jeg købte efterfølgende en effektforstærker da jeg syntes lyden var lidt tam. Det gav systemet et virkelig mærkbart løft og de huller jeg døjede med i film forsvandt helt, så det kunne også være en mulighed hvis du ellers er tilfreds med Denon'en.
Jeg kører idag med en Marantz spændt for B&W'erne, den er en anelse mindre kraftig end onkyoen og den driver dem ikke uproblematisk, så jeg har beholdt effekten.
__________________ SRS: B&W 604s3, LCR 600s3, 601s3, ASW650, Marantz SR8500, Odyssey Stratos HT3+, PS3, BenQ 8720
Stereo: B&W 601s3, MF X-A200R, SB3, TC-7510
Man kan hvad man vil, hvis man vil det man kan.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
HappyFrog skrev:
Det er lidt at sammenligne pære og bananer om det lyder bedre, men jeg
tror næppe der er tvivl om Onkyo'en ville kunne drive B&W'erne
bedre. Jeg har desværre ikke lyttet til onkyo'en, men jeg har rent faktisk skulet en del til den som en mulig arvtager.
Jeg har selv haft en Denon 2803 med 604s3 spændt for og jeg købte efterfølgende en effektforstærker da jeg syntes lyden var lidt tam. Det gav systemet et virkelig mærkbart løft og de huller jeg døjede med i film forsvandt helt, så det kunne også være en mulighed hvis du ellers er tilfreds med Denon'en.
Jeg kører idag med en Marantz spændt for B&W'erne, den er en anelse mindre kraftig end onkyoen og den driver dem ikke uproblematisk, så jeg har beholdt effekten.
|
|
|
Tak for svaret...
Ja har også overvejet muligheden med en effektforstærker, hvilken effekt brugte/bruger du?? Jeg har overvejet noget brugt NAD..
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da også sige, at hvis der ikke er andre grunde end ønsket om mere effekt, vil du formodentligt komme længst med en seperat stereo-forstærker til dine fronter. Det vil så også aflaste resten så meget, at du nok vil opleve øget strøm til de resterende kanaler.
Prismæssigt får du også RIGTIG meget stereo-grej til prisen på en Onkyo.
Kig evt. på KSB - hvis du kan leve med brugt.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en brugt Odyssey Stratos HT3, en 3-kanals forstærker så min center får også lidt hjælp (også en lcr600). Jeg kender ikke så meget til NAD's forstærkere, men hvis bare den er nogenlunde strømstærk, så skulle den nok kunne spille op til dans.
__________________ SRS: B&W 604s3, LCR 600s3, 601s3, ASW650, Marantz SR8500, Odyssey Stratos HT3+, PS3, BenQ 8720
|
| Til top |
|
| |
Mr. Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med Rotel, vil det være en mulighed som var værd at overveje??
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Principielt kan hvilken somhelst forstærker komme på tale, så længe den kan drive 604'erne  Hvad er dit budget? __________________ SRS: B&W 604s3, LCR 600s3, 601s3, ASW650, Marantz SR8500, Odyssey Stratos HT3+, PS3, BenQ 8720
|
| Til top |
|
| |
Mr. Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tænkte bare hvad der sådan vil lyde godt sammen, men det betyder måske ikke så meget når det er som effektforstærker den skal bruges?
mht budget ligger det nok på max 2500-3000, helst så billigt som muligt... så det er jo nok ikke det vilde det kan blive til... man skal vel også passe på at det ikke bliver alt for gammelt hvis man køber brugt!?
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nødvendigvis, jeg har en kammerat med en 8 år gammel effekt, den virker stadigvæk upåklageligt. Selvfølgelig kan en effekt blive træt med tiden, men jeg ville ikke være bange for at købe noget med 5-10 år på bagen. Er der noget du er utilfreds med ved lyden nu, for en effekt vil nødvendigvis farve lyden på et eller andet niveau. Min Odyssey havde en tendens til at fremhæve bassen en lille smule da jeg brugte den sammen med Denon'en, men på min Marantz har jeg ikke rigtig lagt mærke til det - den er til gengæld også mørkere i lyden generelt i forhold til en Denon. Hvis du ikke er bange for alder, så er der fx en gut der har 2 stk Acurus A250 til salg (2x250watt v. 8ohm), der kunne man evt. høre om han ville sælge den ene alene. Det er i hvert fald nogle kraftfulde sataner, men de er også gamle. Der er også en nyere Rotel RB 1070 (2x130watt v. 8ohm), den skulle også snildt kunne drive dem. På papiret er den watt mæssigt ikke meget stærkere end denon'en, men den er helt sikkert mere strømstærk og bare det det din denon bliver aflastet vil i det hele taget hjælpe på lydbilledet - jeg tror den ville være mit valg hvis jeg stod og skulle købe lige nu. - jeg kender ikke nogen af sælgerne vil jeg lige skynde mig at sige
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|