| Forfatter |
|
trompole Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg er ved at købe en subwoofer til mit i forvejen udmærkede setup. Jeg har dog fundet ud af, at min forstærker ikke har preout udgang (eller tape for den sags skyld) og jeg kan derfor ikke bruge den ønskede sub.
Jeg vil derfor høre om nogen har et godt forslag til en god forstærker med preout.
Jeg har iforvejen en Classic 6.6 der som bekendt er rimelig høj kvalitet. Jeg ønsker noget tilsvarende der spiller rimelig neutralt, gerne en dual-mono.
Jeg har tænkt på en Cambridge Azur 840a. - Er der nogen som kender denne? - Hvad er egentlig forskellen lydmæssigt på den nye v2 ift. den gamle model
Ellers nogen gode bud?
Prismæssigt ligger jeg på max. 10000 kr. brugt.
Mvh Ole F.
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 10.000 brugt har du er jævnt stort marked at afdække
Hvilke højttalere skal du spille op?
__________________ SRS: B&W 604s3, LCR 600s3, 601s3, ASW650, Marantz SR8500, Odyssey Stratos HT3+, PS3, BenQ 8720
Stereo: B&W 601s3, MF X-A200R, SB3, TC-7510
Man kan hvad man vil, hvis man vil det man kan.
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din classic havde preout ville du så beholde den?
jeg er 99% sikker på at det vil være meget simpelt at lave "main in" om til preout.
håber det er den rigtige amp jeg tænker på, på bagsiden sidder der en omskifter og main in bøsninger korrekt? __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
trompole Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa og tak for svarene,
Mine højttalere er ATC scm19, de er ret tørstige efter input trods at de kun er reolhøjttalere (det er også derfor jeg gerne vil supplere med en sub)...
Jeg har snakket med ardency som importerer Classic og de mente ikke det var muligt at lave preout på den... Jeg selv aner ikke hvordan man gør, men har hørt at hvis man har et diagram skulle det være muligt at lave en udgang direkte fra preampen... Har du forstand på den slags, phoeniks?
Der er ganske rigtigt main in bøsninger på bagsiden...
Mvh Ole
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det har jeg, og man skal normalt bruge et diagram men det tror jeg ikke er nødvendigt i dette tilfælde, jeg skal bare bruge et godt billed af bagpladen indvendigt for at kunne se om det er ligetil.
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densen b-110 har 2 sæt pre out, så du kan evt. bi-ampe dine atc ht og samtidig levere et signal til en sub. Så er den jo også lækker at se på og lyder rimelig godt.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Densen b-110 har 2 sæt pre out, så du kan evt. bi-ampe dine atc ht og samtidig levere et signal til en sub. Så er den jo også lækker at se på og lyder rimelig godt. |
|
|
Den ville er også være mit foreslag, jeg er selv gået fra Classic (10.0/8.0) til Densen og er helt tilfreds. Alternativt kunne du købe en Densen B-200 og bruge din Classic som effekt. Hvis du gerne vil af med classic'en, kunne du prøve at tage i
hifiklubben og låne Lyngdorf SDAI-2175 med hjem. Den skulle nok kunne
drive ATC'erne, jeg synes dog bassen er lidt tam men det skulle din
subwoofer nok kunne afhjælpe.
__________________ SRS: B&W 604s3, LCR 600s3, 601s3, ASW650, Marantz SR8500, Odyssey Stratos HT3+, PS3, BenQ 8720
Stereo: B&W 601s3, MF X-A200R, SB3, TC-7510
Man kan hvad man vil, hvis man vil det man kan.
|
| Til top |
|
| |