Gutter.
Det er en af de weekender hvor man har fået lov til at fylde spisebordet med kram der skal fixes.
Først har en Philips CD104 fået hjælp af loddekolben, dernæst en Philips CD-100.
Begge virker nu.
Men jeg har sgu nogle problemer med den her båndoptager, som jeg købte for nogen tid siden uden rigtigt at kunne bruge den.
De første 15 minutter med strøm på virker den næsten helt fint.
Der kan være lidt hastighedsafvigelser til at starte med, men i resten af tiden (14½ minut) virker den fint.
Pludselig mister den helt pusten og går død.
Jeg har prøvede med kølespray på comparatorprintet og det hjalp lidt, men måske ligger problemet et andet sted, som tilfældigvis også blev kølet lidt ned.
Siden har jeg udskiftet de radiale lytter på comparatorprintet, men jeg mangler stadig at udskifte en "polfri" lyt.
De nye radiale lytter har ikke hjulpet
Nu har jeg fået fat i Service Manualen og står med en noget nær umulig opgave.
Frem- og tilbagespoling virker fint, så problemet må vel være noget med capstanmotoren...eller servoelektronikken ?
Capstanprintet får strøm fra comparatorprintet. Kunne det være den "polfri" lyt på comparatorprintet der spiller åndssvag ?
Jeg håber det, for ellers skal der virkelig skilles ad til den store guldmedalje for at komme ind til selve servoprintet.
Det plejer jo at være sådan, at hvis det går ud efter opvarmning er det en eller flere lytter, som er flade.
Jeg er på Herrens mark for at sige det rent ud.