| Sendt: 07 November 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udemærket sluttrin - alt i alt. Jeg kunne måske godt få lyst til at spørge om, hvad man skulle bruge mere ydelse til? Den er rated til ca. 200W/Ch - og man kan såmænd godt sparke en del liv i kludene med den, hvis det er det man vil.
Hvis man vil have mere ud af sådan en ka'l, tror jeg, at der ville være noget at hente ved at have mere følsomme højttalere. Jeg ville ikke begynde at lege med for meget "hanky- panky" ved højttaleretilslutninger osv.
Men.....Hvad er A-udgangen og B - udgangen så til?
På nogle forstærkere kan man sætte to sæt højttalere til: sæt A og sæt B. Man kan typisk vælge enten at spille på det ene sæt eller det andet (A eller B) - men på nogle forstærkere kan man også vælge indstillingen "A + B" - dvs, så kan man sætte 4 tilsluttede højtalere til at spille på samme tid.
Så kan man jo selv vurdere, hvad man har mest lyst til. Det kommer ikke til at spille højere ved at slutte ekstra højttalere til. Men man kan lave mange andre smarte løsninger med dette. fx kan man tænke sig at have et sæt højttalere i stuen og et sæt højttalere i "herreværelset". Hvis fruen så vil se TV i stuen, kan man vel altid sætte højttalersættet "B" til at spille i "Herreværelset".
Husk at slukke for forstærkeren, når du roder med højttalertilslutning -og husk at fase højttalerne rigtigt - så lyder det bedst!
God fornøjelse!
Vh
Freddy
|