| Forfatter |
|
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at jeg har fået nye højttalere Aurum Cantus V8F har jeg fået et noget tilbagelænet lydbillede. De lyder generelt dejlige og helt i top når det gælder akustisk musikremført live. Men når der kommer lidt mere strøm på drengen som når Neil Young m. Crazy Horse river i strengene, så bliver det måske lige en tand for "laidback". Så er det jeg lurer på om en anden forstærker end min Xindak XA6200 hybrid, kan hive lyden lidt frem i skoene. Eller er det helt fjollet at sætte to produkter med forskellig lydfilosofi sammen? Giver det synergi eller bliver det bare noget rod? Densen har vist det ry at servere lyden fremme, er der andre de kan anbefales? Måske handler det bare om at jeg skal have en forstærker der har mere strøm at levere, selvom jeg ikke spiller særligt højt, feks en Krell KAV 400?
__________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske Densen. Det er lidt fremme i skoene vel
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue: Skulle lige til at skrive noget lignende, men du var der først! De er i hvert fald med fremme for tiden.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. For tiden
Ej, jeg har selv densen. Er meget glad for det. Det er ikke det mest detaljerede, men det er meget letflydende og sammenhængende. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, nu har du ikke beskrevet hele systemet, men en billiger løsning kan måske ligge i kablerne.
Nu du har xindak forstærker så har du måske også deres net kabler, efter min mening giver de et ret tilbagelænet lydbilled, så det var måske vær at prøvet et andet.
Kimber 8 tc ht kabel kunne også give lidt extra drive (hurtig og fast bas, har ikke rigtig faldgrupper og kan finde 2ndhand til billige penge.
Hvis du er opsat på at købe en ny forstærker, så er krellen måske ikke noget dårlig valg, den ses også jevnlig på ksb. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Densenfolket: Hvor langt op af rangstigen skal man med Densen for at få god lyd? Er 110 tilstrækkeligt....eller skal man have den store pung frem? Hvad med de tidligere modeller...det er jo muligt at få en brugt B100 for 4000 kr. Det er overkommeligt for at prøve Densen af!
Jeg har ikke Xindak netkabler...men tak for tippet da jeg har overvejet dem! Men har Xindak FS-2 højttalerledning. Tror jeg har mulighed for at låne Kimber kabler....tror dog ikke det er tilstrækkeligt med andre kabler __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dine AC ht´re vil man nok et trin længere op end b-100/b-110. Evt finde en brugt densen effekt.
Har du eksperimenteret med kabler? Et sæt Teflar II giver fx. meget lysere og mere fremadrettet lyd i mit setup, end mit dali ht-kabel. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil satse på densen, så kunne en b-200 og b-300xs være et fint sted at starte, det kan dog være svært at finde b-300xs, da den ikke blev lavet i så store antal som den normale b-300.
Hvis det skal være fra den nye serie,så vil jeg anbefale en b-150, har selv hørt a-b test mellem b-110 og b-150, der er stor forskel. Den nye b-130 er så ny at den finder du næppe til en fornuftig 2nd-hand pris. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
| Efter at jeg har fået nye højttalere Aurum Cantus V8F har jeg fået et noget tilbagelænet lydbillede. De lyder generelt dejlige og helt i top når det gælder akustisk musikremført live. Men når der kommer lidt mere strøm på drengen som når Neil Young m. Crazy Horse river i strengene, så bliver det måske lige en tand for "laidback". Så er det jeg lurer på om en anden forstærker end min Xindak XA6200 hybrid, kan hive lyden lidt frem i skoene. Eller er det helt fjollet at sætte to produkter med forskellig lydfilosofi sammen? Giver det synergi eller bliver det bare noget rod? Densen har vist det ry at servere lyden fremme, er der andre de kan anbefales? Måske handler det bare om at jeg skal have en forstærker der har mere strøm at levere, selvom jeg ikke spiller særligt højt, feks en Krell KAV 400? |
|
|
Du skriver det selv - svaret på dit spørgsmål er ubetinget en Krell kav 400 xi. Jeg har hafrt den af, hold nu fast, hehe, tre omgange.
Den har den strøm du skal bruge, muskler, en mening/ fremme i skoene på den fede måde. Den er magtfuld, en ulv i fåreklæder
Min sidste Krell kav 400 xi blev solgt til en der skulle bruge den til Mahler. Den gjorde det faktisk ret godt, selvom den måske alligevel ad åre er det mindste i den sammenhæng.
Du kan evt. vælge forgængeren en brugt Krell kav 300 il __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
xindak er måske slet ik så tosset, jeg har prøvet en xindak 6950 på demo, men den gik ikke da den var alt for "vild" til min smag. den er mere fremme i skoene og med fantastisk greb og power i bassen.  som dan a også er inde på betyder kabler også noget.
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
| Efter at jeg har fået nye højttalere Aurum Cantus V8F har jeg fået et noget tilbagelænet lydbillede. De lyder generelt dejlige og helt i top når det gælder akustisk musikremført live. Men når der kommer lidt mere strøm på drengen som når Neil Young m. Crazy Horse river i strengene, så bliver det måske lige en tand for "laidback". Så er det jeg lurer på om en anden forstærker end min Xindak XA6200 hybrid, kan hive lyden lidt frem i skoene. Eller er det helt fjollet at sætte to produkter med forskellig lydfilosofi sammen? Giver det synergi eller bliver det bare noget rod? Densen har vist det ry at servere lyden fremme, er der andre de kan anbefales? Måske handler det bare om at jeg skal have en forstærker der har mere strøm at levere, selvom jeg ikke spiller særligt højt, feks en Krell KAV 400? |
|
|
lidt om skrevet
"jeg har fået nye højttalere Aurum Cantus V8F, De lyder generelt dejlige og helt i top. Men jeg spiller ikke særligt højt, så Neil Young m. Crazy Horse lyder som "laidback" "
jeg synes du skulle give højtalerne en chance, jeg synes v8f spiller rimelig rigtigt, men hvis man er vant til den fremhævede diskant mange ht har, så vil det lyde meget tilbagelænet i starten.
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
cube skrev:
xindak er måske slet ik så tosset, jeg har prøvet en xindak 6950 på demo, men den gik ikke da den var alt for "vild" til min smag. den er mere fremme i skoene og med fantastisk greb og power i bassen.

som dan a også er inde på betyder kabler også noget.
|
|
|
Pudsigt....i en anden tråd skriver "Brok" til mig at Xindak er "mere end tilbagelænede" . Jeg syntes min Xindak XA6200 lød fint med mine Aurum Cantus M-103. Men med de nye arbejdsbetingelser den har fået kommer den vist til kort!
__________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også foreslå Densen. Det er "meget fremme i skoene", især i øjeblikket....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er sagen da også sole klar, er overbevist om at forstærker stilles over for en for stor opgave,så er det selvfølgelig den du skal opgradere. Jeg havde bare ikke indtrykket af at du var overbevist om det var forstærkern der var problemet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE!
Mine V8F er købt brugt og jeg havde så en forventning om at de er tilspillede. I min fortvivlelse over det tilbagelænede og lidt tillukkede lydbillede kontaktede jeg sælger. Jeg har købt dem fra Grækenland via ebay og har derfor ikke hørt dem før de stod i min stue. Det viser sig at de næsten er helt nye og ikke tilspillede! Sælger måtte pakke dem ned kort efter han havde købt dem pgra en flytning. Netop Aurum C kræver meget lang tilspilningstid. Så nu skal jeg bare spille løs de næste uger og få masseret de diskantbånd...så de kan levere varen! Først dereter vil jeg så tage stilling til om hvorvidt jeg skal have skiftet forstærker.
Tak for indslagene! __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
UPDATE!
Mine V8F er købt brugt og jeg havde så en forventning om at de er tilspillede. I min fortvivlelse over det tilbagelænede og lidt tillukkede lydbillede kontaktede jeg sælger. Jeg har købt dem fra Grækenland via ebay og har derfor ikke hørt dem før de stod i min stue. Det viser sig at de næsten er helt nye og ikke tilspillede! Sælger måtte pakke dem ned kort efter han havde købt dem pgra en flytning. Netop Aurum C kræver meget lang tilspilningstid. Så nu skal jeg bare spille løs de næste uger og få masseret de diskantbånd...så de kan levere varen! Først dereter vil jeg så tage stilling til om hvorvidt jeg skal have skiftet forstærker.
Tak for indslagene! |
|
|
Det er der noget om, mine små V2M tog LANG tid om at åbne sig. Hos mig tog det ca. 3 mdr. ved hyppig brug... Bunden ændrer sig også en del med tiden... Mine bånd er alt andet end tilbagelænet så mon ik det kommer....
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Naim 180/102 med A5 kabler, .....absolut ikke tilbagelænet..
|
| Til top |
|
| |