| Forfatter |
|
Juks Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber at nogen kan hjælpe mig i min nød.
Jeg har købt en forstærker og en Tuner i mærket Sansui. Det drejer sig om en AU 6900 og en TU 3900.
Jeg syntes ikke der er nogen indgang til at man kan tilslutte et antennestik - Er der nogen ideér til hvordan man får fikset det?
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 18 November 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med billede af bagsiden!
Det lyder nu mystiskt, måske der er små huller "300 ohms båndkabel" eller noget helt tredje.
Ellers af med låget og jagte tuner enheden indvendig Hvis der så slet ikke er noget kabel tilsluttet? __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Juks Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er heller ikke den skarpeste til Hifi må jeg nok indrømme. Men jeg syntes ikke at jeg kan spotte et dicideret antennestik bagpå. Jeg er ikke klar
over hvad et "300 ohms båndkabel" er, men vil man kunne få forbundet det til et antennekabel?
Det er en anden forstærker end den på billedet, men tuneren er den samme, det er muligvis mig der er en tåbe:-)
http://www.sansui.us/images/AU7900_Series/au3900_5.jpg
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er skrueterminalerne til venstre - sikkert til en 300 ohm antenne. Du skal bare have fat i en 300/75 ohm balun. Du kan også bare tilslutte midterlederen til den ene skrue og skærmen til den anden. Det giver noget mistilpasning (= tab), men det er ikke sikkert det betyder så meget.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her forstår jeg ikke..der er da 75 ohm ingang med bøjle til coax kabel og skrue til inder-lederen så vidt jeg kan se på billedet.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
| Det her forstår jeg ikke..der er da 75 ohm ingang med bøjle til coax kabel og skrue til inder-lederen så vidt jeg kan se på billedet. |
|
|
Så har du nok bedre øjne end mig - jeg kan kun se skrueterminaler  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske har jeg dårlige øjn eller så ser jeg syner ved højlys dag...nå nej for fanden ...det er jo mørkt, men er der ikke en bøjle til fast-spændig af coax (75ohm) med en skrue over til inder-lederen. Ser det her ikke ud på samme måde som det bille der henvises til?

" border="0" />
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
|
Måske har jeg dårlige øjn eller så ser jeg syner ved højlys dag...nå nej for fanden ...det er jo mørkt, men er der ikke en bøjle til fast-spændig af coax (75ohm) med en skrue over til inder-lederen. |
|
|
Jo du har helt ret, og sådan er det iøvrigt på masser af tunere / receivere. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
| Måske har jeg dårlige øjn eller så ser jeg syner ved højlys dag...nå nej for fanden ...det er jo mørkt, men er der ikke en bøjle til fast-spændig af coax (75ohm) med en skrue over til inder-lederen. Ser det her ikke ud på samme måde som det bille der henvises til? |
|
|
Jo. Med dit lysere billede kan jeg også se det  Så han skal altså bare afisolere kablet for at få det tilsluttet. Min mors Sansui har bare kun terminaler til 300 ohm, så jeg undrede mig ikke over manglende 75R tilslutning. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå OK, men så betyder det jo at der sidder en lille HF transformator inde bagved. Den har vi ikke brug mere da vi ikke kan få 300 ohm kabel. Tuner font end'en i sig selv er 75 ohm. Så til de tweek-glade; der kan hentes ca 1,5db i signalstyrke ved at fjerne den og tilslutte front end'den direkte til 75 ohm input.....MONTA DIRETTA.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
| Nå OK, men så betyder det jo at der sidder en lille HF transformator inde bagved. Den har vi ikke brug mere da vi ikke kan få 300 ohm kabel. Tuner font end'en i sig selv er 75 ohm. Så til de tweek-glade; der kan hentes ca 1,5db i signalstyrke ved at fjerne den og tilslutte front end'den direkte til 75 ohm input.....MONTA DIRETTA. |
|
|
Så simpelt er det ikke helt i dette tilfælde: http://stiftsbogtrykkeriet.dk/~mcs/Sansui_500_Tuner-PSU_g.gi fVenlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du sådan en? Den er vist fra tiden før coax. Nå for pokker nu ved jeg det..det er din mor's. Det er ellers en fin tuner.
|
| Til top |
|
| |
Juks Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svar, jeg skal altså klippe antennekaplet over, afisolere det/ putte kablet dirkete ind i tuneren og fastspænde det under bøjlen?
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Putte kablet direkte ind i tuneren, sådan ville jeg nu ikke lige formulere det.
Inderlederen skal skrues fast, så hvis der er et hul - da mangler der en skrue. Eller samme inderleder skal skrues fast hvor der står 75 Ohm! __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan skal det se ud...den blotlagte skærm-strømpe fast-spændes under bøjlen og inder-lederen skrues fast i skruen over bøjlen. Så kan der vist ikke dyrkes mere flue-knepperi over en simpel antenne tilslutning
mvh

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
| Til top |
|
| |
Juks Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|