Jep, men min au-9900 er vel den bedste Sansui forstærker (jeg har), ligesom min TU-9900 nok er den bedste Sansui tuner (bedre end en TU-717, jeg havde); men måske er den pt teoretisk set truet af min nyindkøbte TU-9500 (nb: den er 50 cm bred!),
Konklusion: Sansui er mange ting. Måske ville jeg endda bytte alt mit Sansui-grej bort for en Sansui rør-forstærker/-receiver?
Bruger siden: 16 April 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
Sendt: 25 November 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
Dette fandt jeg i et andet forum
No both are rated 80wpc.
Anyhow the circuit design differ as well as specs. AU-9900/AU-9900A THD and IMD 0.08%/0.05% Frequency Response 10 - 50k/5 - 80k Damping Factor at 8 ohms Appr 80/70 Max Input Phono 2 300mV/250mV Rec Out 130mV/150mV Channel Separation Phono 55dB/60dB Hum and Noise Aux better than 80dB/90dB Midrange Control +-5dB 1kHz/1.5kHz The Volume Controls are different. AU-9900 2 x 250kohms and AU-9900A 4 x 100kohms.
Can't remember if one of them or both or non having linear Volume Control. I know that the linear design was dropped as people felt that the amp wasn't powerful. (Not so much happen when turning the Volume up.)
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
Sendt: 25 November 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
krenzler skrev:
mcs_5 skrev:
krenzler skrev:
Jeg vil helst have en mint AU-111. Bedst eller ej.
Pas på - det ser ud til der er mange Suzuki kondensatorer i dem. Dem i min opførte sig mest som modstande
Honda helt kæft! Den Suzuki må Ya-ma-ha!
Ja, men helt seriøst - pas på. I min Sansui sad de Suzuki kondensatorer bl.a. som koblingskondensatorer mellem driver og udgangstrinnet. Der var en gitterspænding på et par volt istedet for -19V som der skulle have været. Heldigvis var det kun gået ud over en modstand i strømforsyningen der var brændt af (helt bogstaveligt). Hvis man er mindre heldig kan det gå ud over både udgangstrafoer og rør...
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum