| Forfatter |
|
Philip L Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan i komme med nogle forslag til effekt-forstærkere som skal bruges til et par Cerwin-vega Al-1002 ?
Det skal IKKE være nad, da jeg gerne vil prøve noget andet.. Ligeglad om det er PA eller rotel.. Gerne i forskellig prisklasser.. Byd løs !
|
| Til top |
|
| |
Philip L Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige at skrive, at det meget gerne må være brugt..
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu siger du forskellige prisklasser, men det er jo virkelig bredtfavnende, så hvilke klasser havde du forestillet dig?  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Philip L Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja men kommer jo lidt an på hva tingene koster :P men så lad os sige omkring en 5.000 kr til at starte med..
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.... Hvad et par af dem her, godt nok en lille smule over. Men de har kræfter nok til dine Cerwin Vega.... Vincent Mono Effekt Blok SP-996
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Philip L Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror desvære ik den er helt kraftig nok..
har dog kigget lidt på en crown xls 802.. nogen som har noget at sige om denne ?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad får dig til at tro at de Vincent Monoblokke ikke er kraftige nok? Det er da umuligt at se på dem om de kan trække dine CV'er eller ej.
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen så vidt jeg ved er CV ikke besværlige for en forstærker....men det er da rigtigt, at jo mere kraft du har jo bedre...... men en mono effekt-Blok på 1 x 125 Watt
RMS i 8 ohm. Og med 8 stk. Toshiba
udgangs-transistorer, en 550 VA Ringkerne trafo. Du skal jo regne med 1 per højtaler....og jo de kan sagsten klare dem  Og med hensyn til Crown xls 802....så kunne du lige så godt købe CV´s egne forstærkere.....det er ikke vellyd men de er da kraftige  ups....bare min mening.  Hygge og håber du finder en løsning....^^
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øvbøv skrev:
hej igen
så vidt jeg ved er CV ikke besværlige for en forstærker....men det er da rigtigt, at jo mere kraft du har jo bedre......
|
|
|
Du har delvist ret, de er ikke krævende som sådan, men kræver alligevel en del..
Øvbøv skrev:
Og med hensyn til Crown xls 802....så kunne du lige så godt købe CV´s egne forstærkere.....det er ikke vellyd men de er da kraftige ups....bare min mening.
|
|
|
Jeg vil anbefale at du til en anden gang måske lige får en lytter på tingene inden du udtaler dig så skråsikkert, og rent faktisk lytter til det du udtaler dig om XLS er faktisk en rigtigt vellyden og fornuftig forstærker, især når man tager i betragtning hvad den koster, og er beregnet til.
Jeg har testet CV's a2.5KW både op imod en enkelt, og et sæt brokoblede Crown XLS 602. faktisk var det lidt overkill, da en enkelt XLS 602 gjorde det væsentligt bedre end to a2.5kw.
Udover dette, blev der også testet på CV's CLSC 215, også her fejlede Cervin Vegas blokke ganske miserabelt.
XLS forstærkerne er ganske udemærkede små dimser, men til en AL skal man nok op i en Crown Macrotech/Microtech. har kendskab til en enkelt der er ret glad for sine AL'er med en 2400. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim Olsen Hmmmm......i orden med kritik.....men har faktisk hørt crown på et sæt dali concept 10.....og det jeg hørte var ikke godt...... Det kan da så godt være crown spiller bedre end cv´s egne forstærkere...helt okay Men inden du bliver sur, så har vi jo forskellige referencer og hører tingene forskelligt  Har forsat vincent som bedste bud i den prisklasse........og igen er det min mening
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv erhvervet mig en Crown XLS202 til at drive et par små CV i vores garage og det gør den meget overbevisende og med masser af power, til trods for at det er deres billige serie. Desuden var jeg forbløffet over den klarhed der faktisk var i lyden, det lød kanon sammenlagt med det punch den kan levere i det nedre område 
I den anden ende af skalaen, bruger jeg så en Crown Reference II til at drive mine CV indenfor og ja, har ikke hørt en amp der kunne slå den endnu. Både lyd- og effektmæssigt er den rigtig fed, især skal den have ros for sin utroligt klare diskant og den formår faktisk at få de gamle CV til at spille rigtig fint 
Lige et par ord fra en meget glad Crown ejer  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..... Har været på besøg hos ham med Dali Concept 10 og Crown XLS802.......  Han havde siden sidst fået købt nogle Qed silver anni XT til højtalerne og fra sin Pana dvd Qed quneex 3 op til XLS802. Det havde da gjort en forskel.....men men Jeg havde med mig under armen min egen Marantz CD5001OSE........ Her begyndte der, at ske noget....lyder ligesom kom ud af højtalerne og der var engagement i mellentonen...... Så et eller andet sted må man sige at XLS er kræsen. Forstået på den måde, at sætter man noget dårligt foran, ja så kommer det osse dårligt ud og omvendt. Jeg er blevet lidt nysgerrig og må sige, at denne forstærker nok er ok alligevel.......men pas på hvad du sætter foran.. Jeg undskylder og bukker.....men jeg havde altså ikke hørt forkert. Bare ikke tænk over sammensætningen af anlægget. Hygge og forsat god jagt
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror du bare har opdaget at man ikke kan sige noget om et enkelt led i kæden uden at kende de andre  Det er noget mange hifi nørder aldrig lærer, og en af grundende til at en test med mere end en enkelt variabel er værdiløs. Samtidigt kunne man jo også sørge for at det udstyr man lytter på som minimum har en hvis "kvalitet", ikke sagt at Concept 10 er en dårlig højttaler, men ligesom med sony til 599 i Bilka, så findes der bedre  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
anden4380 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Cerwin vega S2 og har en nikko Alpha 440 til at trække dem og det spiller bare godt havde en NAD 2200PE på før og syndes også det spiller godt så nad kan du også kigge efter men ikke Cerwin vega's egne forstærker en af mine venner har en og syndes ikke den spiller så godt igen
__________________ Cerwin vega S2
NAD C162
NAD 2200PE
|
| Til top |
|
| |
Philip L Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg siddet og læst jeres input og kigget lidt rundt omkring på nettet.. jeg vil gerne have en go r*vfuld watt til dem og hvis de skal komme fra en hifi-forstærker, bliver det nok noget over mit budget..
så planen er en form for pa-forstærker, men hvilken.. jeg er meget åbne for bud på gode pa-forstærkere på en 5-6000 kr, men er som sagt også meget interesseret i at købe brugt..
men hvordan plejer det at være med støj fra blæsere ? og hvad med en for-forstærker, nogen specielt som skal bruges eller bare den har "pre-out" ?
|
| Til top |
|
| |
anden4380 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Settet
/Mastervol __________________ Cerwin vega S2
NAD C162
NAD 2200PE
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 stk Nad 208, eller 2 stk Acurus A250 ?
|
| Til top |
|
| |
Philip L Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jyrgen - jeg vil som sagt gerne prøve noget andet en nad. men har også selv kigget efter noget acurus a250 ! men tror du man skal have 2 af dem ? eller kan det gå med en ?
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philip L
Det kan sagtens spille godt og højt med en enkelt!
Og hvis du vil have lidt mere kontrol, kan du jo bare købe en mere.. De er jo ikke så dyre..
Kører selv med Acurus og CV, og det er en god sammensætning synes jeg..
|
| Til top |
|
| |
Philip L Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså valget står mellem en acurus a250(3500-4000 kr) eller en crown xls 602 (2500 kr).. Hvilken ville i vælge ? 602'eren har jo næsten dobbel så mange watt og til en mindre pris..(ved godt at det ikke kun drejer sig om watt)..
|
| Til top |
|
| |