Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Lidt hjælp til en nybegynder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Matshui
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 08 December 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hej hej,

Så er jeg igang med at bevæge mig ind i det fantastiske univers som hifi nu engang er (omend det ikke er helt billigt), det vil så også sige at jeg vel nok er det man kalder for rimelig grøn indenfor emnet.
Håber ligeledes at dette er postet i det rigtige forum - det indeholder jo lidt af det hele...

Men nu syntes jeg så at det er ved at være på tide at jeg tager springet fra de små computer- og indbyggede-fjernsynshøjtallere og så får mig et gedigent stereo-setup.
Efter megen læsen herinde, og på andre foraer, så har jeg fået mig et lille indsigt i hifi-verdenen, i hvert fald hvad de forskellige mærker angår (og hvor er der da mange...) - og har selvfølgelig også været ude og lytte et par steder. Nu bor jeg så i det sydligste af Sønderjylland, hvilket gør at det er lidt begrænset med forhandlere, Hifi-klubben er her da, og så Av-connection - hvilke jeg begge har besøgt.

Gik egentlig først ud for at høre på højtallere i prisklassen lige omkring B&W's 685'ere, men de skuffede mig nu ufattelig meget da jeg hørte den, CM1'eren var der meget mere lyd i - og de små Dali modeller er ikke lige mig lydmæssigt.
Vi gik så et nummer eller to længere op, og havde gang i Mentor 2, og der nærmede vi os noget mere min smag i lyd.
Dagen efter var jeg så på besøg hos av-connection og lyttede lidt til Audiovector, hvilke jeg kunne huske lød godt (havde hørt en Mi3 Signature eller Avantgarde derude på et tidligere besøg, bare sådan for sjov), her havde vi både fat i K-serien samt S-serien, og jeg blev nu lidt betaget af S1'erens formåen (mener det var Super-modellen), personligt syntes jeg den lød bedre en Mentor'en fra dagen før.

Det er så her jeg sår lige nu, og skulle jeg vælge idag ville valget falde på et par AV S1. Men hvad er der ellers af andre muligheder i den prisklasse (ca. en 6000kr stykket) - har tænkt mig at tage til Esbjerg/Varde en dag, da der har et lidt andet udvalg og er inden for nogenlunde køretid (andre forhandlere i det sydlige område der er et besøg værd?)

Nå ja, og så er der jo også lige det helt andet emne omkring forstærker.
På mit besøg ved HFK var det en NAD forstærker der blev brugt, og ved av-connection var det en Arcam (Mi3'eren på en Densen).
Hvilket prisklasse skal man op i for at sådanne højtallere kommer ordentligt til sin ret? (vil helst ikke over de 10k her)

Generalt for det hele er at det vil komme til at spille i et ca. 40kvm rum her til start, men da jeg snarest flytter vil dette nok nærmere gå hen og blive en 20-25kvm.

Min musikstil er meget blandet, men der ryger tit noget rock i forskellige afskygninger på afspilleren, til tider også det lidt mere stille musik.

Hvad angår 'dillemmaet' med at købe brugt, så har jeg intet imod det, vil dog helst ikke have noget der ´har alt for mange år på bagen - gælder både forstærker og ht.

Og efter en lang smøre, så vil jeg takke af og håbe på at i har nogle inputs til en nybegynders vandren ud i lydens verden.

Til top Vis Matshui's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Matshui

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 08 December 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej.

Skal du et smut forbi Esbjerg, kan jeg anbefale Focal, som forhandles af HifiFreaks

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du kunne lide Audiovector så vil jeg foreslå dig at tage forbi Expert i Varde når du kommer dertil og se om de stadig har Avance. Jeg syntes de giver gedigent baghjul til Audiovector i den prisklasse. Så er de også en smule billigere hvis de stadig har dem. De kan vist også findes brugt her på siden. Eventuelt kig efter Super Magnum modellen.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Matshui
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 December 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Turen til Esbjerg var netop med HifiFreaks og Focal i baghovedet, og lideledes var turen til Varde for at komme forbi Expert derovre - og så kan man jo hilse på familien samtidig...

Men er der andre mærker/butikker der er værd at kigge på?
Til top Vis Matshui's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Matshui

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes